ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Εσωτερικό αεροπλάνου
Φωτογραφία Shutterstock

Η ΕΕ ερευνά τις «πράσινες» διαφημίσεις 20 ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών

Ενώσεις καταναλωτών ζητούν αυστηρότερο έλεγχο στις περιβαλλοντικές πρακτικές 20 αεροπορικών εταιρειών, καταγγέλλοντας παραπλανητική «πράσινη» προβολή.

Με αφορμή τη διεξαγωγή της Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού (Paris Air Show), η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) και οι Ενώσεις Καταναλωτών, μεταξύ των οποίων και η ΕΚΠΟΙΖΩ, απευθύνουν νέα έκκληση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC Network) να εντείνουν τις έρευνες για τις αθέμιτες πρακτικές «ψευδοοικολογικής ταυτότητας» των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.

Η παρέμβαση αυτή έρχεται ως συνέχεια της καταγγελίας που είχε κατατεθεί τον Ιούνιο του 2023 από την BEUC και 23 ενώσεις καταναλωτών από 19 χώρες της ΕΕ, σχετικά με παραπλανητικούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς 17 αεροπορικών εταιρειών (Air France, Lufthansa, KLM, Ryanair, Wizz Air κ.ά.). 

Οι εταιρείες κατηγορήθηκαν ότι παραβιάζουν τη νομοθεσία περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, δημιουργώντας ψευδείς εντυπώσεις για τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών τους.

Τον Απρίλιο του 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το CPC Network ξεκίνησαν επίσημη έρευνα σε 20 αεροπορικές εταιρείες για να διαπιστωθεί εάν συμμορφώνονται με το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο. 

Αν και η διαδικασία βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, η ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνει ότι έχουν γίνει ορισμένα θετικά βήματα: ορισμένες εταιρείες προχώρησαν σε αλλαγές, αφαιρώντας περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς από την επικοινωνιακή τους πολιτική.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι περισσότερες αλλαγές είναι επιφανειακές – όπως η αλλαγή στη διατύπωση ή το αισθητικό προφίλ των διαφημίσεων – χωρίς ουσιαστική απόσυρση παραπλανητικών ισχυρισμών. 

Παραμένουν ενεργές στρατηγικές όπως η αντιστάθμιση εκπομπών CO₂ μέσω «πράσινων ναύλων» και έργων κλιματικής συνεισφοράς, που ενδέχεται να δημιουργούν ψευδή αίσθηση ουδετερότητας.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η διάδοση των «green fares», που συχνά παρουσιάζονται ως βιώσιμες επιλογές, ενώ στην πράξη μπορεί να ενθαρρύνουν περισσότερες αεροπορικές μετακινήσεις, αυξάνοντας τελικά τις εκπομπές του κλάδου.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι δικαστικές αποφάσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο αναγνωρίζουν πλέον τη σοβαρότητα του ζητήματος και ανοίγουν τον δρόμο για την καταπολέμηση της παραπλανητικής "πράσινης" διαφήμισης στις αερομεταφορές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φλιτζάνι καφές ατμός
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Μύδια και καφές γίνονται βιώσιμες λύσεις στην αγροδιατροφή

Η BlueCrete αναδείχθηκε κορυφαία ιδέα του TrophyΤροφή 2025 με λύσεις κυκλικής οικονομίας από κέλυφη μυδιών, ενώ ομάδες όπως CoffeeKong, Green Alchemy, GreenFlow και EnvoFly παρουσίασαν καινοτόμες προτάσεις.
Κλιματική αλλαγή σύγκριση
ΔΙΕΘΝΗ

COP30: Συμβιβασμός με χαμηλές φιλοδοξίες, χωρίς έξοδο από ορυκτά καύσιμα

Στη COP30 στην Αμαζονία, οι 200 χώρες συμφώνησαν σε έναν μέτριο συμβιβασμό για την κλιματική δράση, χωρίς σαφές σχέδιο για τα ορυκτά καύσιμα, με τον Λούλα να χαιρετίζει τη συμφωνία ως νίκη της επιστήμης και της συνεργασίας.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν σημαντική μείωση επικίνδυνων ρύπων, όμως η περιορισμένη αυτονομία και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης τα καθιστούν λιγότερο ελκυστικά για αγοραστές σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.