Ο εκπρόσωπος της ιρανικής διπλωματίας Εσμαΐλ Μπαγαεΐ κατηγόρησε το NATO ότι υπήρξε «συνεργός» στον «παράνομο επιθετικό πόλεμο» που εξαπέλυσαν οι ΗΠΑ και το Ισραήλ εναντίον του Ιράν την 28η Φεβρουαρίου.
Ο κ. Μπαγαεΐ προέβη στη δήλωση αυτή αντιδρώντας σε συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα του Οργανισμού του Συμφώνου του Βόρειου Ατλαντικού, Μαρκ Ρούτε, στο Fox News. Ο κ. Ρούτε ανέφερε ότι «500 αμερικανικά στρατιωτικά αεροσκάφη απογειώθηκαν από αμερικανικές βάσεις στην Ιταλία» στο πλαίσιο της αμερικανοϊσραηλινής επιχείρησης με την ονομασία «Επική Οργή».
Στη συνέχεια, ο ΓΓ του NATO σημείωσε πως το αεροδρόμιο του Βουκουρεστίου περιόρισε τις εμπορικές πτήσεις του, ώστε να διευκολυνθεί η απογείωση και προσγείωση αμερικανικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού. Επίσης, έκανε λόγο για 4.000 έως 5.000 εξόδους αμερικανικών αεροσκαφών από ευρωπαϊκές βάσεις κατά τη διάρκεια της σύρραξης.
«Αυτή είναι σαφής και ενοχοποιητική παραδοχή της άμεσης συνέργειας του NATO στον παράνομο επιθετικό πόλεμο που διεξήχθη εναντίον κυρίαρχου κράτους μέλους του ΟΗΕ», υπογράμμισε ο κ. Μπαγαεΐ σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα X.
Ο εκπρόσωπος του ιρανικού ΥΠΕΞ πρόσθεσε ότι «ο ΓΓ του NATO κατονόμασε ρητώς την Ιταλία και τη Ρουμανία» και αποκάλυψε πως οι χώρες αυτές «συμμετείχαν στην επίθεση εναντίον του Ιράν». Κάλεσε δε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες που παρείχαν υποστήριξη στην αμερικανοϊσραηλινή επιχείρηση να εξηγήσουν «γιατί επέλεξαν να γίνουν συνεργοί στην κατάφωρη επίθεση και στη διάπραξη μαζικών φρικαλεοτήτων σε βάρος του ιρανικού λαού», ιδίως «στη Μινάμπ».
Από την πλευρά της, η Ιταλία αντέδρασε έντονα. Το υπουργείο Άμυνας της χώρας χαρακτήρισε τις δηλώσεις του κ. Ρούτε «εντελώς ψευδείς» και διαβεβαίωσε ότι η Ρώμη δεν επέτρεψε τη χρήση των βάσεών της από τις ΗΠΑ για αποστολές μάχης, παρά μόνο για τεχνικές και επιμελητειακές πτήσεις.