Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων παρατηρούν ότι οι εργοστασιακές μπαταρίες διαρκούν περισσότερο σε σύγκριση με τις μπαταρίες αντικατάστασης του εμπορίου. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες που σχετίζονται τόσο με την ποιότητα όσο και με τις συνθήκες τοποθέτησης και χρήσης.
Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι μπαταρίες πρώτης τοποθέτησης είναι πλήρως συμβατές με το συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου και διαθέτουν πολύ πρόσφατη ημερομηνία παραγωγής.
Η τοποθέτηση στο εργοστάσιο διασφαλίζει ότι η μπαταρία δεν έχει παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αποθήκευση, σε αντίθεση με τις εμπορικές μπαταρίες που μπορεί να έχουν μείνει αρκετό καιρό στο ράφι.
Επιπλέον, η πρώτη φόρτιση των εργοστασιακών μπαταριών πραγματοποιείται με εργαστηριακούς φορτιστές, προσφέροντας ομοιόμορφη και αργή φόρτιση, κάτι που συμβάλλει στη μακροζωία τους.
Πολλές από αυτές παράγονται σε συνεργασία με κορυφαίους προμηθευτές, όπως η Varta, η Exide και η Yuasa, χρησιμοποιώντας υλικά υψηλής ποιότητας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν αυτή τη διαδικασία ώστε να ελαχιστοποιήσουν τα προβλήματα εντός της περιόδου εγγύησης.
Τα πρώτα χρόνια λειτουργίας ενός οχήματος, το σύστημα φόρτισης είναι σε άριστη κατάσταση, με ελάχιστες απώλειες, γεγονός που βοηθά στη διατήρηση της καλής κατάστασης της μπαταρίας. Με την πάροδο του χρόνου, όμως, μικρές φθορές στο κύκλωμα, αυξημένα ηλεκτρονικά φορτία και συχνές σύντομες διαδρομές προκαλούν μεγαλύτερη καταπόνηση στη μπαταρία.
Όταν έρθει η στιγμή αντικατάστασης, η νέα μπαταρία σπάνια πληροί όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις, με αποτέλεσμα να μην διαρκεί όσο η εργοστασιακή.
Ο οδηγός μπορεί να παρατείνει τη ζωή της νέας μπαταρίας επιλέγοντας επώνυμες μάρκες, καθώς οι μη επώνυμες συχνά χρησιμοποιούν υλικά χαμηλότερης ποιότητας. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στην ημερομηνία παραγωγής, ενώ είναι σημαντικό να επιλέγεται ο σωστός τύπος μπαταρίας για το όχημα, ειδικά αν διαθέτει λειτουργία start-stop (EFB ή AGM).
Οι μικρές αποστάσεις δεν επιτρέπουν στο δυναμό να φορτίσει πλήρως τη μπαταρία. Συνιστάται το αυτοκίνητο να πραγματοποιεί μεγαλύτερες διαδρομές μέσα στην εβδομάδα. Επιπλέον, δεν πρέπει να αφήνονται ανοιχτά το ραδιόφωνο, τα φώτα ή άλλες ηλεκτρικές συσκευές όταν ο κινητήρας είναι σβηστός, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αδυναμία εκκίνησης.
Η καθαριότητα των πόλων και η σωστή στερέωση της μπαταρίας είναι επίσης σημαντικές, αφού η οξείδωση αυξάνει την αντίσταση και επηρεάζει την απόδοση. Αποφεύγετε τις συνεχείς προσπάθειες εκκίνησης όταν η μπαταρία είναι αδύναμη· σε τέτοιες περιπτώσεις, προτείνεται η χρήση εξωτερικής πηγής ενέργειας (booster).
Εάν το αυτοκίνητο παραμένει ακινητοποιημένο για μεγάλο διάστημα, η μπαταρία πρέπει να φορτίζεται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα με αυτόματο φορτιστή, για να αποφευχθεί η βαθιά αποφόρτιση που μειώνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της.
Η κακή φόρτιση αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα φθοράς. Εάν το δυναμό δεν λειτουργεί σωστά, απαιτείται επίσκεψη σε εξειδικευμένο συνεργείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της μπαταρίας είναι η θερμότητα, που καταστρέφει τα στοιχεία της ταχύτερα από το ψύχος.
Τον χειμώνα, η μπαταρία πρέπει να διατηρείται πλήρως φορτισμένη, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την απόδοσή της και μπορεί να εμποδίσουν την εκκίνηση του κινητήρα.