ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
flip-archive
Φώτο: George Moroianu, Συνιδρυτής της Flip, Χρυσάνθη Βαλιανάτου, Country Manager της Flip στην Ελλάδα

Flip: Τρέχει με 600% και διευρύνει την παρουσία της στην Ελλάδα

Η αυξανόμενη ζήτηση για refurbished συσκευές, η αλλαγή καταναλωτικής κουλτούρας των Ελλήνων και οι δασμοί δημιουργούν ένα μείγμα για την περαιτέρω ανάπτυξη της Flip στη χώρα.

Στην ανοδική τάση της αγοράς των refurbished συσκευών και τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης που υπάρχουν στη ΝΑ Ευρώπη ποντάρει η Flip, για να διευρύνει το αποτύπωμά της στην ελληνική αγορά.

Η ρουμανική startup που ξεκίνησε το 2019 και έκτοτε έχει επεκτείνει την παρουσία της σε τέσσερις βαλκανικές χώρες, έχοντας έρθει και στην Ελλάδα το 2023, θέλει να αλλάξει την κουλτούρα των Ελλήνων καταναλωτών. Όπως επισήμαναν τα στελέχη της εταιρίας κατά τη διάρκεια παρουσίασης στους δημοσιογράφους, οι προοπτικές είναι πολλά υποσχόμενες καθώς οι καταναλωτές στρέφονται πλέον στην χρήση και όχι στην κτήση.

Η Ελλάδα αποτελεί τη νεότερη αγορά στη οποία έχει εισέλθει η Flip και την τελευταία χρονιά ο τζίρος της ανήλθε στα 7,5 εκατ. ευρώ, έχοντας εκτοξευτεί κατά 600% σε σχέση με την πρώτη χρονιά παρουσίας της. Η Flip κατέχει περίπου το 3% της ελληνικής αγοράς refurbished συσκευών, και προσβλέπει ακόμα υψηλότερα, καθώς οι δασμοί Τραμπ και η νέα κουλτούρα των Ελλήνων καταναλωτών, δημιουργούν ένα εξαιρετικό μείγμα για την διεύρυνση της παρουσίας της.

Όπως επισήμανε ο George Moroianu, Συνιδρυτής της Flip «Η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μία από τις πιο δυναμικές αγορές του ομίλου. Η τοπική στρατηγική βασίζεται σε ποιοτική εξυπηρέτηση, διαφάνεια και προσβασιμότητα, τόσο για τους αγοραστές όσο και για όσους επιθυμούν να πουλήσουν τις συσκευές τους μέσω trade-in». Σημείωσε πως η Flip αποφάσισε να έρθει στην ελληνική αγορά, βλέποντας πως παρά την διάθεση για αγοραπωλησίες refurbished συσκευών «η διαδικασία δεν ήταν πολύ ψηφιοποιημένη».

Η Flip στοχεύει στη διεύρυνση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με retailers και τηλεπικοινωνιακούς παρόχους ώστε να διευρυνθεί η γκάμα και η ποσότητα των συσκευών που προσφέρονται μέσω της πλατφόρμας.

Όπως σημείωσε η Χρυσάνθη Βαλιανάτου, Country Manager της Flip στην Ελλάδα «Το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο εξελίσσεται διαρκώς, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες του καταναλωτή: από smartphones και laptops, μέχρι tablets, wearables και πλέον κονσόλες. Παράλληλα, μέσα από την omnichannel στρατηγική μας, προσπαθούμε να ενημερώνουμε και να εκπαιδεύουμε το κοινό, καθιερώνοντας το “refurbished” ως mainstream επιλογή».

Άμεση η προσαρμογή των Ελλήνων καταναλωτών

Έχοντας περισσότερους από 21.000 μοναδικούς πελάτες, η Flip, από τον Οκτώβριο του 2023 μέχρι σήμερα έχει ήδη εξοικονομήσει περισσότερους από 1.500 τόνους διοξειδίου του άνθρακα μέσω της επαναχρησιμοποίησης τεχνολογικών συσκευών στην Ελλάδα.  

Η κα Βαλιανάτου τόνισε επίσης πως «η ανταπόκριση των Ελλήνων καταναλωτών είναι εντυπωσιακή. Με ποσοστό επιστροφών μόλις στο 2,1%, πάνω από 1.500  θετικές αξιολογήσεις και NPS που φτάνει στο 75, η εμπιστοσύνη που έχουμε χτίσει είναι απόλυτα μετρήσιμη. Σε αυτό, καθοριστικό ρόλο παίζει η δέσμευσή μας να προσφέρουμε στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό προϊόντα με εγγύηση και ποιότητα, και μάλιστα σε επίπεδα που συγκρίνονται με νέες συσκευές».

Όπως επισήμανε η διοίκηση της Flip, η Ελλάδα ανταποκρίθηκε άμεσα στην προσέγγιση της ρουμανικής startup, καθώς οι καταναλωτές επιθυμούν high end τεχνολογία και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στη refurbished αγορά που «πλέον δεν αποτελεί συμβιβασμό αλλά έξυπνη επιλογή» ενώ οι τιμές στην τεχνολογία αυξάνονται συνεχώς και οι καινούριες ναυαρχίδες γίνονται όλο και πιο απλησίαστες για τον μέσο καταναλωτή.

