ΓΔ: 2116.1 0.58% Τζίρος: 351.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:10
Φώτο: ΑΠΕ

Πτώση 50% του τζίρου στην πρώτη εβδομάδα επανεκκίνησης της αγοράς

Μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση καταγράφηκε στην πρώτη εβδομάδα που άνοιξαν ξανά τα μαγαζιά. Τα γυναικεία είδη και καλλυντικά σημείωσαν τον μεγαλύτερο τζίρο.

Χαμηλοί τζίροι καταγράφηκαν στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων στις περισσότερες επιχειρήσεις, καθώς τα κλειστά καταστήματα εστίασης και οι κλειστές τουριστικές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση οι εργαζόμενοι τους που παραμένουν σε καθεστώς αναστολής, συμβάλλουν στην μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση, όπως σημειώνει η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.

Ένας στους τέσσερις εμπόρους στην Αθήνα, είχε πτώση τζίρου πάνω από 50% και συνολικά το 82,8% των καταστημάτων κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα. Μόνο το 12,3% κατέγραψε αυξητικές τάσεις τζίρου.

Στην έρευνα αναφέρεται επίσης πως τα καλλυντικά και τα γυναικεία είδη περιποίησης & ομορφιάς, είχαν τον μεγαλύτερο τζίρο κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς, ενώ ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, είχαν και τα παιδικά είδη.

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Ε.Σ.Α, ο Πρόεδρος Σταύρος Καφούνης, δήλωσε: «η αγορά δυστυχώς μίλησε και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις μας. Επισημαίναμε ότι όταν η Γερμανία κατέγραψε την πρώτη εβδομάδα πτώση τζίρου 35%, ήταν αναμενόμενο και στην Ελλάδα να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα. Εκφράζοντας πλέον τα όσα μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις δήλωσαν στην συγκεκριμένη έρευνα, είναι επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων για την επέκταση της μείωσης ενοικίου έως το τέλος του έτους, την διευκόλυνση της χρηματοδότησης όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τις στοχευμένες φοροελαφρύνσεις που θα μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Ο Ε.Σ.Α και εγώ προσωπικά θα παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις και θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε δυναμικά με κάθε νόμιμο μέσο που διαθέτουμε, ώστε να ληφθούν έγκαιρα τα ρεαλιστικά και θαρραλέα μέτρα που απαιτούνται και όλοι μαζί, κατά τα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης, να ξεπεράσουμε τον σκόπελο και να μπούμε με αισιοδοξία στο 2021. Οι Έλληνες επιχειρηματίες που στάθηκαν όρθιοι μέσα στην δεκαετή κρίση, δικαιούνται να κερδίσουν τον τίτλο της βιώσιμης επιχείρησης. Το έχουν ανάγκη και εμείς αντίστοιχα έχουμε την υποχρέωση να τους τον προσεφέρουμε».

 

Στην ερώτηση ποιο παράγοντα θεωρούν σημαντικότερο, οι έμποροι, για την επιβίωση της επιχείρησης, ένας στους δύο κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας την επέκταση της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους. Ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας καταγράφηκε η χρηματοδότηση μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταύρος Καφούνης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνάντηση ΕΣΕΕ - ΑΑΔΕ: Στο επίκεντρο τελωνεία, ψηφιακά εργαλεία και τουρισμός

Ο Σταύρος Καφούνης και ο Γιώργος Πιτσιλής τόνισαν την ανάγκη για ψηφιοποίηση, απλοποίηση τελωνειακών διαδικασιών και θεσμική κατοχύρωση της εμπορικής τουριστικής επιχείρησης.
Ο Κορκίδης στο βήμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορκίδης: Οι Έλληνες «επένδυσαν» σε διακοπές αντί για θερινές αγορές

Μετατόπιση και ανακατανομή της τρίμηνης θερινής κατανάλωσης των περίπου 7 δισ. ευρώ από το εμπόριο στις υπηρεσίες διαπιστώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης.
Exagoges, Emporeumata, Fortia, Cargo, Perama
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζημιές δισ. σε ΕΕ και Ασία από την αβεβαιότητα των δασμών Τραμπ

Οι εμπορικές συμφωνίες που ανακοίνωσε ο Τραμπ με Βρετανία, Ευρωπαϊκή Ένωση, Ιαπωνία και Κορέα «βαλτώνουν», αφήνοντας τις βιομηχανίες χάλυβα και αυτοκινήτων αντιμέτωπες με δασμούς και ζημίες δισ.