ΓΔ: 1970.24 0.16% Τζίρος: 193.48 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Έρευνα της Επ. Ανταγωνισμού για τα σούπερ μάρκετ

Κλαδική έρευνα πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στον κλάδο παραγωγής, διανομής και εμπορίας βασικών καταναλωτικών ειδών.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού , στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, με στόχο την ενδελεχή ανάλυση και διερεύνηση των συνθηκών ανταγωνισμού που επικρατούν σε κρίσιμους τομείς της εθνικής οικονομίας, διενήργησε κλαδική έρευνα και στον κλάδο παραγωγής, διανομής και εμπορίας βασικών καταναλωτικών ειδών και ιδίως ειδών διατροφής, καθώς και ειδών καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής

Η κλαδική έρευνα επικεντρώθηκε σε δείγμα έντεκα (11) κατηγοριών προϊόντων, και συγκεκριμένα: (1) αλλαντικά, (2) αναψυκτικά – έτοιμο τσάι – ενεργειακά ποτά – σόδες, (3) απορρυπαντικά ρούχων σε σκόνη, (4) γιαούρτι και επιδόρπια γιαουρτιού, (5) δημητριακά για πρωινό, (6) ζυμαρικά, (7) καφές, (8) όσπρια, (9) τυρί φέτα, (10) χαρτί υγείας και (11) ψωμί συσκευασμένο για τοστ και  έχει ως σκοπό τη σκιαγράφηση της λειτουργίας αγορών/κλάδων βασικών καταναλωτικών προϊόντων καθημερινής χρήσης που πωλούνται μέσω των σούπερ-μάρκετ

Ειδικότερα, εξετάστηκαν:

  • η διάρθρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας των σούπερ μάρκετ για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, 
  • οι ενδεχόμενες αλλαγές που θα επιφέρει η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των νεών τεχνολογιών,
  • συγκεκριμένες πρακτικές εκπτώσεων, 
  • η διαχείριση προϊόντων κατά κατηγορία (category management),
  • ζητήματα σχετικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας,
  • οι αγοραστικές συμμαχίες για συγκεκριμένα βασικά καταναλωτικά προϊόντα και ιδίως είδη διατροφής,
  • καθώς και η διαπραγματευτική δύναμη (προμηθευτών και σούπερ μάρκετ).

Τον Σεπτέμβριο του 2019 που προτεραιοποιήθηκε η παρούσα κλαδική μελέτη, τα νεώτερα στοιχεία που διέθετε η Ε.Α. ήταν αυτά που είχαν συλλεχθεί με ερωτηματολόγια κατά το 2015. Δεδομένης της απόφασης της Ε.Α. να επικαιροποιεί την κλαδική μελέτη κάθε δύο χρόνια και προκειμένου να μην καθυστερήσει η πρώτη αυτή δημοσίευσή της το 2020, επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθούν τα διαθέσιμα στοιχεία (έως το 2015) και να συμπληρωθούν αφενός μεν με στοιχεία που διαθέτει η Ε.Α. από την εφαρμογή του Ν. 3959/2011 αφετέρου δε με νέα παροχή στοιχείων στο τέλος του 2019 και αρχές 2020, για επικαιροποίηση κάποιων στοιχειών, στις αγορές αυτές, θεωρώντας ότι κάποιες ενδείξεις του 2015 θα μπορούσαν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες και να αποτελέσουν σημείο εκκίνησης για μελλοντική επικαιροποίηση.

Στο πλαίσιο της ανωτέρω επικαιροποίησης της εν λόγω κλαδικής έρευνας, η Επιτροπή Ανταγωνισμού κήρυξε την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης, προσκαλώντας κάθε ενδιαφερόμενο μέρος να εκθέσει τα σχόλια και τις θέσεις του αναφορικά με τις συνθήκες του ανταγωνισμού στον κλάδο παραγωγής, διανομής και εμπορίας βασικών καταναλωτικών ειδών και ιδίως ειδών διατροφής, καθώς και ειδών καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής (κλάδος ειδών σούπερ μάρκετ). 

Επίσης, καλεί κάθε ενδιαφερόμενο όπως εκθέσει σχόλια, θέσεις και παρατηρήσεις επί των εντοπιζόμενων προβλημάτων και των προτεινόμενων λύσεων. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λάβουν μέρος στη δημόσια διαβούλευση διά ζώσης, συμμετέχοντας στη σχετική ημερίδα-τηλεδιάσκεψη που θα διοργανώσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού εντός του μηνός Μαΐου 2020, ή/και υποβάλλοντας τις απόψεις τους εγγράφως, με τη μορφή υπομνήματος. 

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ολοκλήρωσε την Ενδιάμεση Έκθεση της Κλαδικής Έρευνας, η οποία θα δημοσιευθεί στις 13.04.2020. Μπορείτε να βρείτε την Περίληψη της Ενδιάμεσης Έκθεσης εδώ.    

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς ηττήθηκε η Ελληνική Πολιτεία στον «πόλεμο» με τις πολυεθνικές

Το σύστημα που ακολουθούν οι πολυεθνικές σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ για να κρατούν κλειστή την ελληνική αγορά και να τιμολογούν τα προϊόντα τους όπως θέλουν. Το αίτημα για παρέμβαση της Κομισιόν και η υπόθεση Colgate.
Επιτροπή Ανταγωνισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 16% στα απορρυπαντικά που δεν μπήκαν στο καλάθι του νοικοκυριού

Σύμφωνα με χαρτογράφηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά απορρυπαντικών πλυντηρίου ρούχων, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων παρέμειναν ανεπηρέαστες από τον «ανταγωνισμό» του καλαθιού νοικοκυριού.
Επιτροπή Ανταγωνισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρωτοφανής απείθεια επιχειρήσεων: Έδιωξαν ελεγκτές της Επ. Ανταγωνισμού

Πρωτοφανής στα χρονικά η άρνηση ελέγχου από εταιρείες από πολλούς κλάδους τροφίμων (δημητριακών, γάλακτος, καφέ, μαρμελάδων, ροφημάτων και τυριών). Πρόστιμα θα εξετάσει με επείγουσες διαδικασίες η Ολομέλεια της Επιτροπής.