Ο κ. Moroianu, σημείωσε πως το 80% των καταναλωτών στην Ελλάδα δεν είχαν διαπραγματευτεί ποτέ για συσκευές, και πλέον ζητούν περισσότερες λύσεις για να πουλήσουν και να αγοράσουν, με το 68% να δηλώνει πως θα αγόραζαν χωρίς προβληματισμό μια refurbished συσκευή.

Η Flip από την πλευρά της προσφέρει ευέλικτους τρόπους πληρωμής, γρήγορη αξιολόγηση και πληρωμή, και δωρεάν επιστροφή του προϊόντος εντός 30 ημερών, ενώ τα δύο χρόνια εγγύηση που προσφέρονται στις refurbished συσκευές, οι καταναλωτές αισθάνονται αντίστοιχη σιγουριά όπως αν αγόραζαν μια νέα συσκευή.

Εκτοξεύεται η αγορά των refurbished συσκευών

Όπως επισήμανε η διοίκηση της Flip, η αγορά refurbished καταγράφει συνεχείς ανοδικές τάσεις, καθώς εκτιμάται πως από τα 15 δισ. ευρώ που ήταν το 2024, θα υπερδιπλασιαστεί το 2032 στα 35,8 δισ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 11,5%. 

Ένα ποσοστό που ξεπερνά τους ρυθμούς της αγοράς νέων συσκευών. Υπογράμμισαν ότι στις περισσότερες δυτικές ευρωπαϊκές χώρες περίπου το 20% των smartphones που πωλούνται είναι refurbished, ενώ την ίδια στιγμή στη ΝΑ Ευρώπη τα ποσοστά αυτά είναι ακόμα και 3 έως 4 φορές χαμηλότερα.

Η Flip προσφέρει την ευκαιρία στους καταναλωτές να πουλήσουν τις παλιές τους συσκευές, αλλά και να αγοράσουν refurbished συσκευές με 40% χαμηλότερο κόστος από μια καινούρια.

Βρίσκεται σε τέσσερις αγορές, έχοντας πατήσει πόδι και σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, προσφέροντας πέντε κατηγορίες ηλεκτρονικών συσκευών. Πέρα από τα smartphones που αποτελούν και το βασικό προϊόν, διαθέτει laptops, smartwatches, tablets και κονσόλες παιχνιδιών.

Σε λιγότερο από έξι χρόνια, έχει εξυπηρετήσει πάνω από 660.000 μοναδικούς πελάτες, με τζίρο που φτάνει τα 82 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης από τα 3,5 εκατ. που ήταν το 2021.

Οι πληρωμές σε χρήστες που πούλησαν τις συσκευές τους στην πλατφόρμα έχουν ξεπεράσει τα 90 εκατ. και έχει καταφέρει να εξοικονομήσει περισσότερους από 30.000 τόνους εκπομπών διοιξειδίου του άνθρακα. Η ομάδα της Flip και στις τέσσερις αγορές αριθμεί 286 άτομα, ενώ οι δείκτες ικανοποίησης παραμένουν υψηλοί (NPS αγοραστών 80, πωλητών 73), επιβεβαιώνοντας ότι η καινοτομία με γνώμονα τη βιωσιμότητα έχει πραγματική αξία στην αγορά.

«Η Flip έχει αποδείξει ότι η έννοια του “refurbished” δεν είναι απλά μια εναλλακτική – είναι η έξυπνη και βιώσιμη επιλογή. Μέσα από κάθε συσκευή που επαναχρησιμοποιούμε, μειώνεται η ανάγκη για νέες πρώτες ύλες και ενέργεια. Μέσω της παρουσίας μας και στις τέσσερις αγορές, έχουμε συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO₂ κατά πάνω από 30.000 τόνους», δήλωσε ο George Moroianu.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Apple
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέο φθηνό iPhone από την Apple: Με ποια προϊόντα περνά σε αντεπίθεση

Ο τεχνολογικός κολοσσός που αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στοχεύει να αντεπιτεθεί με νέες σειρές προϊόντων. Σχεδιάζει να φέρει ένα νέο οικονομικό smartphone, ανανεωμένα tablet και νέα οθόνη Mac.
amazon-bezos
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Amazon: Πώς το ταπεινό βιβλιοπωλείο έγινε κολοσσός τρισεκατομμυρίων

Η Amazon γίνεται 31 ετών και έχει ξεπεράσει προ πολλού το ηλεκτρονικό εμπόριο, επηρεάζοντας την καινοτομία παγκοσμίως. Από τα βιβλία έχει γίνει ένας τεχνολογικός κολοσσός με αξία 2,37 τρισ. δολάρια.
τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η ΔΙΜΕΑ ετοιμάζεται να αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη

Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς θα χρησιμοποιήσει σύντομα καινοτόμα εργαλεία, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, για εντοπισμό «μαϊμού» προϊόντων που πωλούνται ως αυθεντικά από ηλεκτρονικά καταστήματα.