Σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε στις 16 Οκτωβρίου, όταν αεροσκάφος της United Airlines συγκρούστηκε με μετεωρολογικό μπαλόνι στη Γιούτα των ΗΠΑ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Εθνικού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών (NTSB). Κατά τη διάρκεια του συμβάντος, οι πιλότοι του Boing 737 MAX, που μετέφερε 134 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα, τραυματίστηκαν από θραύσματα γυαλιού πριν το αεροσκάφος πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση στο Σολτ Λέικ Σίτι.
Η εταιρεία Windborne Systems είχε δηλώσει πως ένα από τα μετεωρολογικά μπαλόνια της ενδέχεται να ενεπλάκη στη σύγκρουση με το αεροσκάφος της πτήσης 1093 της United Airlines. Το NTSB επιβεβαίωσε ότι το ίχνος του μπαλονιού στο ραντάρ υποστηρίζει αυτή την εκδοχή.
Το ατύχημα σημειώθηκε σε ύψος 36.000 ποδών, προκαλώντας τη θραύση του παρμπρίζ του αεροσκάφους. Σύμφωνα με το NTSB, "η σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα οι δύο πιλότοι να χτυπηθούν από θραύσματα γυαλιού. Ο κυβερνήτης υπέστη πολλαπλές εκδορές στο δεξί του χέρι", ενώ ο συγκυβερνήτης δεν τραυματίστηκε.
Το NTSB διερευνά το περιστατικό, σημειώνοντας πως υπό ορισμένες συνθήκες "θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό για το αεροσκάφος και τους επιβαίνοντες". Τα παρμπρίζ των αεροσκαφών είναι πολυστρωματικά, ώστε να αποτρέπεται η απώλεια πίεσης στην καμπίνα εάν υποστούν ζημιά κατά την πτήση.
Η Windborne Systems έχει υλοποιήσει πάνω από 4.000 αποστολές μετεωρολογικών μπαλονιών, ενημερώνοντας πάντα την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA). Όπως ανέφερε, "συνεργαζόμαστε στενά με την FAA επί του θέματος", ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε αλλαγές για να μειώθεί ο χρόνος πτήσης των μπαλονιών μεταξύ 30.000 και 40.000 ποδών.
Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να αξιοποιήσει «δεδομένα πτήσεων σε πραγματικό χρόνο» για την πρόληψη παρόμοιων περιστατικών και επανεξετάζει τα υλικά κατασκευής των μπαλονιών, ώστε να περιοριστεί ο αντίκτυπος ενδεχόμενης σύγκρουσης.