ΓΔ: 2090.64 0.20% Τζίρος: 172.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Αυλή σχολείου ημέρα
Φωτογραφία Shutterstock

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η μη μοριοδότηση προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση

Με τις αποφάσεις 1251-1252/2024 της Ολομέλειας του ΣτΕ κρίθηκε ότι με «τον ν. 4589/2019 προβλέπεται σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, με μοριοδότηση προσόντων που βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο κριτήριο της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας».

Η μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας καθώς και τον σκοπό του νόμου για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση των πιο άξιων και έμπειρων, έκρινε με αποφάσεις της Ολομέλεια του Συμβουλίου τη Επικρατείας (ΣτΕ) και ακύρωσε με το σκεπτικό αυτό προκηρύξεις κατά το μέρος που αφορούσαν την μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στον ιδιωτικό τομέα.

Ειδικότερα, με τις αποφάσεις 1251-1252/2024 της Ολομέλειας του ΣτΕ κρίθηκε ότι με «τον ν. 4589/2019 προβλέπεται σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, με μοριοδότηση προσόντων που βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο κριτήριο της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, το οποίο δηλώνει την εμπειρία του υποψήφιου». Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις αποφάσεις «ο νομοθέτης έθεσε ως κριτήριο, μεταξύ άλλων, για την επιλογή των εκπαιδευτικών την εμπειρία του υποψηφίου ως αναπληρωτή στη δημόσια εκπαίδευση, μόνο δε κατ’ εξαίρεση και στην ιδιωτική, και αυτό λόγω της συνεισφοράς των εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση».

Ωστόσο, όπως έκρινε η Ολομέλεια είναι «κατ’ αρχήν νόμιμο ο νομοθέτης να διαφοροποιεί την προϋπηρεσία που έχει παρασχεθεί στη δημόσια εκπαίδευση σε σχέση με εκείνην που έχει παρασχεθεί στην ιδιωτική, όμως, εφ’ όσον η προϋπηρεσία αποτελεί κριτήριο επιλογής σύμφωνο με τις αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας, η καθ’ ολοκληρίαν μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, με ορισμένες μόνο εξαιρέσεις, παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας καθώς και τον σκοπό του νόμου για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση των πιο άξιων και έμπειρων».

Επιπλέον, όπως έκρινε η Ολομέλεια «είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να ενισχύει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στην δημόσια εκπαίδευση και να προβλέπει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της προϋπηρεσίας τους έναντι της παρασχεθείσας στον ιδιωτικό τομέα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί παντελώς την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία».

Έτσι, με το σκεπτικό αυτό η Ολομέλεια ΣτΕ ακύρωσε δύο προσβληθείσες προκηρύξεις κατά το μέρος που αφορούσαν την μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στον ιδιωτικό τομέα και παράλληλα ακύρωσε αντίστοιχες δίκες λόγω προσβολής των ίδιων όρων των αυτών προκηρύξεων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανθρώπινο και ρομποτικό χέρι
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αντ. Παπαδημητρίου: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει υγεία και εργασία

Ο Αντώνης Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, τόνισε στο συνέδριο «Futures Unfold» πως η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ήδη σε υγεία, ναυτιλία και εκπαίδευση, αλλά και πως επηρεάζει την καθημερινότητά μας σε πολλούς τομείς.
Λογότυπο ΔΥΠΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

JobReady by ΔΥΠΑ: Δεύτερη διοργάνωση στη Θεσσαλονίκη με 20+ δωρεάν εργαστήρια

Το JobReady by ΔΥΠΑ επιστρέφει στις 26 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη με πάνω από 20 δωρεάν εργαστήρια για δεξιότητες, συνεντεύξεις, βιογραφικά, ψηφιακά εργαλεία και επιχειρηματικότητα, ανοιχτό σε όλους.
Χειραψία συνέντευξης εργασίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΙΝΕ/ΓΣΕΕ: Οι νέοι ζητούν εργασία με προοπτική, ισορροπία και δικαιοσύνη

Η έρευνα «Νέοι και Εργασία 2025» δείχνει μια Generation Z που εργάζεται με ανασφάλεια, βιώνει άγχος και οικονομική εξάρτηση, αλλά διεκδικεί αξιοπρεπείς συνθήκες, προοπτικές και ουσιαστικό ρόλο στην κοινωνία.
Εργασία σε γραφείο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μόνο το 5% των εργαζομένων στην Ελλάδα έχει τις δεξιότητες του αύριο

Η έρευνα της Adecco δείχνει ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι στην Ελλάδα υστερούν σε σύγχρονες δεξιότητες, με τις εταιρείες να καλούνται να επενδύσουν περισσότερο σε εκπαίδευση και αναβάθμιση προσωπικού.