Σημαντική μείωση στη δαπάνη για χριστουγεννιάτικα δώρα αναμένεται φέτος στη Γερμανία, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές ανυπομονούν για την εορταστική περίοδο.
Σύμφωνα με έρευνα της Γερμανικής Ομοσπονδίας Λιανικής Πώλησης (HDE), ο μέσος όρος δαπάνης για δώρα διαμορφώνεται στα 263 ευρώ, μειωμένος κατά 34 ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, προβλέπεται ονομαστική αύξηση πωλήσεων κατά 1,5%, φτάνοντας τα 126,2 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η προσαρμογή στον πληθωρισμό δείχνει μηδενική αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Η έρευνα της HDE μεταξύ επιχειρήσεων του λιανεμπορίου καταγράφει ότι το 80% αναμένει πιο συγκρατημένους καταναλωτές. Επιπλέον, το 83% εκτιμά ότι οι πελάτες θα είναι πιο προσεκτικοί στις τιμές, καθώς παρατηρείται αύξηση στο κόστος πολλών αγαθών.
Σε παράλληλη έρευνα της HDE, το 73% των καταναλωτών δηλώνει ότι περιμένει τα Χριστούγεννα με ανυπομονησία. Το 54% σκοπεύει να ξοδέψει το ίδιο ποσό με πέρυσι, το 11% "κάπως λιγότερα" και το 10% "σημαντικά λιγότερα". Μόλις το 10% δηλώνει ότι θα αυξήσει τις δαπάνες του. Τα πιο δημοφιλή δώρα φέτος είναι οι δωροεπιταγές, τα παιχνίδια, τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
Ο πρόεδρος της HDE, Αλεξάντερ φον Πρέεν, κάλεσε την κυβέρνηση να διασφαλίσει καλύτερες συνθήκες για την εγχώρια οικονομία και τον κλάδο του λιανεμπορίου. Υπογράμμισε την ανάγκη περιορισμού της γραφειοκρατίας και μείωσης του φόρου ηλεκτρικής ενέργειας για όλους. Επισήμανε επίσης τη σημασία ίσων όρων ανταγωνισμού έναντι κινεζικών εταιρειών όπως η Temu και η Shein, καθώς και τη διατήρηση ζωντανών, ασφαλών και προσβάσιμων αστικών κέντρων. Ο τομέας του λιανεμπορίου αποτελεί την τρίτη σημαντικότερη βιομηχανία στη Γερμανία, με τις εορταστικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 18,5% του ετήσιου τζίρου του.