Ο Μπαγέρ Γαλιμπάφ, επικεφαλής της ιρανικής διαπραγματευτικής ομάδας και πρόεδρος του κοινοβουλίου, ανακοίνωσε μέσω Telegram ότι η Τεχεράνη και το Μασκάτ συγκρότησαν κοινή επιτροπή για τη συζήτηση του ζητήματος των Στενών του Ορμούζ.
Σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Irna, υπό την ηγεσία του Γαλιμπάφ, ιρανική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε το Ομάν για συνομιλίες σχετικά με τη διαχείριση του στρατηγικού διαύλου του Ορμούζ.
Ο Γαλιμπάφ τόνισε ότι η διοίκηση του στενού «δεν θα επιστρέψει ποτέ σε αυτό που ήταν πριν από τον πόλεμο», υπογραμμίζοντας πως «το Ιράν θα διοικεί» το στενό, σύμφωνα με το Irna.
Τα στοιχεία της πλατφόρμας Kpler δείχνουν ότι τουλάχιστον 36 πλοία μεταφοράς πρώτων υλών διέσχισαν χθες το Ορμούζ, σχεδόν μία εβδομάδα μετά τη σύναψη του πρωτοκόλλου συμφωνίας μεταξύ Ιράν και ΗΠΑ. Η κυκλοφορία αυτή αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο των προπολεμικών επιπέδων, όταν περί τα 120 πλοία περνούσαν καθημερινά από τον θαλάσσιο δίαυλο.
Το Ορμούζ είχε ανοίξει την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο η Τεχεράνη ανακοίνωσε το Σάββατο νέο κλείσιμο του διαύλου σε απάντηση στη συνέχιση των ισραηλινών επιθέσεων στον Λίβανο. Έκτοτε, Ιράν και Ουάσινγκτον συμφώνησαν σε μέτρα για την κατάπαυση των συγκρούσεων και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του στενού.
Παράλληλα, τα τάνκερ του σκιώδους ιρανικού στόλου, τα οποία τελούσαν υπό διεθνείς κυρώσεις και αποτελούσαν στο παρελθόν στόχο του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, μπορούν πλέον να πλέουν ελεύθερα, καθώς η Ουάσινγκτον παραχώρησε άδεια «μέχρι τις 21 Αυγούστου (...) για όλες τις συναλλαγές» που αφορούν την παραγωγή, πώληση και μεταφορά υδρογονανθράκων ιρανικής προέλευσης.