ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φωτο: Shutterstock

Πώς θα ενισχυθεί το διεθνές αποτύπωμα της ελληνικής ναυτιλίας

Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο 6ο Delphi Economic Forum τονίστηκε πως πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση και προσοχή στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster.

Βασικός πυλώνας της ναυτιλίας θα μπορούσε να υπάρξει το ελληνικό ναυτιλιακό cluster αν και χρειάζεται ακόμα βελτίωση σε αρκετούς τομείς όπως η δημιουργία μαρινών και η ναυπήγηση επιβατικών πλοίων, με τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις να πρέπει να προχωρήσουν σε επενδύσεις για να ενδυναμώσουν το αποτύπωμά τους στο εξωτερικό.

Για την σημασία του Εθνικού Ναυτιλιακού Cluster συζήτησαν κατά την διάρκεια του διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο Διονύσης Χριστοδουλόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Man Energy Solution LTD, η Ράνια Πατσιοπούλου, Marine Global Strategic Accounts and Business Development και ο Κωστής Φραγκούλης CEO Franman και President of The International Propeller Club (Port of Piraeus).

Στην συζήτηση που συντόνισε ο Γιώργος Τεριακίδης, Area Manager, East Mediterannean & Black Sea, Maritime, DNV, Greece, και οι τρεις ομιλητές συμφώνησαν στην κληρονομιά της ναυτιλίας στη χώρα, εδώ και τουλάχιστον 200 χρόνια και η οποία θα πρέπει να πάει ένα βήμα παραπέρα.

Από την πλευρά του o Κωστής Φραγκούλης τόνισε πως πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση και προσοχή στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster, γιατί αυτό όπως είπε, είναι βασικός πυλώνας της ναυτιλίας. Για το ελληνικό ναυτιλιακό cluster είπε πως είναι σε πολύ καλό επίπεδο, αλλά υπάρχουν τομείς που χρήζουν βελτίωσης, όπως η δημιουργία μαρίνων, η κατασκευή yachts ακόμα και η ναυπήγηση επιβατικών πλοίων.

Η Ράνια Πατσιόπουλος, με την πλευρά της ανέφερε πως οι εταιρείες που βρίσκονται στη χώρα έχουν τη ίδια στρατηγική και την επιρροή που συναντά κάποιος σε μεγάλες εταιρείες του κόσμου. «Οι μεγάλες εταιρείες πρέπει να είναι κοντά στις τοπικές αγορές, γιατί ακούν τους προβληματισμούς και τις ανάγκες της αγοράς και έτσι μπορούν να βελτιωθούν» τόνισε. Παράλληλα, ανέφερε πως πολλές καινοτόμες ιδέες «γεννήθηκαν» εδώ και ταξίδεψαν παγκόσμια.

Ο Διονύσης Χριστοδουλόπουλος εμφανίστηκε σίγουρος ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να ανταγωνιστούν παγκόσμιους κολοσσούς, αλλά «στην Ελλάδα οι εταιρείες αυτές δεν είναι πολλές. «Οι ελληνικές εταιρείες που αφήνουν παγκόσμιο αποτύπωμα είναι πολύ λίγες». 

«Οι ελληνικές εταιρείες που επενδύουν στο ανθρώπινο παράγοντα, στις συνεργασίες και αυτές που είναι τοπικές - μικρές, αλλά δρουν ως παγκόσμιες είναι αδύνατο να αποτύχουν» τόνισε. Τέλος, ζήτησε επενδύσεις από τις εταιρείες, έτσι ώστε να βελτιώσουν τα προϊόντα τους, στήριξη έτσι ώστε να ανταγωνιστούν μεγάλες αγορές, αλλά και βελτίωση των digital συνθηκών που ευνοούν την εργασία πάνω στην ναυτιλία σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο σε μεγάλες πόλεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ECSA και SEA Europe ζητούν ένταξη της ναυτιλίας στην πράσινη ατζέντα της ΕΕ

Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) και η Sea Europe, εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών ναυπηγείων και των κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού, ζήτησαν από την Κομισιόν να ενσωματώσει τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρωπαϊκή Βιομηχανική Στρατηγική και το Σχέδιο Επενδύσεων Βιώσιμων Μεταφορών.
ΔΙΕΘΝΗ

«Καίνε» τους εφοπλιστές τα εναλλακτικά καύσιμα: Τι ζητούν από την Ευρώπη

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες τονίζουν ότι η ναυτιλία χρειάζεται να ενταχθεί πλήρως στο σύνολο των πρωτοβουλιών του CID, για επαρκή χρηματοδότηση στο πεδίο των εναλλακτικών καυσίμων και υποδομών.