Ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε ρύθμιση της στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό «έμφραγμα» που παρατηρείται σε σημεία τουριστικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αλλά και να μειώσει τους κινδύνους για οδηγούς και πεζούς.
Για την επίλυση του χρόνιου αυτού προβλήματος, καταρτίστηκε ειδικό σχέδιο με τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης, έπειτα από διαβούλευση με τους εκπροσώπους των τουριστικών λεωφορείων, ξεναγούς και άλλους εμπλεκόμενους φορείς.
Το θέμα συζητήθηκε στη Δημοτική Επιτροπή, όπου εγκρίθηκε η χωροθέτηση των νέων θέσεων. Το επόμενο διάστημα θα τεθεί προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο, με στόχο την αποσυμφόρηση κεντρικών οδικών αρτηριών και τη διευκόλυνση επαγγελματιών του κλάδου και επισκεπτών.
Το βασικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην περιοχή του Βασιλικού Θεάτρου και στην οδό Αγίου Δημητρίου, όπου τα λεωφορεία συχνά διπλοπαρκάρουν, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, δέκα θέσεις στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων προβλέπονται στη Λεωφόρο 3ης Σεπτεμβρίου, στο ρεύμα από την Εγνατία προς τη Λεωφόρο Στρατού.
Οι θέσεις αυτές θα εξυπηρετούν λεωφορεία με επισκέπτες στο Βυζαντινό και Αρχαιολογικό Μουσείο, τον Λευκό Πύργο και άλλα ιστορικά σημεία. Παράλληλα, καταργούνται περίπου 24 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης επισκεπτών επί πληρωμή.
Επιπλέον, πέντε θέσεις δημιουργούνται στην οδό Στίλπωνος Κυριακίδη, μεταξύ Κατσιμίδη και 3ης Σεπτεμβρίου, για λεωφορεία με επισκέπτες στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, το Μουσείο Κεμάλ, την Αρχαία Αγορά και άλλα αξιοθέατα.
Τέσσερις νέες θέσεις θα διαμορφωθούν στην οδό Αγ. Δημητρίου, απέναντι από το ΥΜΑΘ, ενώ τρεις θέσεις προστίθενται στην οδό Κωνσταντίνου Οικονόμου, εξυπηρετώντας επισκέπτες περιοχών όπως τα Λαδάδικα, η Μοδιάνο και το Εβραϊκό Μουσείο.
Δύο θέσεις θα λειτουργούν στην οδό Ακροπόλεως για τα λεωφορεία με τουρίστες στην Άνω Πόλη, ενώ προβλέπονται επιπλέον θέσεις στο Ολυμπιακό Μουσείο, στην οδό Ολυμπιάδος, καθώς και στην οδό Ναυάρχου Κουντουριώτου, κοντά στο λιμάνι.
Στο πλαίσιο του σχεδιασμού, καταργούνται θέσεις στην οδό Αγ. Δημητρίου (μεταξύ Αριστοτέλους και Αγν. Στρατιώτη), στην οδό Φιλίππου και στη Μητροπολίτου Γενναδίου, ενώ οι χώροι αυτοί μετατρέπονται σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης ή μόνιμων κατοίκων.
Παράλληλα, διατηρούνται δέκα θέσεις στη Λεωφόρο 30ης Οκτωβρίου, τέσσερις μπροστά από το Αρχαιολογικό Μουσείο, τρεις στην Επταπυργίου και οι θέσεις επί της οδού Αγ. Δημητρίου, μπροστά στο Πάρκο του Εργάτη.
Η στάθμευση και αναμονή των τουριστικών λεωφορείων στις νέες και υφιστάμενες θέσεις επιτρέπεται έως δύο ώρες, εκτός από τις θέσεις στο Βασιλικό Θέατρο και την Αγ. Δημητρίου, όπου επιτρέπεται μόνο η στάση για αποβίβαση και επιβίβαση επισκεπτών.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, τόνισε πως το πρόβλημα της άναρχης στάθμευσης ταλαιπωρεί τη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια.
Υπογράμμισε ότι τα παράπονα των πολιτών αφορούν τόσο το κυκλοφοριακό όσο και τη στάθμευση λεωφορείων σε κατοικημένες περιοχές, συχνά με αναμμένες μηχανές για μεγάλο διάστημα.
Επιπλέον, ο κ. Νικηφορίδης ανέφερε ότι υπάρχουν πολλές διαμαρτυρίες για τη ρύπανση από τα καυσαέρια των λεωφορείων, επισημαίνοντας την ανάγκη για αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου.