ΓΔ: 2126.18 0.12% Τζίρος: 207.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Γυναίκα σε κατάστημα ρούχων
Φώτο: Shutterstock

Σημαντική αύξηση στο Tax Free Shopping στην Ελλάδα παρά την υποχώρηση των Κινέζων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue Hellas, κορυφαίοι διεθνείς καταναλωτές συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 32%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι Ισραηλίτες με 6%. Σημαντική μείωση της συνεισφοράς των Κινέζων αγοραστών σε σχέση με το 2018.

Με αύξηση 18% στις συναλλαγές, 23% στην αξία αγορών και 4% στη μέση κατανάλωση σε σχέση με το 2018, έκλεισε το 2019 η αγορά Tax Free Shopping στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Global Blue Hellas, κορυφαίοι διεθνείς καταναλωτές συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 32%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι Ισραηλίτες με 6%. Ωστόσο, παρατηρείται μία σημαντική μείωση της συνεισφοράς των Κινέζων αγοραστών σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, σε αντίθεση με τους Αμερικανούς και τους Ισραηλινούς που παρουσιάζουν δυναμική άνοδο. Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, οι Αμερικάνοι και οι Αιγύπτιοι παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη με ποσοστό που ανέρχεται στο 46%, οι Ισραηλινοί με 44% και οι Καναδοί με 28%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 10%. 

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης παρατηρούνται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 45% από Αιγύπτιους, κατά 40% από Ισραηλίτες και κατά 27% από Αμερικάνους.

Σε ότι αφορά την αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής είναι στην κορυφή με 65%, η Μύκονος κατοχυρώνει τη δεύτερη θέση με ποσοστό 13% κι ακολουθεί η Μακεδονία με 12%. Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στην αξία συναλλαγών, με την Πελοπόννησο να παρουσιάζει αλματώδη αύξηση κατά 113%. Η κατηγορία μόδα - ρουχισμός αποσπά το 52% των δαπανών των διεθνών επισκεπτών στην χώρα μας, ενώ ακολουθεί η κατηγορία κόσμημα-ρολόι με 20% της συνολικής δαπάνης tax free.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συντηρητικές προβλέψεις Βακάκη για το 2025: Τι είπε για τα κέρδη της Jumbo

Ο Όμιλος Jumbo δεν δίνει guidance για το 2025. Πίεση από τα αυξημένα κόστη. «Θα ήμασταν ευχαριστημένοι αν κάναμε τα ίδια κέρδη με το 2024», τονίζει ο Απ. Βακάκης. Δεν θα γίνουν νέες κινήσεις επέκτασης στο εξωτερικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Αναζητεί κινήσεις για ανάπτυξη με αλλαγή φρουράς στη διοίκηση

Ο όμιλος Fourlis είναι είναι ένας από τους ισχυρότερους «παίκτες» στο εμπόριο, αλλά εδώ και χρόνια δείχνει σημάδια κόπωσης. Ο νέος CEO Γιάννης Βασιλάκος καλείται να δώσει νέα αναπτυξιακή ορμή στον όμιλο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί επανεξετάζει η Jumbo την πολιτική για τη διανομή μερισμάτων

Προσεκτικά βήματα από τη διοίκηση της Jumbo εν μέσω εμπορικού πολέμου. Επενδύει σε ανάπτυξη, συγκρατεί τα μερίσματα και ενισχύει τα αποθέματα, δίνοντας έμφαση στη στρατηγική αξιοποίηση των κεφαλαίων.