Η ιαπωνική εταιρεία Kawasaki Heavy Industries βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να συμμετάσχει στην ανάπτυξη νέων κινητήρων για τους γερμανικούς πυραύλους κρουζ Taurus, σύμφωνα με πληροφορίες από δύο πηγές με γνώση του θέματος. Η κίνηση αυτή αντανακλά τη σταδιακή απομάκρυνση της Ιαπωνίας από τη μακροχρόνια ειρηνιστική της πολιτική.
Η Kawasaki υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας σχετικά με το εν λόγω πρόγραμμα στο περιθώριο αμυντικής έκθεσης που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο στο Τόκιο. Οι πηγές επισήμαναν ότι το θέμα παραμένει ευαίσθητο, γεγονός που δικαιολογεί την ανωνυμία τους.
Η Kawasaki δεν προχώρησε σε σχόλια για το ζήτημα, ενώ εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής αμυντικής εταιρείας MBDA, κατασκευάστριας των πυραύλων, δήλωσε πως προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις.
Οι πύραυλοι Taurus, οι οποίοι εκτοξεύονται από αεροσκάφη, βρίσκονται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης στη Γερμανία. Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς έχει δηλώσει φέτος ότι δεν αποκλείει την αποστολή των όπλων στην Ουκρανία, προκειμένου να ενισχυθεί η άμυνα του Κιέβου έναντι της Ρωσίας.
Η Μόσχα έχει προειδοποιήσει πως ενδεχόμενη αποστολή των πυραύλων, οι οποίοι διαθέτουν βεληνεκές άνω των 500 χιλιομέτρων, θα θεωρηθεί ως άμεση εμπλοκή της Γερμανίας στη σύγκρουση.
Η πιθανή εμπλοκή της Kawasaki ενδέχεται να περιπλέξει το ζήτημα, καθώς η ιαπωνική νομοθεσία απαγορεύει τις παραδόσεις όπλων σε εμπόλεμες χώρες.
Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η Ιαπωνία έχει προχωρήσει σε εξαιρέσεις όσον αφορά τις εξαγωγές αμυντικού υλικού. Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο αναθεώρησης της μεταπολεμικής της στάσης και ενίσχυσης της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η γερμανική κυβέρνηση σχεδιάζει να ζητήσει μέχρι το τέλος του έτους την έγκριση του κοινοβουλίου για αμυντικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένου του εκσυγχρονισμού των πυραύλων Taurus.
Οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν την αγορά περίπου 600 πυραύλων του νέου μοντέλου Taurus NEO, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται το 2029. Επιπλέον, πύραυλοι Taurus χρησιμοποιούνται και από την Ισπανία και τη Νότια Κορέα.
Δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν η συνεργασία με την Kawasaki αφορά το νέο μοντέλο. Ωστόσο, σύμφωνα με μία από τις πηγές, η γερμανική πλευρά επέλεξε την ιαπωνική εταιρεία λόγω της τεχνογνωσίας της στην κατασκευή ελαφρύτερων και αποδοτικότερων κινητήρων.
Η αμερικανική Williams International, η οποία προμηθεύει τους κινητήρες του τρέχοντος μοντέλου Taurus KEPD 350, δεν απάντησε σε σχετικό αίτημα για σχόλιο.