ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Aerodromio-Airport-Kalamatas
Φωτο: Υπερταμείο

Fraport και όμιλος Κωνσταντακόπουλου παίρνουν το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Στόχος του Υπερταμείου είναι να ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής μέχρι τα τέλη του έτους ώστε στις αρχές του 2025 να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Με ένα διεκδικητή προχώρησε σήμερα ο διαγωνισμός του Υπερταμείου για την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Μια εξέλιξη αναμενόμενη μιας και το επενδυτικό σχήμα συναπαρτίζουν η Fraport AG, η Delta Airport Investments συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και η ΠΗΛΕΑΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου. 

Οι δύο πρώτοι διαθέτουν σημαντική εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων, ενώ ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου έχει βαθιές ρίζες και επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή της Μεσσηνίας, εξ ου και ο αερολιμένας φέρει το όνομα «Καπετάν Β. Κωνσταντακόπουλος».  

Πρόκειται για την κατάληξη ενός διαγωνισμού που ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, με τέσσερα συνολικά σχήματα να δίνουν το «παρών». Οι υπόλοιποι τρεις αρχικώς ενδιαφερόμενοι ήταν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport – Ακτωρ Παραχωρήσεις - Aéroports de la Cote d’Azur, όμως οι ζυμώσεις του τελευταίου διαστήματος έδειχναν ότι θα τερμάτιζαν το πολύ δύο μνηστήρες.

Στόχος του Υπερταμείου είναι να γίνει η ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή ως τα τέλη του 2024, ώστε αρχές του 2025 να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αερολιμένα για 40 έτη. Σε αυτή την κατεύθυνση θα γίνουν δύο διοικητικά συμβούλια, όπου θα ελεγχθούν και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά έγγραφα. 

Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, δεδομένου ότι ο αερολιμένας Καλαμάτας είναι το πρώτο από τα συνολικά 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που βαίνει προς αξιοποίηση, το σημαντικό είναι ότι ο επενδυτής αναλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών.

Υπενθυμίζεται ότι η συμμετοχή του Υπερταμείου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας που θα τρέξει την παραχώρηση έχει «κλειδώσει» στο 10%, προκειμένου να εξασφαλισθεί τόσο η συνέχεια όσο και η επιστροφή μίας αξίας στην κοινωνία. Βάσει των όρων του διαγωνισμού, η συμμετοχή μπορούσε να ανέλθει κατά το μέγιστο στο 15%. 

Εντυπωσιακές επιδόσεις

Η εντυπωσιακή πορεία του αεροδρομίου της Καλαμάτας ως το 2019, με «καύσιμο» τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει την τελευταία δεκαπενταετία στη Μεσσηνία -και την ευρύτερη περιοχή- με προεξάρχουσα το Costa Navarino του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, ουσιαστικά το έβαλε στην πρώτη γραμμή της αξιοποίησης έναντι των υπολοίπων 22 αεροδρομίων.

Διακινώντας 341.000 επιβάτες το 2019, εκ των οποίων οι 317.000 ήταν από το εξωτερικό, το «Καπετάν Β. Κωνσταντακόπουλος» έδειξε μεγάλη δυναμική. Η κίνηση από το 2010 εκτοξεύθηκε κατά 250% περίπου ως το 2022, που έκλεισε με περισσότερους από 351.000 επιβάτες. Με τις επενδύσεις που θα γίνουν εκτιμάται πως θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aerodromio Heraklion
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζητείται ο πραγματικός... ιδιοκτήτης του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης»

Να ξεκαθαρίσουν το τοπίο των ιδιοκτησιών στο ακίνητο - φιλέτο του αεροδρομίου Ηρακλείου, ώστε να αξιοποιηθεί μετά το 2027, θα επιχειρήσουν ως το τέλος του 2024 το υπουργείο Υποδομών και ο Δήμος Ηρακλείου.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας κτήριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Προσφορές στις 11 Οκτωβρίου, ισχυροί διεκδικητές

Αισιοδοξία στο Υπερταμείο για την παρχώρηση, αφού οι ενδιαφερόμενοι είναι μεγάλα σχήματα με συμμετοχή διαχειριστών αεροδρομίων και εγχώριων ομίλων. Έργα αναβάθμισης μετά το α' τρίμηνο του 2025.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας κτήριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Απογειώνεται» τον Μάρτιο ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Και τα τέσσερα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για να αναλάβουν την παραχώρηση του αεροδρομίου για 40 χρόνια. Στόχος εντός του 2025 να αρχίσουν τα έργα αναβάθμισης.
Aerodromio-Airport-Kalamatas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλη «μάχη» επιχειρηματικών ομίλων για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Περιστέρης, Μυτιληναίος, Κοπελούζος, Κωνσταντακόπουλος μαζί με μεγάλους ξένους διαχειριστές αεροδρομίων εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την παραχώρηση. Τον Φεβρουάριο ο σύμβουλος για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.