Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται θετικά, με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθούν τους αρχικούς σχεδιασμούς τους. Ωστόσο, μετά την πρόσφατη χαλάρωση των στόχων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρατηρείται μείωση στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, γεγονός που επηρεάζει τον αριθμό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν σε αυξήσεις τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ως αντίδραση στη χαλάρωση των στόχων για τις εκπομπές CO2.
Παρά τις προσπάθειες επιβράδυνσης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, οι διαρθρωτικές μειώσεις στις τιμές των μπαταριών και οι τεχνολογικές βελτιώσεις που ενισχύουν την αυτονομία, ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Η τάση αυτή αναμένεται να ενισχυθεί έως το 2027, καθώς εκτιμάται ότι το κόστος των μπαταριών θα μειωθεί σημαντικά.
Το δίκτυο φόρτισης αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Όλες οι χώρες της ΕΕ έχουν ήδη υπερβεί τον στόχο για τον συνολικό αριθμό σημείων φόρτισης που είχε τεθεί για το 2025, ενώ σχεδόν το 80% του βασικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων καλύπτεται πλέον από ταχυφορτιστές.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σημείωσαν αύξηση 38% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Αυτό διασφαλίζει ότι σχεδόν όλες, πλην της Mercedes, βρίσκονται εντός των στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές την περίοδο 2025-27. Ωστόσο, η διετής παράταση των στόχων επέτρεψε στις εταιρείες να μειώσουν την παραγωγή και να αναπροσαρμόσουν προς τα κάτω τους αρχικούς τους στόχους.
Η Ευρώπη βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με ένα κρίσιμο δίλημμα: να πρωτοστατήσει στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή να διακινδυνεύσει να μείνει πίσω στην τεχνολογική εξέλιξη. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προειδοποιεί ότι η περαιτέρω αποδυνάμωση των στόχων για τις εκπομπές CO2 την περίοδο 2030-2035 μπορεί να οδηγήσει σε αναστολή επενδύσεων και προσπαθειών των ευρωπαίων κατασκευαστών, δίνοντας παράλληλα πλεονέκτημα στην Κίνα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.