ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Attiki Odos
Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ

Αττική Οδός: Μεγάλα fund και εργολάβοι μπαίνουν στη διεκδίκηση

Υψηλές οι απαιτήσεις από τις εταιρείες και τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα διεκδικήσουν την παραχώρηση. Ενεργητικό τουλάχιστον 400 εκατ. πρέπει να έχουν οι κατασκευαστικές και άνω των 2 δισ. ευρώ οι επενδυτικές εταιρείες.

Κοινοπραξίες ξένων επενδυτικών ομίλων με κατασκευαστικές εταιρείες που διαθέτουν εμπειρία στην διαχείριση οδικών αξόνων και στην υλοποίηση μεγάλων τεχνικών έργων θα περιλαμβάνονται στους διεκδικητές της Αττικής Οδού, σύμφωνα με το τεύχος προκήρυξης που δημοσιοποίησε χθες το ΤΑΙΠΕΔ.

Επιτρέπεται, επίσης, η συμμετοχή αμιγώς κατασκευαστικών ομίλων με τουλάχιστον διετή εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων αντίστοιχων με την Αττική Οδό και με καθαρά περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση των funds που θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση, που θα έχει διάρκεια 25 ετών, προβλέπεται πως πρέπει να έχουν υπό διαχείριση ενεργητικό με συνολική αξία τουλάχιστον δύο δισ. ευρώ.

Στο τεύχος ξεκαθαρίζεται πως παραχωρείται η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων που μπορεί να απαιτηθούν για την εύρυθμη λειτουργία της Αττικής Οδού. Δεν περιλαμβάνονται, δηλαδή, τυχόν επεκτάσεις που, όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, θα προχωρήσουν με διαφορετικά μοντέλα που σήμερα εξετάζονται. 

Ειδικότερα, η  εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου «περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες και τα μέτρα, που απαιτούνται για τη διασφάλιση της ορθολογικής οικονομικής διαχείρισης της Αττικής Οδού και, κατά συνέπεια, περιλαμβάνει κυρίως την είσπραξη εσόδων, με τη μορφή διοδίων ή / και άλλων οικονομικών πόρων ως αντάλλαγμα για την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας σε κατάλληλο / αποδεκτό για τους χρήστες της Αττικής Οδού επίπεδο, όπως θα ορίζεται αναλυτικά στη σύμβαση παραχώρησης».

Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Σημειώνεται πως τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού.

Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων, λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).

Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ξεκινά στις 20 Απριλίου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια θα εξεταστούν τα στοιχεία των υποψηφίων και θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές όσοι προεπιλεγούν. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έσοδα 16 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις: Οι τίτλοι τέλους για το ΤΑΙΠΕΔ

Κλείνει ο κύκλος του ΤΑΙΠΕΔ, θα απορροφηθεί από το Υπερταμείο στις αρχές του 2025. Ρεκόρ εσόδων 4,18 δισ. το 2024 χάρη στην Αττική Οδό, ενώ θα εισπραχθούν 1,88 δισ. το 2025. Ποιες μετοχές κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράδοση της Αττικής Οδού στον νέο παραχωρησιούχο στις 6 Οκτωβρίου 2024

Οι αρμόδιες Διευθύνσεις του υφιστάμενου και του νέου παραχωρησιούχου βρίσκονται ήδη, το τελευταίο διάστημα, σε απευθείας συνεργασία για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπό τις κατευθύνσεις Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣτΕ: Συζήτηση για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η αίτηση της κοινοπραξίας VINCI Highways - VINCI Concessions - Μυτιληναίος Α.Ε. - Mobility Partner η οποία έχει καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά στον επίμαχο διαγωνισμό - κατά της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και του ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφυγή στο ΣτΕ για την Αττική Οδό από τη Vinci και τη Mytilineos

Εναλλακτικό σενάριο έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε περίπτωση σοβαρής καθυστέρησης του διαγωνισμού για την παραχώρηση. Προβλέπει ότι ο οδικός άξονας θα περάσει προσωρινά στο Δημόσιο.