Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα σημείωσε αξιοσημείωτη άνοδο κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εμπορίου στις 22 Αυγούστου.
Η αναπτυξιακή αυτή πορεία επιβεβαιώνεται τόσο από τις αυξημένες διαδικτυακές πωλήσεις λιανικής όσο και από την ενίσχυση βασικών κατηγοριών προϊόντων.
Βάσει των στοιχείων του Εθνικού Γραφείου Στατιστικής της Κίνας (NBS), οι πωλήσεις λιανικής μέσω διαδικτύου παρουσίασαν ετήσια άνοδο της τάξης του 9,2% κατά το συγκεκριμένο διάστημα.
Η αύξηση αυτή υπογραμμίζει τη στροφή των Κινέζων καταναλωτών σε ψηφιακές πλατφόρμες και την περαιτέρω ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα.
Οι ψηφιακές μικροσυσκευές και τα σύγχρονα προγράμματα ανταλλαγής παλιών συσκευών με νέα, τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα, βρίσκονται στην κορυφή των καταναλωτικών προτιμήσεων.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οι πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών κατέγραψαν εκρηκτική αύξηση κατά 29,9%, ενώ και οι πωλήσεις των λεγόμενων wearables (συσκευών που φοριούνται) σημείωσαν εντυπωσιακή ετήσια άνοδο, η οποία έφθασε το 28,4%, όπως αναφέρεται από το Υπουργείο Εμπορίου.
Παράλληλα, θετική είναι η πορεία και στον τομέα παροχής υπηρεσιών μέσω διαδικτύου. Καθ’ όλη τη διάρκεια του επταμήνου, διαπιστώθηκαν ισχυρές αυξήσεις σε κλάδους όπως ο ηλεκτρονικός τουρισμός, ο τομέας κέτερινγκ (τροφοδοσία) καθώς και ο κλάδος της πολιτιστικής ψυχαγωγίας.
Πιο συγκεκριμένα, οι online πωλήσεις σε αυτές τις κατηγορίες παρουσίασαν αύξηση 24,8%, 16,6% και 11% αντίστοιχα, καθιστώντας σαφές ότι το ψηφιακό περιβάλλον διαμορφώνει πλέον νέες τάσεις στην εγχώρια καταναλωτική συμπεριφορά.