ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Διοίκηση πάνελ καινοτομίας
Ομάδα ειδικών συζητά τεχνητή νοημοσύνη, διοίκηση και ανταγωνιστικότητα σε πάνελ στην Ελλάδα.

ΔΙΠΑΕ: Η ΤΝ δεν αντικαθιστά την εκπαίδευση – Τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αντικαθιστά την εκπαίδευση, αλλά αναδεικνύει νέες προκλήσεις, απαιτώντας πολιτικές που ενισχύουν δεξιότητες όπως ο γραμματισμός και η ανθεκτικότητα, όπως τόνισαν ομιλητές στο διεθνές συνέδριο του ΔΙΠΑΕ.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκπαίδευση, αλλά οι ηθικές και πρακτικές προκλήσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωση εργαλείων ΤΝ στην εκπαιδευτική διαδικασία αναδεικνύουν την ανάγκη για εκπαιδευτικές πολιτικές με επίκεντρο δεξιότητες όπως ο γραμματισμός και η ψυχική ανθεκτικότητα. Αυτά τα συμπεράσματα αναδείχθηκαν κατά την έναρξη του Διεθνούς Συνεδρίου «Τεχνητή Νοημοσύνη και Καινοτομία στην Εκπαίδευση: Ηθικές και Τεχνολογικές Διαστάσεις (AI-education2025)» που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) στη Σίνδο.

Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου κήρυξε ο υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Νίκος Παπαϊωάννου, ο οποίος συνεχάρη το ΔΙΠΑΕ για τη διοργάνωση και υπογράμμισε τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως σημαντικού κέντρου για την Τεχνητή Νοημοσύνη, λόγω του ακαδημαϊκού και τεχνολογικού οικοσυστήματος που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή.

Ο υφυπουργός παρουσίασε βασικά συμπεράσματα από τη συνάντηση των υπουργών Παιδείας της ΕΕ με τίτλο "Learning with AI, Learning for a World with AI", που διοργανώθηκε πρόσφατα από τον ΟΟΣΑ στη Μπρατισλάβα. Όπως επισήμανε, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει θέση σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, αλλά η παρουσία του δασκάλου παραμένει απαραίτητη για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Τόνισε ότι η επιτυχής χρήση εργαλείων ΤΝ δεν συνεπάγεται αυτόματα μάθηση, καθώς οι μαθητές χρειάζονται θεμελιώδεις γνώσεις που πρέπει να οικοδομηθούν χωρίς τη βοήθεια της ΤΝ. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ενισχύσουν δεξιότητες όπως η λογική, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η ηθική κρίση και οι κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες.

Σημείωσε επίσης τη σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη χρήση εργαλείων ΤΝ, αναφέροντας το πιλοτικό πρόγραμμα ChatGPT Edu, μια ειδική έκδοση του ChatGPT για εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το υπουργείο Παιδείας, το Ίδρυμα Ωνάση, την OpenAI και τον οργανισμό The Tipping Point in Education, με στόχο τη μεταμόρφωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας στα ελληνικά σχολεία.

Ο πρύτανης του ΔΙΠΑΕ, Σταμάτης Αγγελόπουλος, αναφέρθηκε στον ηθικό αντίκτυπο της ενσωμάτωσης της ΤΝ στην εκπαίδευση, τονίζοντας ότι κάθε ψηφιακή καινοτομία είναι ευπρόσδεκτη, ωστόσο απαιτείται ανάλυση των ηθικών ζητημάτων. Υπογράμμισε ότι ο άνθρωπος πρέπει να παραμένει στο επίκεντρο της επιστήμης και της εξέλιξης.

Ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Χρήστος Μήττας, επισήμανε πως η Τεχνητή Νοημοσύνη μετασχηματίζει τον τρόπο μάθησης και επικοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα εγείρει ζητήματα ηθικής, διαφορετικότητας και ισότητας που απαιτούν υπεύθυνη και διαφανή προσέγγιση.

Ο συντονιστής του γραφείου πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Γιάννης Παπαγεωργίου, αναφέρθηκε στη βελτίωση της σχέσης πανεπιστημίων και επιχειρηματικότητας, σημειώνοντας ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια διανύουν την καλύτερη περίοδό τους.

Στην τελετή έναρξης διαβάστηκε μήνυμα του υφυπουργού Ανάπτυξης, αρμόδιου για την Έρευνα και την Καινοτομία, Σταύρου Καλαφάτη, στο οποίο τονίζεται ότι η Ελλάδα είναι μεταξύ των πρώτων ευρωπαϊκών χωρών όπου δημιουργούνται εργοστάσια Τεχνητής Νοημοσύνης, γεγονός που, μαζί με τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλος», τοποθετεί τη χώρα στον παγκόσμιο χάρτη καινοτομίας.

