Η επικείμενη αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο κλάδος βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δαπανηρή μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Κίνα διατηρεί ισχυρή παρουσία στην αγορά, παρά τους δασμούς που έχουν επιβληθεί στα εισαγόμενα κινεζικά μοντέλα.
Η αυξημένη διείσδυση των κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη εντείνει τον ανταγωνισμό και περιορίζει τα περιθώρια κέρδους για τους ευρωπαίους κατασκευαστές. Επιπλέον, οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ στην τεχνολογία μπαταριών επιβαρύνουν περαιτέρω τη χρηματοοικονομική κατάσταση των εταιρειών του κλάδου.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσβλέπει σε ένα πακέτο στήριξης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ αναμένει τις τελικές αποφάσεις σχετικά με το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
Η ανακοίνωση των αποφάσεων είχε προγραμματιστεί για τις 10 Δεκεμβρίου, ωστόσο, σύμφωνα με πηγή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που επικαλείται το Reuters, ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση.
Σημαντική είναι η τοποθέτηση του Έλληνα επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ, Απόστολου Τζιτζικώστα, ο οποίος επισήμανε στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt: «είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις.
Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας και ότι ταυτόχρονα θα βοηθήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό της προβάδισμα».
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις πιέσεις προς τις Βρυξέλλες για μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τα νέα καύσιμα και τη μελλοντική πορεία των υβριδικών οχημάτων plug-in.
Μέσα στον Δεκέμβριο αναμένονται κρίσιμες αποφάσεις που θα καθορίσουν το πλαίσιο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά και τα range extenders.