ΓΔ: 2032.51 0.02% Τζίρος: 340.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
Φωτογραφία Shutterstock

Έρευνα FIA: Μόνο το 54% φορά ζώνη ασφαλείας στους δρόμους της Ελλάδας

Η μελέτη της FIA και του ΙΟΑΣ αποκαλύπτει χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους στην Ελλάδα, με σοβαρές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή.

Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα παραμένει μια πρόκληση, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα που προέκυψαν από μελέτη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». 

Το πρόγραμμα «Driving Change: Towards Safe and Sustainable Mobility» ανέδειξε ανησυχητικές τάσεις στη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών και επιβατών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η χρήση της ζώνης ασφαλείας στη χώρα μας φτάνει μόλις το 54%, ενώ στα πίσω καθίσματα το ποσοστό κατρακυλά στο 21%. 

Εξίσου προβληματική παραμένει η κατάσταση στη χρήση κράνους στα δίκυκλα, με το 75% των οδηγών να συμμορφώνονται, αλλά μόνο το 46% των συνεπιβατών να το φορά.

Η μελέτη αποτύπωσε τα πρότυπα οδικής συμπεριφοράς, καταγράφοντας περισσότερα από 16.000 οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Ειδικότερα, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αγγίζει πλέον το 13% και εμφανίζει αύξηση μεταξύ όσων οδηγούν χωρίς συνεπιβάτες.

 Αυτές οι παραβάσεις δεν αποτελούν απλώς στατιστικά νούμερα, αλλά συνδέονται άμεσα με τους υψηλούς δείκτες τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει το ατυχές προνόμιο να κατατάσσεται πρώτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε θανάτους οδηγών μοτοσικλετών. Παράλληλα, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών, ενώ συγκαταλέγονται συνολικά στις βασικότερες αιτίες πρόωρης απώλειας ζωών στον ελληνικό πληθυσμό.

Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά υπογράμμισε την ανάγκη για θεσμοθετημένη κινητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Όπως σημειώνει, «Καλούμε όλους τους φορείς, την πολιτεία, τις τοπικές αρχές, την εκπαιδευτική κοινότητα, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία των πολιτών, να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε ένα συνεκτικό εθνικό σχέδιο δράσης, που θα περιλαμβάνει ενισχυμένους ελέγχους και παρακολούθηση με αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών. 

Θα πρέπει να υπάρξει σεβασμός στις τοπικές ιδιαιτερότητες, στοχευμένες συνεργασίες με δήμους, επιχειρήσεις και άλλους φορείς για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει συστηματική παρακολούθηση, αξιολόγηση και δημοσίευση δεικτών οδικής ασφάλειας, ώστε να βγαίνουν πολύτιμα συμπεράσματα».

Η ανάγκη για δράση είναι επιτακτική, καθώς οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν καθημερινά τραγικές απώλειες και κοινωνικές επιπτώσεις που αγγίζουν κάθε οικογένεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όχημα οδικής βοήθειας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέος ΚΟΚ: Αυστηρότερες ποινές με στόχο να μειωθούν τα τροχαία

Ένας στους τρεις νεκρούς στην άσφαλτο είναι αναβάτης δικύκλου, η ζώνη ασφαλείας παραμένει παραμελημένη και το κινητό χρησιμοποιείται διαρκώς στο τιμόνι. Το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας διογκώνεται.
Έδρα Ηνωμένων Εθνών
ΔΙΕΘΝΗ

Έμφαση στην οδική ασφάλεια και τις βιώσιμες μετακινήσεις δίνει ο ΟΗΕ

Με το σύνθημα «Κάντε το περπάτημα και το ποδήλατο ασφαλή», ο ΟΗΕ γιορτάζει φέτος την 8η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, προωθώντας ασφαλείς και βιώσιμους τρόπους μετακίνησης για πεζούς και ποδηλάτες.