Τα ελληνικά ξενοδοχεία συνεχίζουν να διατηρούν μια εξαιρετική φήμη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, με τα καταλύματα της Ηπείρου να «σέρνουν τον χορό» ως προς την ικανοποίηση των πελατών κατά τη χειμερινή περίοδο Νοέμβριος 2024 - Μάρτιος 2025.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα ικανοποίησης πελατών του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), σύμφωνα με την οποία κατά τη χειμερινή περίοδο 2024-25, η Ελλάδα διατήρησε για άλλη μια φορά την πρώτη θέση στον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης (GRI) με ποσοστό 87%.
Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 92%, ενώ ακολουθεί η Δυτική Μακεδονία με 90% και η Πελοπόννησος με 89%. Η Θεσσαλία βρίσκεται στην επόμενη θέση με 88% ενώ η Κεντρική Μακεδονία και η Στερεά Ελλάδα αξιολογούνται με 87%. Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Αττική συγκεντρώνουν 86% ενώ στην τελευταία θέση κατατάσσεται η Δυτική Ελλάδα με 83%.
Οι πιο αγαπητές περιοχές και γιατί ξεχωρίζουν
Κατά τη χειμερινή περίοδο, στην κατηγορία σχέσης ποιότητας-τιμής, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Θεσσαλία με 92%, ακολουθούμενη από τη Δυτική Ελλάδα με 91% και τη Δυτική Μακεδονία με 90%.
Στην κατηγορία δωματίου, την υψηλότερη βαθμολογία συγκεντρώνει η Δυτική Μακεδονία με 95%, ενώ ακολουθεί η Ήπειρος με 92% και η Θεσσαλία με 91%. Στο κριτήριο εξυπηρέτησης, την πρώτη θέση μοιράζονται η Δυτική Ελλάδα και η Θεσσαλία με 96%, ενώ η Αττική καταγράφει τη χαμηλότερη επίδοση με 87%.
Στην κατηγορία καθαριότητας, πρώτη κατατάσσεται η Δυτική Μακεδονία με 97%, ακολουθούμενη από τη Θεσσαλία με 96% και τη Στερεά Ελλάδα με 93%. Στο κριτήριο τοποθεσίας, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Θεσσαλία με το εντυπωσιακό ποσοστό ικανοποίησης 98%, ακολουθούμενη από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 97% και την Ήπειρο με 95%.
Στην κατηγορία φαγητού-ποτού, την υψηλότερη βαθμολογία καταγράφει η Αττική με 92%, ακολουθούμενη από τη Δυτική Ελλάδα με 91%. Η Πελοπόννησος συγκεντρώνει 86%, ενώ η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Κεντρική Μακεδονία κατατάσσονται στην τελευταία θέση με 85%.
Περιοχή | Σχέση Ποιότητας-Τιμής | Δωμάτιο | Εξυπηρέτηση | Καθαριότητα | Τοποθεσία | Φαγητό-Ποτό | GRI |
Ανατολική Μακεδονία & Θράκη | 85% | 83% | 90% | 88% | 97% | 85% | 86% |
Αττική | 83% | 83% | 87% | 90% | 93% | 92% | 86% |
Δυτική Ελλάδα | 91% | 90% | 96% | 92% | 91% | 91% | 83% |
Δυτική Μακεδονία | 90% | 95% | 93% | 97% | 92% | - | 90% |
Ήπειρος | 86% | 92% | 95% | 92% | 95% | - | 92% |
Θεσσαλία | 92% | 91% | 96% | 96% | 98% | 85% | 88% |
Κεντρική Μακεδονία | 84% | 84% | 89% | 90% | 86% | 86% | 87% |
Πελοπόννησος | 86% | 88% | 91% | 92% | 93% | 86% | 89% |
Στερεά Ελλάδα | 88% | 85% | 90% | 93% | 92% | 90% | 87% |
Απόδοση ανά κατηγορία αστεριών
Κατά τη χειμερινή περίοδο Νοεμβρίου 2024 – Μαρτίου 2025, ο γενικός δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 87%. Τα ξενοδοχεία 5 αστέρων καταγράφουν την υψηλότερη επίδοση με 89%, με άριστες επιδόσεις σε καθαριότητα (92%), δωμάτιο (88%), εξυπηρέτηση (90%) και φαγητό-ποτό (87%).
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 4 αστέρων με 88%, ενώ ακολουθούν τα ξενοδοχεία 3 αστέρων με 87%. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα 1-2 αστέρων ξενοδοχεία, παρά τη χαμηλότερη συνολική βαθμολογία (GRI 86%), ξεχωρίζουν στη σχέση ποιότητας-τιμής (87%) και καθαριότητα (90%).
Τα σχόλια των ταξιδιωτών προέρχονται κυρίως από ζευγάρια (43%) και οικογένειες (28%), ενώ γλωσσικά κυριαρχούν τα αγγλικά (33%) και τα ελληνικά (27%). Οι πιο δραστήριες χώρες που αξιολογούν τα ελληνικά ξενοδοχεία είναι η Ελλάδα, η Τουρκία, και το Ηνωμένο Βασίλειο, με εξαιρετικές βαθμολογίες από αγορές όπως η Εσθονία, η Κροατία και η Ταϊβάν που ξεπερνούν το 90% ικανοποίησης, αποδεικνύοντας την ευρύτητα της απήχησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Η Ελλάδα και οι ανταγωνιστές
Ως προς τη σύγκριση της Ελλάδας με τις ανταγωνιστικές χώρες, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στο δείκτη ικανοποίησης και στο δείκτη σχέσης ποιότητας-τιμής. Ακολουθούν η Κύπρος και η Ιταλία με 86%, ενώ η Ισπανία κατέγραψε GRI 85%.
Στις χαμηλότερες θέσεις κατατάχθηκαν η Τουρκία (84%) και η Γαλλία (81%), η οποία παρέμεινε σταθερά τελευταία.