ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Αυξήθηκε κατά 16,7% το μεταφορικό έργο στο δίκτυο φυσικού αερίου το 2023

Το συνολικό μήκος των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου ανέρχεται σε 1.466 χιλιόμετρα. Αυξήθηκαν κατά 29,6% οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών και κατά 47,6% οι επενδύσεις σε νέες υποδομές.

Αυξημένο ήταν το μεταφορικό έργο μέσα από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου το 2023 παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε μείωση τόσο στις εισαγωγές όσο και εξαγωγές φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου. Οι δαπάνες για τη συντήρηση των υποδομών του δικτύου έγιναν πιο ακριβές ενώ κατέγραψαν σημαντική αύξηση οι επενδύσεις σε νέες υποδομές.

Το μεταφορικό έργο το 2023 ανήλθε σε 588,1 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm), παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,5% σε σχέση με το 2022, που ήταν 504,8 εκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (Mtkm). Το 2023, σε σύγκριση με το 2022, παρατηρήθηκε μείωση τόσο στο ποσοστό εισαγωγών φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 53,2% σε 46,6%, όσο και στο ποσοστό παραδόσεων φυσικού αερίου στα σημεία εξόδου ως προς την τεχνική δυναμικότητά τους, από 27,8% σε 21,6%.

Σύμφωνα, επίσης, με την ΕΛΣΤΑΤ, εκτός από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) υφίσταται και το Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου, το οποίο αποτελείται από τον διασυνδετήριο αγωγό TAP και από τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB).

Μέσω του αγωγού TAP μεταφέρεται φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας στην Ευρώπη και το μήκος του στην ελληνική επικράτεια ανέρχεται σε 550,8 χιλιόμετρα. Η λειτουργία του ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020. Ο διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) έχει μήκος στην ελληνική επικράτεια 31,6 χιλιόμετρα και η λειτουργία του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022.

Σε 1.466 χιλιόμετρα ανήλθε πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ ΑΕ), το συνολικό μήκος των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου. Ειδικότερα, 512 χιλιόμετρα αφορούσαν στον κεντρικό αγωγό μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης και 954 χιλιόμετρα στους αγωγούς τροφοδοσίας των διαφόρων περιοχών της χώρας. Το μήκος του δικτύου δεν παρουσίασε μεταβολή σε σχέση με το 2022.

Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών μεταφοράς φυσικού αερίου ανήλθαν το 2023 σε 4.857 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 29,6% σε σχέση με το 2022, όταν οι αντίστοιχες δαπάνες ανήλθαν σε 3.747 χιλ. ευρώ. Οι επενδύσεις σε νέες υποδομές ανήλθαν σε 179.393 χιλ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 47,6% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επενδύσεις του 2022, οι οποίες ανήλθαν σε 121.563 χιλ. ευρώ.

Αναφορικά με τις συνολικές εισαχθείσες ποσότητες (παραλαβές) φυσικού αερίου στα σημεία εισόδου του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), το 2023 παρατηρήθηκε μείωση 21,4% σε σχέση με το 2022. Ομοίως, μείωση κατά 21,5% παρουσίασαν οι συνολικές εξαχθείσες ποσότητες (παραδόσεις) φυσικού αερίου από τα σημεία εξόδου του ΕΣΦΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

PPC Trading- ΔΕΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Ενισχύει την παρουσία της στις αγορές ενέργειας με τη θυγατρική PPC Trading

Η νέα, 100% θυγατρική της ΔΕΗ, PPC Trading, θα αναλάβει την κεντρική εκτέλεση δραστηριοτήτων χονδρικής εμπορίας ενέργειας και τη βελτιστοποίηση του ενοποιημένου χαρτοφυλακίου ενέργειας της ΔΕΗ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παίρνει κεφάλι το LNG: Ρεκόρ εισαγωγών από ΗΠΑ που σχεδόν διπλασιάστηκαν

Η εισαγωγή LNG στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 64% στο α’ εξάμηνο 2025, με τη Ρεβυθούσα να δέχεται 27 φορτία που ήταν τα υπερδιπλάσια από την περσινή χρονιά και τις ΗΠΑ να παραμένουν ο κύριος προμηθευτής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς έφτασε η ΔΕΠΑ σε.... ματ στην Gazprom και τι σημαίνει για την αγορά

Ανταγωνιστική τιμή προμήθειας φυσικού αερίου ως το τέλος του 2026 και διαγραφή απαιτήσεων της Gazprom ύψους 400 εκατ. ευρώ πέτυχε η ΔΕΠΑ, την ώρα που η Ελλάδα εξακολουθεί να καλύπτει μεγάλο μέρος των αναγκών της ρωσικό αέριο.