ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φωτο: Shutterstock

Porsche: Γιατί «πάτησε φρένο» στα σχέδια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Porsche αποσύρεται από την παραγωγή μπαταριών EV, επενδύοντας εκ νέου στη σπορ ταυτότητα που τη διαμόρφωσε, με αιχμή τα RS μοντέλα και τον 911.

Η Porsche βρίσκεται σε φάση ανακατατάξεων. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναθεωρεί την πλήρη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει υψηλό ανταγωνισμό σε Ευρώπη και Ασία, αυξημένα κόστη εργασίας στη Γερμανία και φυσικά τους δασμούς Τραμπ στις ΗΠΑ.

Μπροστά σε αυτά τα εμπόδια, η εταιρεία φαίνεται να ξανακοιτάζει τις ρίζες της, τα εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Ίσως η απάντηση είναι να εστιάσουμε ξανά σε αυτό που μας έκανε διάσημους, τα σπορ μοντέλα μας», λένε στελέχη κοντά στην εταιρεία.

Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας είναι το Porsche Cayman GT4 RS. Στην έκδοση αυτή, η Porsche τοποθέτησε τον κινητήρα του GT3, έναν ατμοσφαιρικό 4.0 λίτρων flat-six,  στο πιο «καλοζυγισμένο» σασί της γκάμας της. Πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που χρησιμοποιείται στα αγωνιστικά Porsche Cup.

«Είναι μεγάλο γεγονός για τους φίλους της Porsche να οδηγούν ένα αυτοκίνητο δρόμου με καρδιά αγωνιστικού», τονίζουν άνθρωποι της κοινότητας, θυμίζοντας ότι η εταιρεία έχει 19 νίκες συνολικά στις 24 Ώρες του Λε Μαν.

Η Porsche έχει ήδη ανακοινώσει ότι η παραγωγή των βενζινοκίνητων Boxster και Cayman σταματά τον Οκτώβριο, ωστόσο τα RS μοντέλα και το θρυλικό 911 παραμένουν, με βενζινοκίνητες και υβριδικές εκδόσεις. Η ηλεκτρική εκδοχή του Cayman έρχεται, όμως η αγορά αναρωτιέται, θα δούμε ξανά και βενζινοκίνητο Cayman;

Το 2023, η Porsche παρέδωσε περίπου 75.000 σπορ αυτοκίνητα σε σύνολο 310.000 πωλήσεων παγκοσμίως. «Ίσως η επιστροφή στη σπορ ταυτότητα να είναι η απάντηση απέναντι στον ανταγωνισμό και στους δασμούς», σχολιάζουν αναλυτές της αγοράς.

Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τα φιλόδοξα σχέδιά της να παράγει μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων μέσω της θυγατρικής Cellforce. Η Porsche θα επικεντρωθεί πλέον μόνο στην έρευνα και ανάπτυξη, εγκαταλείποντας τη μαζική παραγωγή λόγω «ανεπαρκών όγκων και έλλειψης οικονομιών κλίμακας», υπογράμμισε ο CEO Όλιβερ Μπλούμε.

Η αναδίπλωση αυτή έρχεται στον απόηχο πτώσης της ζήτησης για EV σε παγκόσμιο επίπεδο. Το ηλεκτρικό Taycan σημείωσε μείωση πωλήσεων σχεδόν 50% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ η συνολική ηλεκτροκίνηση του στόλου της Porsche έπεσε στο 36% από 57% στην Ευρώπη. 

«Με βαριά καρδιά παίρνουμε αυτή την απόφαση», ανέφερε ο Δρ. Μίχαελ Στάινερ, μέλος του Δ.Σ. υπεύθυνος για την έρευνα και ανάπτυξη, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια των εργαζομένων της Cellforce.

Η απόφαση συνεπάγεται σοβαρές επιπτώσεις για το προσωπικό, περίπου 200 από τους 300 εργαζόμενους της Cellforce κινδυνεύουν με απόλυση, σύμφωνα με το συνδικάτο IG Metall. 

Η εταιρεία πάντως διαβεβαιώνει ότι θα υπάρξουν «κοινωνικά υπεύθυνες» λύσεις, ενώ κάποιοι εργαζόμενοι θα απορροφηθούν από την PowerCo, το κέντρο μπαταριών της Volkswagen.

Ταυτόχρονα, η Porsche φέρεται να αναζητά νέο CEO, καθώς ο Όλιβερ Μπλούμε κρατάει διπλό ρόλο, ηγούμενος τόσο της Porsche όσο και της Volkswagen. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η ανακοίνωση νέας ηγεσίας αναμένεται το φθινόπωρο, με την αλλαγή να υλοποιείται έως τις αρχές του 2026.

Η Porsche είχε δεσμευθεί παλαιότερα ότι το 80% της γκάμας της θα ήταν ηλεκτρικό έως το 2030. Πλέον, κάνει στροφή δηλώνοντας ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσει «επιπλέον μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή plug-in υβριδικά»

Ο CFO, Λουτς Μέσσκε, υπογράμμισε ότι «η εταιρεία θα παραμείνει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης πολύ περισσότερο από όσο είχε αρχικά σχεδιαστεί».

«Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα προχωρά πιο αργά από ό,τι προβλέπαμε πριν από πέντε χρόνια», παραδέχτηκε εκπρόσωπος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η Porsche χρειάζεται πλέον «ευέλικτη γκάμα κινητήριων συστημάτων».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μοτοδυναμική: Άλμα της κερδοφορίας στα 13,5 εκατ. το εννεάμηνο του 2022

Στα 102,5 εκατ. ευρώ έφτασε ο τζίρος του εννεαμήνου σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 38% με τις πωλήσεις αυτοκινήτων Porsche να πραγματοποιούν άλμα 49,6%, ενώ θεαματική ήταν και η ανάκαμψη του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Πάνω από 9 δισ. θέλει να αντλήσει από την IPO της Porsche

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη Volkswagen να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.