Για την κυβερνητική απόφαση για τα κόκκινα δάνεια μίλησε στον Real FM ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, αναφερόμενος παράλληλα σε σειρά θεμάτων της επικαιρότητας.
Ο υφυπουργός απάντησε στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης σχετικά με το αν η κυβέρνηση θα εφαρμόσει τη δικαστική απόφαση, διευκρινίζοντας ότι «το υπουργείο Οικονομικών μελετούσε την απόφαση». Όπως σημείωσε, «εμείς προχωρήσαμε σε αυτό που θεωρούμε δίκαιο και σαν επιβράβευση της συνέπειας (των δανειοληπτών)».
Αναφερόμενος στη νέα διάταξη, τόνισε ότι «δίνει αυτή την ανάσα σε αρκετούς συμπολίτες μας, περίπου 100.000». Πρόσθεσε ακόμη πως «ό,τι είναι σωστό, λογικό, δίκαιο και μπορούμε να το κάνουμε, θα το κάνουμε», υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να λάβει αποφάσεις που θέτουν σε κίνδυνο κρίσιμα ζητήματα.
Απαντώντας στις εκτιμήσεις ότι η απόφαση συνδέεται με το γεγονός πως η χώρα διανύει εκλογική χρονιά, ο Θ. Κοντογεώργης διέψευσε κατηγορηματικά κάτι τέτοιο, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση κινήθηκε εντός της περιμέτρου της απόφασης του Αρείου Πάγου και «αυτές είναι οι δυνατότητες».
Εκλογές και ελληνική Προεδρία 2027
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, ο υφυπουργός τόνισε ότι «το ότι ο πρωθυπουργός συνομιλεί με την κοινωνία, περιοδεύει, δεν είναι κάτι που γίνεται τώρα. Όλη την τετραετία γινόταν». Υπενθύμισε επίσης ότι «δέκα μήνες απομένουν ως τις εκλογές».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην επικείμενη ελληνική Προεδρία του 2027, η οποία, όπως είπε, δεν θα είναι «μια τυπική ελληνική Προεδρία». Αντίθετα, θα είναι «μια Προεδρία στην οποία θα κριθεί το πώς θα ζήσουμε τα επόμενα χρόνια, γιατί τότε θα συμφωνηθεί ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός». Όπως σημείωσε, «τότε θα πρέπει να έχουμε έναν πρωθυπουργό με διπλωματικό κεφάλαιο» ικανό να συνθέσει τις διαφορές εντός της ΕΕ.
Η υπόθεση Αβραμόπουλου και η στάση του υπουργείου
Αναφερόμενος στην υπόθεση του βουλευτή της ΝΔ και πρώην επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου, ο Θ. Κοντογεώργης σχολίασε ότι «έχει δώσει κάποιες εξηγήσεις για την ουσία της υπόθεσης», οι οποίες «έχουν μια λογική και μια συνοχή». Παράλληλα, αναγνώρισε πως «αισθάνεται ότι αδικείται και η φόρτιση μπορεί να οδηγεί σε κάποιες λεκτικές υπερβάσεις».
Τέλος, ο υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι «καμία καθυστέρηση δεν υπήρξε» από πλευράς του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και ότι «ο υπουργός δεν εμπλέκεται». Εξήγησε ότι «επειδή ήταν ευρωπαϊκό ένταλμα, κινήθηκαν γρήγορα οι διαδικασίες» και όλα έγιναν «μέσα σε ένα 24ωρο». Καταλήγοντας, υπογράμμισε πως «ό,τι πρέπει να γίνει, θα γίνει με απόλυτη διαφάνεια και με τον τρόπο που επιβάλλουν το Σύνταγμα και ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας».