ΓΔ: 1970.11 -0.78% Τζίρος: 52.36 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:15:02
Φωτο: Shutterstock

Καλλυντικά: Η αγορά των 900 εκατ. και οι συνήθειες των Ελληνίδων

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ο κλάδος εμφανίζεται ιδιαίτερα ανθεκτικός στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, παρά την στρέβλωση των διαρκών προσφορών στα καταστήματα. Οι Ελληνίδες κατέταξαν τα είδη ομορφιάς στην τρίτη θέση κατά προτεραιότητα, πίσω μόλις από τις αγορές για το σπίτι και το παιδί.

Ενημερωμένη, απαιτητική και ευέλικτη στις αγορές της εμφανίζεται η Ελληνίδα καταναλώτρια, σύμφωνα με εκπροσώπους εταιρειών προϊόντων ομορφιάς και καλλυντικών. Μιλώντας κατά την διάρκεια του Business of Beauty Forum 2019, επιχειρηματίες, στελέχη και bloggers με σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά ανέλυσαν το προφίλ της σύγχρονης Ελληνίδας γυναίκας που ενδιαφέρεται για την υγεία και την ομορφιά της, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Η ελληνική αγορά των καλλυντικών στο σύνολό της υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ σε αξία, με τα δερμοκαλλυντικά να αποτελούν περί το 30% αυτής και το ηλεκτρονικό εμπόριο να «τρέχει» με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περί το 25%, αγγίζοντας σήμερα σε αξία τα 30 εκατ. ευρώ.

Ο κλάδος εν συνόλω εμφανίζεται ιδιαίτερα ανθεκτικός στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, παρά την στρέβλωση των διαρκών προσφορών στα καταστήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη έρευνα, οι Ελληνίδες κατέταξαν τα είδη ομορφιάς και φροντίδας στην τρίτη θέση κατά προτεραιότητα, πίσω μόλις από τις αγορές για το σπίτι και το παιδί, αποδεικνύοντας την άρρηκτη σχέση των προϊόντων αυτών με την προσωπική ταυτότητα μας.

 

Όπως σημείωσε ο κ. Κων/νος Παπαλεξανδρής, Country Manager Greece, Cyprus, Albania & Kosovo της εταιρείας NAOS Greece, το τρίπτυχο εμπιστοσύνη, ποιότητα κι εξυπηρέτηση οφείλει να βρίσκεται στο επίκεντρο της λειτουργίας των σύγχρονων φαρμακείων που προσδοκούν να αποσπάσουν κομμάτι της αγοράς των καλλυντικών, ενώ από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της Caudalie HellasΓιάννης Λιωρης, τόνισε ότι απαιτείται omnichannel προσέγγιση για τον κλάδο, προκειμένου να κερδηθεί η εμπιστοσύνη της απαιτητικής κι ενημερωμένης Ελληνίδας.

Στο ίδιο μοτίβο, η διευθύνουσα σύμβουλος της Fresh Line, Ναταλί Βαγιωνή, επεσήμανε την σημασία της προσωπικής επαφής κι εξυπηρέτησης, ακόμη και μέσα από το κανάλι του e-shop, ώστε να απαντήσει κανείς στις ανησυχίες της πελάτισσας που πλέον θέλει να γνωρίζει ακόμη και τα συστατικά των προϊόντων προτού επιλέξει.

Στις ιδιαίτερες προτιμήσεις της γενιάς των millennials αναφέρθηκε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας καλλυντικών και μακιγιάζ Dust + Cream, κ. Λέανδρος Καρακατσάνης, τονίζοντας την ανάγκη διαρκούς ανανέωσης της προϊόντικής γκάμας, ώστε να απαντά η εταιρεία στις απαιτήσεις της εποχής. Διαθέτοντας μονάδα παραγωγής καλλυντικών στην Θεσσαλονίκη, η εταιρεία ανανεώνει ετησίως τους 1.500 από το σύνολο των 2.500 κωδικών που διαθέτει στα καταστήματά της, ενώ επενδύει στην διά βίου εκπαίδευση των εργαζομένων της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των διαρκώς μεταβαλλόμενων τάσεων είναι η εκρηκτική αύξηση της ζήτησης για προϊόντα ομορφιάς που απευθύνονται αποκλειστικά στο ανδρικό κοινό και ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα (π.χ. προϊόντα μακιγιάζ και grooming), ένα στοιχείο που αναδύθηκε κατ’ επανάληψιν στη διάρκεια του forum.

Παρά την σημαντική αύξηση των πωλήσεων μέσω e-shop, το φυσικό κατάστημα φαίνεται να διατηρεί την δυναμική του για τα καλλυντικά, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η κα Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader της εταιρείας Nielsen, το 40% των καταναλωτριών δεν αγοράζει μέσω Διαδικτύου.

Στην ολοένα και αυξανόμενη δυναμική των influencers αναφέρθηκαν στο σύνολό τους οι εκπρόσωποι της αγοράς, υπογραμμίζοντας μεν ότι αποτελούν βασικό εργαλείο για την προώθηση νέων προϊόντων, ιδίως στις νεότερες γενιές, τονίζοντας δε ότι δεν υπάρχουν ακόμη ποσοτικές έρευνες που να αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας το αληθινό Return On Investment για τα brands που επενδύουν σε αυτούς.

Αναλύοντας το φυσικό κατάστημα του μέλλοντος τέλος, η Kate Nightingale, Head Cosumer Psychologist & ιδρύτρια του Style Psychology, ανέλυσε την σημασία της βιωσιμότητας για τα brands, τόσο σε περιεχόμενο όσο και στην συσκευασία, και επεσήμανε την συνεισφορά της δημιουργικής συνεργασίας πελάτη και εταιρείας στο μέλλον, ως στοιχείο διαφοροποίησης έναντι του ανταγωνισμού.

Σημειώνεται ότι το forum διοργανώθηκε από την Boussias Communications, στις 4/10, στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Under-Armour-fais-group
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με ισχυρά brands και ακίνητα αξίας εισέρχεται στο ΧΑ ο όμιλος Fais

Τουλάχιστον 50 νέα σημεία πώλησης θα λειτουργήσουν από τον όμιλο μέχρι το 2030. Οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν στα 215 εκατ ευρώ. Μέρισμα στους μετόχους με... το «καλημέρα» της εισόδου στο ΧΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τζίρος 274 εκατ. στα Hondos Center το 2023 και νέα αύξηση μέσα στο 2024

Οι τέσσερις εταιρείες της δημοφιλούς αλυσίδας καλλυντικών πετυχαίνουν υψηλή μονοψήφια αύξηση πωλήσεων φέτος, ενώ στο 24% αναμένεται ότι θα εκτιναχθεί η συνεισφορά των πωλήσεων μέσω του e-shop.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.