ΓΔ: 2096.15 0.61% Τζίρος: 150.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:32:40
Αυτοκινητοβιομηχανία γραμμή παραγωγής
Ρομποτικά συστήματα συναρμολογούν αυτοκίνητο σε μοντέρνα βιομηχανία αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αντιδράσεις για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης ΙΧ με βενζίνη το 2035

Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035 από την ΕΕ προκάλεσε αντιδράσεις: αυτοκινητοβιομηχανίες και σύνδεσμοι μιλούν για ευελιξία, με άλλους να βλέπουν ρίσκο για την ανταγωνιστικότητα.

Η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναθεωρήσει τον στόχο για την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035 έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην αγορά. Ορισμένοι βλέπουν τη νέα προσέγγιση ως θετική εξέλιξη, ενώ άλλοι εκφράζουν ανησυχίες για τον αντίκτυπο στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και στην προετοιμασία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι αν η χαλάρωση των περιορισμών θα δώσει στις ευρωπαϊκές εταιρείες τον απαραίτητο χώρο για βελτίωση ή αν τελικά θα λειτουργήσει ως τροχοπέδη για την πρόοδό τους. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρέτισε τα νέα μέτρα, θεωρώντας τα ως ένα πρώτο βήμα προς μια πιο ρεαλιστική, ευέλικτη και τεχνολογικά ουδέτερη πορεία.

Παρόμοια ήταν και η στάση του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Προμηθευτών Αυτοκινήτων, ο οποίος χαρακτήρισε την απόφαση ως βήμα προς την τεχνολογική ουδετερότητα, επισημαίνοντας τη σημασία των plug-in υβριδικών οχημάτων στη μετάβαση.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW και η Mercedes, υποδέχθηκαν θετικά την απόφαση, τονίζοντας ότι θα ενισχύσει την παραγωγή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία. Η Renault ζητά επιτάχυνση στην υιοθέτηση προσιτών μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Stellantis εκφράζει αμφιβολίες για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου.

Από την πλευρά της, η Volvo, που επενδύει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους στην ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, επισημαίνοντας τον ρόλο των υβριδικών μοντέλων ως μεταβατικό στάδιο.

Σε εθνικό επίπεδο, τόσο η Γερμανία όσο και η Ιταλία στηρίζουν την απόφαση, ενώ αρκετές χώρες είχαν ζητήσει το προηγούμενο διάστημα να επιτραπούν υβριδικά και άλλες τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών άνθρακα και μετά το 2035.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέδρο Σάντσεθ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η άρση απαγόρευσης νέων οχημάτων στην ΕΕ

«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ την απόφαση της ΕΕ να επανεξετάσει την απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έπειτα από πιέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.
Λιμάνι Καλαμάτας με βουνά
ESG

Καλαμάτα: Στόχος η κλιματική ουδετερότητα με 77 δράσεις σε τέσσερις άξονες

Μία από τις έξι ελληνικές πόλεις του ευρωπαϊκού προγράμματος «100 Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις», η Καλαμάτα υλοποιεί 77 δράσεις για μείωση εκπομπών 94% έως το 2030, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη.
βιοκαύσιμα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα βιοκαύσιμα συνδέονται με υψηλότερες εκπομπές CO2 από τα ορυκτά καύσιμα

Η παγκόσμια ζήτηση για βιοκαύσιμα αυξάνεται, όμως νέα μελέτη δείχνει ότι εκπέμπουν 16% περισσότερο CO2, ενώ δεσμεύουν τεράστιες εκτάσεις γης και υδάτινους πόρους, επιβαρύνοντας το περιβάλλον.