Την πεποίθηση ότι στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα καταγραφεί αυξημένη συμμετοχή και μειωμένη αποχή εξέφρασε ο υφυπουργός Εσωτερικών Σπανάκης, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην πρόβλεψη για την εκλογή δημάρχων και περιφερειαρχών «σε μία Κυριακή».
Όπως σημείωσε ο κ. Σπανάκης, η δυνατότητα του πολίτη να επιλέγει τον εκπρόσωπό του σε μία μόνο Κυριακή «δεν μειώνει τον δημοκρατικό τρόπο εκλογής». Παράλληλα, τόνισε ότι τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν από τη μη διεξαγωγή δεύτερου γύρου «θα κατευθυνθούν σε πρόσθετα έργα, τα οποία ήδη προγραμματίζει το υπουργείο Εσωτερικών, μετά από αιτήματα και συνεννόηση με τις Περιφέρειες και τους δήμους».
Αναφερόμενος στις διατάξεις του νομοσχεδίου που ενισχύουν τη συμμετοχή, ο υφυπουργός υπογράμμισε τη σημασία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Επεσήμανε ότι η δυνατότητα ενός εργαζόμενου να δηλώσει 60 ημέρες πριν τις εκλογές την πρόθεσή του να ψηφίσει ηλεκτρονικά, ανεξαρτήτως του τόπου που βρίσκεται, αποτελεί σημαντική μεταρρύθμιση. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «αυτό δεν είναι μία τομή, όταν το 2023 η αποχή την 1η Κυριακή ήταν 47,5% και τη 2η Κυριακή ακόμη μεγαλύτερη;».
Ο κ. Σπανάκης επισήμανε ότι η Νέα Δημοκρατία είχε εξαγγείλει εγκαίρως τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής και δεν προχώρησε σε αιφνιδιασμούς λίγο πριν τις κάλπες. «Τα είχαμε οριοθετήσει, τα είχαμε ανακοινώσει, τα είχαμε θέσει σε δημόσια διαβούλευση πολύ καιρό πριν. Δεν μπορεί κανείς να πει ότι παίζουμε κρυφτούλι», κατέληξε ο υφυπουργός Εσωτερικών.