ΓΔ: 2090.64 0.20% Τζίρος: 172.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Γυναικεία ρούχα βιτρίνας
Φώτο: Shutterstock

Αυξημένες οι δαπάνες για ένδυση και υπόδηση το 2019 

Στην κορυφή των δαπανών για τα νοικοκυριά παραμένουν τα είδη διατροφής, καθώς καλύπτουν το 20%. Η συνολική δαπάνη το 2019 ενισχύθηκε 2,5%.

Αύξηση 2,5% κατέγραψε το 2019 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σύμφωνα με την έρευνα των οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).  

Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2019 ανήλθε σε 1.478 ευρώ, έναντι 1.442 ευρώ το 2018 και το μεγαλύτερο μέρος αυτών αφορούσε τα είδη διατροφής με ποσοστό 20%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 14%, οι μεταφορές με 13,4%, τα ξενοδοχεία – εστιατόρια – καφέ με 11,1%, η υγεία με 7,1% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.

Ειδικότερα, οι δαπάνες για ένδυση – υπόδηση  κατέγραψαν άνοδο το 2019 κατά 1% ενώ την τριετία 2017-2019 η κατανάλωση ενδυμάτων αυξήθηκε συνολικά κατά 4,1%. Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο το 2019 για ενδύματα – υποδήματα ήταν 403 ευρώ, ενώ η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων στην Ελλάδα το 2019 ανήλθε σε 4,17 δισεκ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης – υπόδησης εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ισπανία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Agores, Pliromi, Karta, Cards, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 0,9% σημείωσαν οι πωλήσεις του λιανικού εμπορίου τον Νοέμβριο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ την μεγαλύτερη άνοδο τζίρου σημείωσαν τα βιβλία και χαρτικά είδη που ενισχύθηκε κατά 22% ενώ στα ηλεκτρικά είδη η αύξηση ήταν στο 7%. Αύξηση 0,7% του εποχικά διορθωμένου γενικού δείκτη.
Παύλος Μαρινάκης Συνέντευξη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Στο 8,2% η ανεργία, υλοποιείται νέα στρατηγική

Ο Παύλος Μαρινάκης τόνισε τη μείωση της ανεργίας στο 8,2% και παρουσίασε τη νέα στρατηγική ανάπτυξης, με εργαλείο τον εξωδικαστικό μηχανισμό, δράσεις για ορεινές–νησιωτικές περιοχές και ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Τηλεργασία σε εξωτερικό χώρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο 8,2% η ανεργία το γ’ τρίμηνο 2025, μείωση ανέργων και αύξηση απασχόλησης

Η ανεργία υποχώρησε στο 8,2% το γ’ τρίμηνο 2025, με 393.162 ανέργους και αύξηση της απασχόλησης. Υψηλά ποσοστά σε νέους και Δυτική Μακεδονία, ενώ ενισχύονται οι κλάδοι εμπορίου, μεταφορών, κατασκευών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Γυναικεία ρούχα βιτρίνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιέσεις στον κλάδο ένδυσης: Υποτονικές πωλήσεις και πτώση εξαγωγών στο 9μηνο

Ο κλάδος ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας παραμένει σε πίεση, με οριακή αύξηση λιανικών πωλήσεων και πτώση στις συνολικές εξαγωγές. Το υψηλό κόστος λειτουργίας και η συρρίκνωση του βαμβακιού επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις που βασίζονται στην εγχώρια αγορά.