ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Επιβατικό αεροσκάφος πτήσης
Φωτογραφία Shutterstock

Γαλλία: Airbus πέταξε για 3 ώρες χρησιμοποιώντας μόνο βιώσιμα καύσιμα

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια.

Ένα Airbus A219neo πέταξε σήμερα για τρεις χώρες χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας έτσι την έναρξη των δοκιμών που ελπίζεται ότι θα οδηγήσουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο πέταξε πάνω από την περιοχή της Τουλούζης με τους κινητήρες του να τροφοδοτούνται μόνο με υδρογονοκατεργασμένους εστέρες και λιπαρά οξέα (HEFA), με άλλα λόγια, με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές αυτού του σχεδίου. Τα πρώτα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία αποκαλείται Volcan (από το Vol, δηλαδή «πτήση» με Can-carburant alternatifs nouveaux, δηλαδή με «νέα εναλλακτικά καύσιμα») αναμένονται το 2022. Οι δοκιμές πάντως θα συνεχιστούν μέχρι τα μέσα του 2023.

Στη μελέτη συμμετέχουν οι εταιρείες Safran, Dassault Aviation, Onera, Airbus, η Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας και το υπουργείο Μεταφορών. Χρηματοδοτείται στο πλαίσιο μιας τριετούς έρευνας, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τα ορυκτά καύσιμα. Παρόμοιες δοκιμές πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος με ένα ελικόπτερο H160.

Κατά τη διάρκεια των πτήσεων αυτών θα χρησιμοποιηθεί και ένα αεροσκάφος που θα μετρά τις εκπομπές των κινητήρων, κυρίως το διοξείδιο του άνθρακα, το αέριο που ενοχοποιείται περισσότερο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Η χημική σύσταση των SAF είναι διαφορετική από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στεγανότητας στους κινητήρες και σε άλλα συστήματα των αεροσκαφών. Τα αεροπλάνα είναι σήμερα πιστοποιημένα για να πετούν με 50% SAF και ο τομέας υπολογίζει ότι θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 100% βιώσιμα καύσιμα μέχρι το 2030. Τα αεροπλάνα που θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους εκείνη τη χρονιά θα μπορούν να καταναλώνουν απευθείας βιώσιμα καύσιμα, ενώ σε όσα είναι ήδη σε λειτουργία θα προστίθενται στα καύσιμά τους μόρια αρωματικών ενώσεων που θα μιμούνται την κηροζίνη και θα αποτρέπουν τυχόν προβλήματα διάβρωσης.

Πέρα από τις τεχνικές προσαρμογές, το βασικό πρόβλημα είναι η αύξηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να μειωθεί το κόστος τους. Τα εναλλακτικά καύσιμα συνιστούσαν λιγότερο από το 0,1% του συνόλου των καυσίμων που χρησιμοποιήθηκαν στις αερομεταφορές το 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαία του Σουδάν
ΔΙΕΘΝΗ

Είκοσι άνθρωποι σκοτώθηκαν σε συντριβή μικρού αεροσκάφους στο Ν. Σουδάν

Πολλά αεροπορικά δυστυχήματα έχουν σημειωθεί στο εμπόλεμο Νότιο Σουδάν τα τελευταία χρόνια. Τον Σεπτέμβριο του 2018, τουλάχιστον 19 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν συνετρίβη ένα μικρό αεροπλάνο.
Paris, Parisi, France, Gallia
ΔΙΕΘΝΗ

Πακιστάν: Αεροπορική εταιρία ζητά συγγνώμη από τους Γάλλους

Μια διαφήμιση προσβλητική και άκομψη, σύμφωνα με τις αντιδράσεις πολλών χρηστών του διαδικτύου, που έκαναν τη σύνδεση με την 11η Σεπτεμβρίου όταν η Αλ Κάιντα έριξε δύο αεροπλάνα στους δίδυμους πύργους.
Αεροπλάνο
ΔΙΕΘΝΗ

Μυστήριο με την αεροπορική τραγωδία, διαψεύδεται η εκδοχή των Ρώσων

Ειδικός δηλώνει στο Reuters ότι δεν έπεσε το Embraer στο Καζακστάν εξαιτίας σμήνους πουλιών, όπως ισχυρίζεται η Μόσχα. Το αεροσκάφος άλλαξε πορεία και απομακρύνθηκε από περιοχή με ρωσική αεράμυνα.
aerodromio-aeroskafos-aeroplano
ΔΙΕΘΝΗ

Εξαφανίστηκε ενώ πετούσε προς Γαλλία μικρό αεροσκάφος με τρεις επιβάτες

«Δυστυχώς, οι καιρικές συνθήκες, με τη βροχή, τον ισχυρό άνεμο και την κακή ορατότητα, καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολες τις έρευνες και αποκλείουν προς το παρόν τη χρήση ελικοπτέρων», διευκρίνισε η υπηρεσία ορεινών διασώσεων.