Για πρώτη φορά εντοπίστηκε κρούσμα του ιού Έμπολα στη Γαλλία, σε έναν γιατρό που επέστρεψε από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιδημία, σύμφωνα με τις υγειονομικές αρχές της χώρας.
Το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε ότι «επιβεβαιώνει σήμερα τον εντοπισμό ενός πρώτου θετικού κρούσματος του ιού Έμπολα στο εθνικό έδαφος», διευκρινίζοντας πως ο ασθενής έχει τεθεί σε απομόνωση και έχει ξεκινήσει η διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών του.
Οι γαλλικές αρχές υπογραμμίζουν ότι ο κίνδυνος για τον γενικό πληθυσμό της Ευρώπης παραμένει χαμηλός, ενώ τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν ενεργοποιηθεί πλήρως για την αποτροπή περαιτέρω διάδοσης.
Ο Γάλλος πρωθυπουργός Στεφάν Λεκορνί παρακολουθεί «ιδιαίτερα στενά» την εξέλιξη της κατάστασης, όπως ανέφερε το περιβάλλον του.
Η επιδημία στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό
Περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι έχουν μολυνθεί από τον ιό Έμπολα στη ΛΔ Κονγκό, εκ των οποίων 267 έχουν χάσει τη ζωή τους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προειδοποιεί ότι πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό επιβεβαιωμένων κρουσμάτων που έχουν εντοπιστεί ποτέ τον πρώτο μήνα από το ξέσπασμα μιας επιδημίας Έμπολα.
Η 17η επιδημία του ιού στη χώρα κηρύχθηκε στις 15 Μαΐου, αν και ο ιός εντοπίστηκε εβδομάδες μετά από «μυστηριώδεις» θανάτους στην επαρχία Ιτούρι, επίκεντρο της κρίσης. Τα τελευταία 50 χρόνια, περισσότεροι από 15.000 άνθρωποι έχουν πεθάνει στην Αφρική από τον Έμπολα.
Για την τρέχουσα επιδημία ευθύνεται το στέλεχος Bundibugyo του ιού, για το οποίο δεν υπάρχει διαθέσιμο εμβόλιο ή εγκεκριμένη θεραπεία.