ΓΔ: 2015.31 0.96% Τζίρος: 116.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:10:01
Άτομα με σακούλες αγορών
Φωτο: Shutterstock

ΕΕ: Μειώθηκαν κατά 8% οι καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών το 2020

Η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών μειώθηκε το 2020 σε σχέση με το 2019 σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, με τη μεγαλύτερη μείωση να καταγράφεται στη Μάλτα (22%), την Κροατία (16,2%), την Ισπανία (15,8%), την Ελλάδα (15,6%) και την Κύπρο (14,1%).

Η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών στην ΕΕ το 2020 κατέγραψε μείωση άνευ προηγουμένου, κατά 8%, σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με τη Eurostat, η μείωση αυτή οφείλεται στις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 και συγκεκριμένα στα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, στους περιορισμούς μετακινήσεων και μη βασικών οικονομικών δραστηριοτήτων που επηρέασαν σοβαρά τις καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις στις καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών παρατηρήθηκαν για τα «Εστιατόρια και ξενοδοχεία» (-38% σε σύγκριση με το 2019), για την «ένδυση και υπόδηση», για τις «μεταφορές» και την «αναψυχή και πολιτισμός» (όλα -17%). Από την άλλη πλευρά, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στα «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά» (+3%) και στις «επικοινωνίες» (+2%).

Το 2020, πάνω από το ένα τέταρτο (26%) των καταναλωτικών δαπανών των νοικοκυριών αφιερώθηκε σε «στέγαση, νερό, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο και άλλα καύσιμα», καθιστώντας τα το μεγαλύτερο στοιχείο δαπανών των νοικοκυριών της ΕΕ, μπροστά από το «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά» (15%) και τις «μεταφορές» (12%).

Η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών μειώθηκε το 2020 σε σχέση με το 2019 σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, με τη μεγαλύτερη μείωση να καταγράφεται στη Μάλτα (22%), την Κροατία (16,2%), την Ισπανία (15,8%), την Ελλάδα (15,6%) και την Κύπρο (14,1%).

Οι μικρότερες μειώσεις καταγράφηκαν στη Σλοβακία (2,3%), τη Δανία (2,4%), τη Λιθουανία (2,8%) και την Πολωνία (3,3%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola HBC: Αύξηση μεγεθών στο γ' τρίμηνο, κάμψη πωλήσεων στην Ελλάδα

Η Coca-Cola HBC κατέγραψε οργανική αύξηση εσόδων 8,1% στο εννεάμηνο του 2025, ενισχύοντας το μερίδιο αγοράς της και επιβεβαιώνοντας τις θετικές προοπτικές για το σύνολο του έτους. Κάμψη πωλήσεων στην Ελλάδα.
Σούπερ μάρκετ Μασούτης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μασούτης: Μειώσεις τιμών έως 15% σε βασικά προϊόντα για τα νοικοκυριά

Η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ ανακοινώνει μειώσεις τιμών έως 15% σε βασικά προϊόντα τροφίμων και ειδών υγιεινής, συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης κατά της ακρίβειας.