ΓΔ: 2052.8 -1.07% Τζίρος: 115.82 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:19:35
Fregata-MEKO-SALAMIS
Φωτο: Γενικό Επιτελείο Ναυτικού

Στη Βουλή το σχέδιο των 600 εκατ. για εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ

Ο άμεσος στόχος είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα να πάρει την έγκριση της Βουλής ώστε οι διαδικασίες που απαιτούνται να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς. Οι εργασίες θα γίνουν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Σε «ρότα» υλοποίησης μπαίνει, όπως όλα δείχνουν, το πρόγραμμα αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ -Ύδρα, Σπέτσαι, Ψαρά και Σαλαμίς-, καθώς αύριο Παρασκευή πρόκειται να εισαχθεί στη Βουλή για έγκριση το πρόγραμμα αναβάθμισής τους ύψους 605 εκατ. ευρώ.

Ο άμεσος στόχος είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα να πάρει την έγκριση της Βουλής, ώστε οι διαδικασίες που απαιτούνται να προχωρήσουν με όσο γίνεται γρήγορους ρυθμούς και το θέμα να έχει περάσει από το ΚΥΣΕΑ πριν τις εκλογές, ώστε να μην καθυστερήσει άλλο.  

Όπως έχει γίνει γνωστό, το πρόγραμμα θα γίνει σε ελληνικά ναυπηγεία από την κοινοπραξία TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) αλλά και την THALES.

Από τις εργασίες που θα γίνουν στις φρεγάτες πρώτο λόγο έχουν τα ηλεκτρολογικά και μηχανολογικά ζητήματα, καθώς και η εγκατάσταση νέων συστημάτων υψηλής τεχνολογίας και η αναβάθμιση υπαρχόντων συστημάτων μάχης και πλατφόρμας.

Ωστόσο, όπως δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος σε ομιλία του την Τετάρτη στη συνεδρίαση της Μόνιμης Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, μπορεί να περάσει το θέμα από τη Βουλή, όμως από εδώ και πέρα αρχίζει ένας τεχνικός διάλογος για την εξειδίκευση των όρων υλοποίησης αυτού του προγράμματος που θα χρειαστεί αρκετό χρόνο να λήξει και να φτάσει σε κάποιο τελικό πόρισμα. 

Δηλαδή, στην καλύτερη των περιπτώσεων, το πρόγραμμα όπως υπολογίζεται μετά και το ΚΥΣΕΑ θα χρειαστούν σχεδόν δύο χρόνια μελέτης από την κοινοπραξία για να μπει σε εφαρμογή. 

Αυτό που εκτιμούν καλά γνωρίζοντες το θέμα είναι ότι ως τα μέσα του 2025 το πρώτο πλοίο θα μπει επιτέλους σε ελληνικό ναυπηγείο για την αναβάθμισή του, με το επόμενο να παίρνει σειρά έξι μήνες μετά. Κάτι που σημαίνει ότι κάθε χρόνο δύο φρεγάτες θα είναι εκτός δράσης μέχρι και το 2027, που θα παραληφθεί το πρώτο πλοίο. 

Όπως όλα δείχνουν η διαδικασία δεν θα μπορούσε να πάει γρηγορότερα, καθώς και τα ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι έτοιμα να αναλάβουν τέτοιου είδους εργασία, αφού ο Σκαραμαγκάς που θεωρείται και επικρατέστερος για την ανάληψη του έργου, μόλις πριν λίγο καιρό πέρασε και επίσημα στα χέρια του Γιώργου Προκοπίου και θέλει χρόνο μέχρι να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φρεγάτα Belharra ναυπηγείο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Έγκριση συμβάσεων για Belharra και 2+2 Bergamini στη Βουλή

Ο Νίκος Δένδιας προαναγγέλλει νέα εικόνα του Στρατού στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη, ενώ αναφέρει επικείμενη υπογραφή Μνημονίου με Ιταλία για φρεγάτες Bergamini. Προχωρά και η αναβάθμιση των Belharra.
Ελληνικό Κοινοβούλιο συνεδρίαση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Χρονο-κόφτης» στη Βουλή: Η συζήτηση Μητσοτάκη–Ανδρουλάκη σε μόλις 55 λεπτά

Η νέα διάταξη της Βουλής για αυτόματο κλείσιμο μικροφώνου μείωσε σε 55 λεπτά τη συζήτηση Μητσοτάκη–Ανδρουλάκη για την ακρίβεια, στέλνοντας, όπως είπε ο πρωθυπουργός, μήνυμα αυτοπειθαρχίας.
Κυριάκος Μητσοτάκης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Η ακρίβεια κορυφαία προτεραιότητα, στόχος η αύξηση εισοδημάτων

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε στη Βουλή ότι η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους πολίτες και πως η κυβέρνηση απαντά με μόνιμες αυξήσεις εισοδημάτων, ρεαλιστικά μέτρα και διαφάνεια στην αγορά.
Ελληνική Βουλή συνεδρίαση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με τις ψήφους της ΝΔ εγκρίθηκε το νομοσχέδιο για ευλογιά και στήριξη αγροτών

Η Βουλή ενέκρινε με τις ψήφους της ΝΔ το νομοσχέδιο για επείγουσες ρυθμίσεις στήριξης αγροτών και αντιμετώπισης της ευλογιάς, με έντονες αντιπαραθέσεις για αποζημιώσεις, εμβολιασμό και καθυστερήσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ.
Μάξιμος Χαρακόπουλος Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαρακόπουλος: Δημοκρατική παιδεία και κίνδυνοι από social media για ανηλίκους

Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος μίλησε σε μαθητές για τη σημασία της δημοκρατικής παιδείας, αλλά και για τους κινδύνους των social media, επισημαίνοντας ότι η τεχνολογία, παρά τα οφέλη της, μπορεί να οδηγήσει σε αποξένωση και έκθεση σε κινδύνους.