ΓΔ: 2106.11 0.01% Τζίρος: 19.54 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:10:39
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
Φώτο: Shutterstock

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν στρατηγικές πωλήσεων

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν επανεξέταση των κλιματικών στόχων και της απαγόρευσης κινητήρων από το 2035, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού από την Κίνα και πιέσεων στο κόστος και τις πωλήσεις.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τους στον τομέα των πωλήσεων, καθώς εντείνονται οι πιέσεις για επανεξέταση των στόχων που αφορούν το κλίμα και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

 Παράλληλα, η προγραμματισμένη απαγόρευση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035 παραμένει στο προσκήνιο, με τις τελικές αποφάσεις να αναμένονται σύντομα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επηρεάζεται από μια σειρά προκλήσεων, όπως η πανδημία, η αύξηση του κόστους ενέργειας και οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ, γεγονός που έχει επιβραδύνει την ανάπτυξή της. Αντίθετα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν συνεχώς τη θέση τους στην αγορά. 

Παρά τις επενδύσεις της ΕΕ σε παραγωγή μπαταριών, δίκτυα φόρτισης και άλλα υποστηρικτικά μέτρα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα.

Στελέχη του κλάδου προειδοποιούν ότι η απαγόρευση των νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035 συνεπάγεται σημαντικό οικονομικό βάρος για τις κατασκευαστικές εταιρείες.

 Για τον λόγο αυτό ζητούν από την ΕΕ να επανεξετάσει και να χαλαρώσει τους στόχους για το κλίμα, ώστε να δοθεί περισσότερος χρόνος στη μετάβαση και να αποφευχθούν κυρώσεις για τη μη επίτευξη των στόχων εκπομπών. 

Ωστόσο, η πιθανή αποδυνάμωση των στόχων ενδέχεται να επιβραδύνει την παραγωγή και την κυκλοφορία προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, δυσχεραίνοντας τη μετάβαση της Ευρώπης στην ηλεκτροκίνηση.

Η παρουσία της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται σταθερά, με τα κινεζικής κατασκευής BEV να αντιστοιχούν πλέον περίπου στο 9% της αγοράς. Αρκετές κινεζικές μάρκες διευρύνουν ραγδαία την παρουσία τους, καθώς ο αριθμός των ταξινομήσεων αυξάνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Παράλληλα, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην Ασία, όπου οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε κινεζικά μοντέλα λόγω χαμηλότερων τιμών και ανταγωνιστικών χαρακτηριστικών. 

Το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών εταιρειών στην Κίνα έχει υποχωρήσει από 24% το 2020 σε μόλις 15% το 2024, οδηγώντας τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις σε αναζήτηση νέων στρατηγικών για να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανεφοδιασμός αυτοκινήτου βενζίνη
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Προς ανατροπή της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η ΕΕ φαίνεται να αποσύρει την πλήρη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προτείνοντας πιο ευέλικτους στόχους μείωσης CO2 κατά 90%. Η σχετική πρόταση θα κατατεθεί σύντομα από την Κομισιόν σύμφωνα με δηλώσεις του Μ. Βέμπερ.
Ξηρασία σε αμπελώνα
ΔΙΕΘΝΗ

IUCN: Μη βιώσιμες αγροτικές πρακτικές απειλούν το 28% των ειδών της Μεσογείου

Έκθεση της IUCN αναδεικνύει ότι 28% των μεσογειακών ειδών επηρεάζονται από πρακτικές εντατικής γεωργίας, ενώ το 18% βρίσκει καταφύγιο σε παραδοσιακά αγροτικά τοπία. Παρουσιάστηκε στη Μαδρίτη, εστιάζοντας σε βιώσιμες λύσεις.
Λιμάνι Καβάλας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καβάλα: Διαμαρτυρία κατά αποθήκευσης διοξειδίου στις εγκαταστάσεις Πρίνου

Φορείς και κάτοικοι από Καβάλα και Θάσο συμμετείχαν σε συλλαλητήριο κατά του έργου αποθήκευσης διοξειδίου στον Πρίνο, δηλώνοντας ότι δεν ωφελεί την περιοχή, ενώ ο δήμος Θάσου εξασφάλισε δωρεάν μετακίνηση για τους κατοίκους.
Αυστραλιανή σημαία ηλιοβασίλεμα
ΔΙΕΘΝΗ

Οι πρώτοι κλιματικοί μετανάστες του Τουβαλού έφτασαν στην Αυστραλία

Οι πρώτοι μετανάστες λόγω κλίματος από το Τουβαλού έφτασαν στην Αυστραλία, προσδοκώντας να διατηρήσουν δεσμούς με την βυθιζόμενη πατρίδα τους. Έως 280 βίζες δίνονται ετησίως, σύμφωνα με τη σχετική διμερή συμφωνία.
ψηφιακή καινοτομία τεχνολογία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ηγείται του έργου PROTECHMED για βιώσιμη κηπευτική

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ηγήθηκε της εναρκτήριας συνάντησης του έργου PROTECHMED, που στοχεύει στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών για τη βιώσιμη μεσογειακή κηπευτική, στις 26-27 Νοεμβρίου 2025, στο Βόλο.