ΓΔ: 2034.22 -0.01% Τζίρος: 368.61 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
Φωτογραφία Shutterstock

Υπέρ των κινητήρων εσωτερικής καύσης τάσσονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Κορυφαίοι ευρωπαϊκοί φορείς τονίζουν ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει απαγόρευση των πωλήσεων μετά το 2035 αλλά να παραταθεί η χρήση συγκεκριμένων τύπων τέτοιου είδους κινητήρων.

Να επιτρέπονται οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα ζητούν με ανοιχτή επιστολή, περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών. 
 
Η επιστολή απευθύνεται στους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο & Συμβούλιο της ΕΕ), ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής. 
 
Σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα. 
 
Η πρόταση επιτρέπει στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσoυν σημαντικό ρόλο στην πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Από την πλευρά των επιχειρήσεων επισημαίνεται ακόμη ο κίνδυνος, αν καταργηθούν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην πράξη να κυκλοφορούν με ηλεκτρικά οχήματα οι οικονομικά ισχυρότεροι ενώ η μεσαία και χαμηλή τάξη να παραμείνει λόγω κόστους στα παλιά και ρυπογόνα οχήματα. 
 
Την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας-ΣΕΕΠΕ), εταιρείες διύλισης (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, MAZDA κλπ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BMW- Αυτοκίνητο
ΔΙΕΘΝΗ

Στην Κίνα στρέφεται η BMW με στόχο συνεργασίες για την ηλεκτροκίνηση

Οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται σε Κινέζους τεχνολογικούς εταίρους για ηλεκτροκίνηση και «έξυπνη» τεχνολογία, με τη BMW να συνεργάζεται με CATL, Momenta, Alibaba και Huawei, όπως ανακοινώθηκε στο συνέδριο WNEVC.
Οικονομία Γερμανίας πτώση
ΔΙΕΘΝΗ

Η Bosch στη Γερμανία ανακοινώνει περικοπή 13.000 θέσεων εργασίας

Η Bosch σχεδιάζει να περικόψει 13.000 θέσεις εργασίας έως το 2030 λόγω της κρίσης στην αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως στη Γερμανία. Ήδη το 2024 μείωσε τους εργαζομένους της κατά 11.600, ενώ ανακοινώθηκαν επιπλέον περικοπές.