«Και σχέδιο έχουμε και προχωράμε γερά, παρά τη γενικευμένη προσπάθεια ενός αφηγήματος μιζέριας της Ελλάδας. Η χώρα μας προχωράει μπροστά, γίνεται ολοένα και καλύτερη και ολοένα πιο δυνατή».
Με αυτή τη δήλωση ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης εγκαινίασε το νέο κέντρο έρευνας και καινοτομίας της φαρμακοβιομηχανίας «ΒΙΑΝΕΞ», στη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας, υπογραμμίζοντας την πρόοδο και τη δυναμική της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας.
Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του, ο υπουργός σημείωσε ότι «είναι θαύμα ότι ένας λαός, όπου ο συνολικός του πληθυσμός είναι το 2% της Ευρώπης, παράγει τα φάρμακα που καταναλώνει σήμερα το 11% των Ευρωπαίων πολιτών και που εξάγονται σε πολλές άλλες χώρες, πέραν των ευρωπαϊκών χωρών, σε όλο τον πλανήτη, έχοντας κατακτήσει δύσκολες αγορές».
Αναφερόμενος στο επενδυτικό Clawback, υπενθύμισε ότι θεσπίστηκε με νόμο τον Οκτώβριο του 2019, επισημαίνοντας πως «το ελληνικό κράτος έχει ξοδέψει κοντά στα 400 εκατ. ευρώ και μαζί με το Ταμείο Ανάκαμψης άλλα 200 εκατ., δηλαδή περίπου 600 εκατ. ευρώ μέχρι το 2029».
Παράλληλα, ο Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε ότι «μέχρι σήμερα έχουμε κινητοποιήσετε επενδύσεις που φθάνουν το 1,6 δισ. ευρώ, ενώ έχουμε θεσπίσει ένα τελείως κλειδωμένο ποσοστό Clawback για την εγχώρια παραγωγή, που δεν επηρεάζεται πια από τις εξελίξεις της καινοτομίας και τις αγορές των νέων φαρμάκων».
«Όλα αυτά», πρόσθεσε, «είναι συγκεκριμένα μέτρα που πήραμε, όχι πάντα εύκολα, για να εξασφαλίσουμε ότι το περιβάλλον που υπάρχει στην πατρίδα μας, θα επιτρέψει να συνεχιστεί και να προκόψει το θαύμα της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας».
Ο υπουργός τόνισε ακόμη ότι «δεν είμαστε μία αδιάφορη κυβέρνηση και ένας αδιάφορος υπουργός για όσα συμβαίνουν, αλλά αντίθετα είμαι πολύ ενεργά εμπλεκόμενος και αισθάνομαι μεγάλη υπερηφάνεια που μπορούμε και κάνουμε αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα».
Κλείνοντας, ο Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε πως «πολλές φορές μάς βλέπουν στο εξωτερικό ως έκπληξη, για το πώς δηλαδή η Ελλάδα, που την θεωρούν μία χώρα όχι ικανή να κάνει βιομηχανία, καταφέρνει να ξεπεράσει πολλές άλλες ευρωπαϊκές δυνάμεις στην παραγωγή των φαρμάκων». Όπως είπε, αυτό αποτελεί «ηθική και πολιτική υποχρέωση», καθώς δημιουργούνται περισσότερες θέσεις εργασίας και επιστρέφουν Έλληνες επιστήμονες που είχαν φύγει στο εξωτερικό την περίοδο της κρίσης.