Τον νέο οδικό χάρτη για τη νέα εποχή του ομίλου Fourlis περιέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Βασιλάκος, που ανέλαβε καθήκοντα τον περασμένο Ιούλιο, χθες στο περιθώριο της εορταστικής εκδήλωσης για τα 75 χρόνια του ομίλου, θέτοντας ως απόλυτη προτεραιότητα έναν ολοκληρωμένο ψηφιακό μετασχηματισμό.
Έναν μετασχηματισμό που, όπως τόνισε, θα αποτελέσει τη βάση για όλα όσα έρχονται στο μέλλον την ανάπτυξη, την πολυκαναλική λειτουργία, την επέκταση σε νέες αγορές του εξωτερικού καθώς και την ικανότητα του ομίλου να ενσωματώνει νέα retail concepts με ευκολία και ταχύτητα.
Όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκος μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο στόχος δεν είναι απλώς η αναβάθμιση των υφιστάμενων λειτουργιών, αλλά η δημιουργία μιας ενιαίας, στιβαρής πλατφόρμας λιανικής.
Μάλιστα όπως εξήγησε δεν βλέπει τον μετασχηματισμό του ομίλου Fourlis ως μια απλή τεχνολογική αναβάθμιση, αλλά ως μια δομική αλλαγή που θα επιτρέψει στον όμιλο να λειτουργεί ως μια ενιαία, υπερσύγχρονη retail πλατφόρμα, έτοιμη για ανάπτυξη σε πολλές χώρες και πολλαπλά concepts.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι «ένα έργο», αλλά είναι η προϋπόθεση για το μέλλον του ομίλου.
Το κομμάτι της τεχνολογίας, όπως σημείωσε, έχει ήδη ξεκινήσει στον όμιλο, αλλά επειδή παίρνει χρόνο κάθε χρόνο θα υλοποιείται το ένα τρίτο για τρία χρόνια. «Το αεροπλάνο πρέπει να πετάει και να αλλάζεις κινητήρα πετώντας», είπε χαρακτηριστικά.
Όπως τόνισε ο κ. Γ. Βασιλάκος στον όμιλο Fourlis η επιχειρηματικότητα έχει ανοιχτούς ορίζοντες. «Σε μια πολυεθνική εφαρμόζεις ένα μοντέλο. Εδώ, επειδή είμαστε κοντά στην επιχειρηματικότητα, όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά», τόνισε.
Footlocker και ΙΚΕΑ, η αιχμή της ανάπτυξης
Στο σκέλος της επενδυτικής στρατηγικής, ο CEO του ομίλου ξεκαθάρισε ότι οι πόροι θα κατευθυνθούν κατά προτεραιότητα στα concepts με τη μεγαλύτερη απόδοση.
«Άρα αν είχα 20 – 25 εκατ. να επενδύσω κάθε χρόνο, ένα κομμάτι πρέπει να θωρακιστεί στην τεχνολογία γιατί δεν γίνεται αλλιώς και το υπόλοιπο κομμάτι να πάει στην ανάπτυξη με προτεραιότητα αυτά που βγάζουν περισσότερα λεφτά.».
Όπως εξήγησε, η Footlocker και η ΙΚΕΑ αποδίδουν πολύ καλά. Η ΙΚΕΑ με μικρότερα concepts που έχουν ξεκλειδώσει να πηγαίνουμε γρήγορα. Και μετά Footlocker που είναι ένα concept πολύ ευκολότερο με καλύτερη κερδοφορία και πάει δυνατά στις χώρες.
Η Footlocker, όπως εξήγησε, αποτελεί τεράστια ευκαιρία κερδοφόρας ανάπτυξης, καθώς ο Fourlis έχει αναλάβει σημαντικές χώρες σε μια περίοδο που το brand πατάει γκάζι, αφού είναι υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς στις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα «όσα καταστήματα ανοίγουμε πήγαν πολύ καλά», είπε.
Όσον αφορά τον σχεδιασμό του ομίλου, ο κ. Γιάννης Βασιλάκος δήλωσε ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του budget και ότι διαμορφώνεται ένα 3+1 ετών πλάνο ανάπτυξης και αλλαγών, το οποίο θα παρουσιαστεί αναλυτικά και στους επενδυτές μέσα από ένα επικείμενο Investor Day.