Εξατομίκευση και δεξιότητες στην εκπαίδευση με ΤΝ

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και ιδρυτής του CARDET, Χαράλαμπος Βρασίδας, ανέδειξε τους τρόπους με τους οποίους η ΤΝ μπορεί να εξατομικεύσει τη μαθησιακή εμπειρία, ενισχύοντας διδάσκοντες και μαθητές. Παράλληλα, προειδοποίησε για τους κινδύνους μιας μη ολιστικής προσέγγισης, εστιάζοντας στην ανάγκη καλλιέργειας γραμματισμού και ψυχικής ανθεκτικότητας.

Αναφερόμενος σε έρευνα του Harvard Business Review για τη χρήση της ΤΝ το 2025, σημείωσε ότι οι κυριότερες αναζητήσεις αφορούν θεραπείες και συντροφικότητα, οργάνωση της ζωής και αναζήτηση νοήματος. Επισήμανε επίσης την αύξηση των ποσοστών κατάθλιψης στα παιδιά λόγω της χρήσης των social media.

Η Κατερίνα Σουρούνη, Εθνική Υπεύθυνη Τεχνολογίας της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, τόνισε ότι στην εποχή της ΤΝ η δεξιότητα του μέλλοντος είναι η προσαρμοστικότητα, όχι απλώς η γνώση. Υπογράμμισε πως η ΤΝ δεν μπορεί να εξελιχθεί χωρίς τον άνθρωπο και η συνεργασία τους είναι μονόδρομος. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε σε δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η δημιουργικότητα και η προσαρμοστικότητα, που καθιστούν τον άνθρωπο αναντικατάστατο.

Το συνέδριο AI-education2025 συνδιοργανώνεται από το ΔΙΠΑΕ, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τη στήριξη σειράς φορέων, αναδεικνύοντας τον στρατηγικό ρόλο της καινοτομίας στην εκπαίδευση και την επιχειρηματικότητα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επιχειρηματίας σε εκδήλωση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θεσσαλονίκη: Ημερίδα για Τεχνητή Νοημοσύνη και τον ρόλο της στην οικονομία

Στη Θεσσαλονίκη διοργανώνεται ημερίδα για την Τεχνητή Νοημοσύνη, με τη συμμετοχή στελεχών κυβέρνησης, ακαδημαϊκών και ειδικών, αναδεικνύοντας τον ρόλο της πόλης ως αναδυόμενου κόμβου καινοτομίας και τις προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής.
Ανθρώπινο και ρομποτικό χέρι
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς οι εκπαιδευτικοί στη Θεσσαλονίκη αξιοποιούν AI για μάθημα επιχειρηματικότητας

Σε μια αίθουσα γεμάτη παιδιά, η Τεχνητή Νοημοσύνη καθοδηγεί τα εννιάχρονα να αναπτύξουν επιχειρηματικές ιδέες μέσω ερωτήσεων και όχι έτοιμων απαντήσεων, ενθαρρύνοντας τη δημιουργική σκέψη στο πλαίσιο του συνεδρίου ENTREPED2025.
τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θεσσαλονίκη: 500+ φοιτητές εκπαιδεύτηκαν στα Google AI Seminars 2025

Πάνω από 500 φοιτητές και ερευνητές εκπαιδεύτηκαν σε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στα «Google AI Seminars Thessaloniki 2025», αναδεικνύοντας τη Θεσσαλονίκη ως κόμβο καινοτομίας με τη συμβολή γνωστών ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων.
Λογότυπο Google εξωτερικό
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θεσσαλονίκη: Πρεμιέρα για τα σεμινάρια «Google AI» σε συνεργασία με την ΠΚΜ

Η Θεσσαλονίκη φιλοξενεί τα «Google AI Seminars» (10-13/11/2025), καθιερώνοντας τη ως κέντρο AI στη ΝΑ Ευρώπη. Στο επίκεντρο το σύστημα AlphaFold, που επιταχύνει τη φαρμακευτική έρευνα και τη βιοϊατρική ανάπτυξη.
Κτήριο Google γραφεία
ΔΙΕΘΝΗ

Τα «Google AI Seminars 2025» έρχονται στη Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο

Η Θεσσαλονίκη φιλοξενεί για πρώτη φορά τα σεμινάρια Google AI από 10 έως 13 Νοεμβρίου 2025, με διεθνείς εισηγητές και hands-on εργαστήρια. Πάνω από 500 συμμετέχοντες θα γνωρίσουν πρακτικά τα πιο σύγχρονα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης.
τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Συνέδριο ΔΙΠΑΕ Θεσσαλονίκης για Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

Στο πρώτο διεθνές συνέδριο AI-education2025 στη Σίνδο, θα συζητηθούν οι τεχνολογικές, ηθικές και κοινωνικές διαστάσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση στις 12-13 Δεκεμβρίου 2025, με τη συμμετοχή φορέων και πανεπιστημίων.