Ρεκόρ ζέστης για τον μήνα Ιούνιο σημειώθηκε στην Ελβετία, καθώς η θερμοκρασία έφτασε τους 38 βαθμούς Κελσίου στη Βασιλεία, στο βόρειο τμήμα της χώρας, καταρρίπτοντας ένα ρεκόρ που κρατούσε σχεδόν 80 χρόνια.
Σύμφωνα με τη Μετεωρολογική Υπηρεσία MétéoSuisse, η θερμοκρασία των 37 βαθμών Κελσίου ξεπεράστηκε για πρώτη φορά σε μήνα Ιούνιο. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε καταγραφεί το 1947, με 36,9 βαθμούς Κελσίου, επίσης στη Βασιλεία, κοντά στα σύνορα με τη Γερμανία και τη Γαλλία.
Το νέο ρεκόρ θερμοκρασίας δεν περιορίστηκε μόνο στη Βασιλεία, καθώς στον ελβετικό βορρά καταγράφηκαν σήμερα αντίστοιχα υψηλές τιμές σε έξι συνολικά μετεωρολογικούς σταθμούς.
Η χώρα βιώνει ένα σφοδρό κύμα ζέστης που επηρεάζει ολόκληρη την Ευρώπη. Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Μετεωρολογίας και Κλιματολογίας (MétéoSuisse) εκτιμά ότι το φαινόμενο θα υποχωρήσει τη Δευτέρα στο βόρειο τμήμα των Άλπεων και πιθανόν την Τρίτη στο νότιο.
«Η λήξη του επεισοδίου καύσωνα διαφαίνεται με μεγάλη πιθανότητα. Προτού φθάσουμε εκεί, πρέπει εντούτοις να ξεπεραστεί ένα τελευταίο εμπόδιο αυτό το Σαββατοκύριακο», ανέφερε η μετεωρολογική υπηρεσία.
Στο πιο πρόσφατο δελτίο της, η MétéoSuisse έθεσε σε συναγερμό επιπέδου 4 –στην πεντάβαθμη κλίμακα κινδύνου– τη μισή χώρα, κυρίως στο βόρειο και δυτικό τμήμα, λόγω των ακραίων θερμοκρασιών.