ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Οι καταναλωτές θα πληρώσουν τα «καθαρά» ναυτιλιακά καύσιμα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Θα απαιτηθούν έως 4 δισ. δολ. ρευστότητας για τη μετάβαση της ναυτιλίας στα καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο. Το αυξημένο κόστος μεταφοράς θα περάσει στις τιμές των προϊόντων.

Μία λίαν επικίνδυνη άσκηση διαχείρισης ρευστότητας και προετοιμασίας, τόσο για τις εταιρείες προμήθειας καυσίμων, όσο και για τους πλοιοκτήτες, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η μετάβαση της ναυτιλίας στην χρήση καυσίμων με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο.

Υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν έως 4 δισ. δολάρια ρευστότητας, ώστε να αποφευχθούν τυχόν «κραδασμοί» στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς ναυτιλιακών καυσίμων, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο του Greek Energy Forum, που πραγματοποιήθηκε εντός της εβδομάδας στο Λονδίνο, στα κεντρικά γραφεία της S&P Global Platts.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η Λίνα Μολφέτα, senior trader ναυτιλιακών καυσίμων στην KPI Bridge Oil, με βάση το σημερινό επίπεδο των τιμών του πετρελαίου, ο κλάδος των καυσίμων ναυτιλίας θα χρειαστεί κεφάλαιο κίνησης από 2 έως και 4 δισ. δολάρια, δεδομένου ότι το κόστος των νέων, φιλικότερων προς το περιβάλλον, καυσίμων, που θα πρέπει να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά όλα τα πλοία από τις αρχές του νέου έτους, κοστίζουν περίπου 250 δολάρια ανά μετρικό τόνο, περισσότερο από τα σημερινά καύσιμα, υψηλής περιεκτικότητας σε θείο.

«Αναμένουμε μια αύξηση της τάξεως του 30-40% στο κόστος προμήθειας των καυσίμων, κάτι που μεταφράζεται στο παραπάνω ποσό. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και να εξασφαλίσουμε τις απαιτούμενες πιστώσεις, ώστε να επιτρέψουμε στην ναυτιλία να συνεχίσει να λειτουργεί», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μολφέτα.

Κατά κανόνα, οι πλοιοκτήτες συνηθίζουν να πληρώνουν για τα καύσιμα που προμηθεύονται με επιταγές 30 ημερών, κάτι που σημαίνει ότι οι προμηθευτές καυσίμων πρέπει να είναι σε θέση να τους παρέχουν τις σχετικές πιστώσεις, τουλάχιστον για τα πρώτα συμβόλαια προμήθειας. Αυτό σημαίνει ότι και οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να συνεργαστούν με τις τράπεζες, ώστε να αυξήσουν τα διαθέσιμα κεφάλαια κίνησης, δεδομένου του υψηλότερου κόστους των καυσίμων που θα χρησιμοποιούνται από το 2020.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Καλλίγερο διευθυντή του τμήματος εμπορευμάτων της Commerzbank, οι αυξημένες ανάγκες για κεφάλαια κίνησης, δεν θα αφορούν μόνο τους πλοιοκτήτες και τους προμηθευτές καυσίμων, αλλά συνολικά όσους χρησιμοποιούν τις σχετικές υπηρεσίες.

Δίνοντας μια άλλη διάσταση, πιο ευρεία και με δεδομένο ότι τα υψηλότερα λειτουργικά κόστη κατά κανόνα μεταφέρονται στον τελικό χρήστη, αναμένεται γενικότερα αύξηση του μεταφορικού κόστους, καθώς οι ναυλωτές θα κληθούν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για τη μεταφορά φορτίων, αυξάνοντας τα τιμολόγια για τους αποστολείς των προϊόντων, δηλαδή τις βιομηχανίες, που με την σειρά τους θα περάσουν την αύξηση στους τελικούς χρήστες, δηλαδή εμάς, τους καταναλωτές και την οικονομία εν γένει.

Υπό την έννοια αυτή, όπως σημείωσε ο κ. Καλλίγερος, το κόστος για την παγκόσμια οικονομία θα είναι πολύ υψηλότερο. Το ευτύχημα είναι ότι καμία τράπεζα δεν πρόκειται να αρνηθεί τις επιπλέον πιστώσεις προς τους προμηθευτές καυσίμων, δεδομένου ότι η ανάγκη αυτή γίνεται για να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, μέσω της χρήσης «καθαρότερων» καυσίμων, με μόλις 0,5% περιεκτικότητα σε θείο, από 3,5% που είναι σήμερα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στέφανος Γκίκας Κέρκυρα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γκίκας στον ΟΟΣΑ: Το όραμα της Ελλάδας για στρατηγική νησιωτικής πολιτικής

Ο Στ. Γκίκας παρουσίασε στη Σύνοδο του ΟΟΣΑ τη νέα ελληνική στρατηγική νησιωτικής πολιτικής, με έμφαση στη συνδεσιμότητα, την ανθεκτικότητα και τις ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις για τα νησιά.
Βασίλης Κικίλιας στη Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Νέα εποπτική μονάδα ενισχύει την ασφάλεια σε λιμάνια και πλοία

Ο Βασίλης Κικίλιας παρουσίασε στη Βουλή τη νέα Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων, τονίζοντας ότι θα ενισχύσει τους ελέγχους, την ασφάλεια των ταξιδιωτών και τη λειτουργία της ακτοπλοΐας.
Ρυμουλκό στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρεμβάσεις του Λιμενικού: Έρευνες, συλλήψεις και διακομιδές σε όλη τη χώρα

Το Λιμενικό πραγματοποιεί εκτεταμένες επιχειρήσεις: έρευνες για αγνοούμενο αλιέα στην Επίδαυρο, συλλήψεις σε Κάλυμνο και Πάτρα, περιστατικά υγείας σε Καβάλα και επείγουσα διακομιδή από Αίγινα.
δεξαμενόπλοιο Αφραμαξ στη Μαύρη Θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Τούρκος ΥΠΕΞ: Οι επιθέσεις στη Μαύρη Θάλασσα απειλούν ασφάλεια και εμπόριο

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν χαρακτήρισε «πολύ τρομακτικές» τις πρόσφατες επιθέσεις σε ρωσικά δεξαμενόπλοια στη Μαύρη Θάλασσα και τόνισε ότι η Τουρκία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία εξετάζουν μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Πλοίο φλέγεται στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Υεμένη: Ελεύθεροι οι ναυτικοί του Eternity C μετά τη βύθιση από Χούθι

Οι Χούθι απελευθέρωσαν το πλήρωμα του πλοίου Eternity C, που είχαν αιχμαλωτίσει στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι ναυτικοί, μεταξύ τους εννέα Φιλιππινέζοι, μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από τη Σαναά στη Μουσκάτ χάρη στη μεσολάβηση του Ομάν.