Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο είχε σήμερα συνομιλίες με υψηλόβαθμους αξιωματούχους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, στο πλαίσιο περιοδείας στις χώρες του Κόλπου. Στόχος της επίσκεψης είναι να καθησυχάσει τους συμμάχους της Ουάσιγκτον που θεωρούν την προτεινόμενη ειρηνευτική συμφωνία με το Ιράν υπερβολικά ευνοϊκή για ένα κράτος που τους επιτέθηκε στον πόλεμο.
Φθάνοντας στην πρωτεύουσα των ΗΑΕ, το Αμπού Ντάμπι, αργά χθες για τριήμερη περιοδεία στον Κόλπο, ο Ρούμπιο πραγματοποιεί την πρώτη του υψηλού επιπέδου διπλωματική αποστολή. Η αποστολή αυτή επικεντρώνεται στον τερματισμό του τετράμηνου αμερικανοϊσραηλινού πολέμου με το Ιράν.
Ο Ρούμπιο είχε γεύμα εργασίας με τον πρόεδρο των ΗΑΕ, σεΐχη Μοχάμεντ μπιν Ζάγεντ Αλ Ναχιάν, καθώς και με άλλους υψηλόβαθμους αξιωματούχους. Μεταξύ αυτών ήταν ο σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας σεΐχης Ταχνούν μπιν Ζάγεντ Αλ Ναχιάν και ο υπουργός Εξωτερικών σεΐχης Αμπντουλάχ μπιν Ζάγεντ Αλ Ναχιάν.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπό του, Τόμι Πίγκοτ, «συζήτησαν το πρωτόκολλο συμφωνίας που συνήφθη από τον πρόεδρο Τραμπ με το Ιράν, τις προσπάθειες για τη διασφάλιση του πλήρους και ασφαλούς περάσματος του Στενού του Ορμούζ, καθώς και τη σημασία της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή». Ο Ρούμπιο, πρόσθεσε, «επαναβεβαίωσε τη δέσμευση των ΗΠΑ στην ασφάλεια των Εμιράτων».