ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
GEK TERNA
Φωτο: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Υπό κατασκευή τα τελευταία 46 χλμ του βόρειου τμήματος του Ε65

Αυτή τη στιγμή στην κυκλοφορία έχουν δοθεί 136 χλμ, με την πρόοδο του έργου έως τα τέλη Οκτωβρίου να έχει ξεπεράσει το επίπεδο του 66%, όπως διευκρινίζει σε ανακοίνωσή της η ΤΕΡΝΑ.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δις ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο (2) λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024 , σε κυκλοφορία βρίσκονται 136χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ ΚαλαμπάκαςΣημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα,  το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, στο Βόρειο Τμήμα, που ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.  Για την κατασκευή τους λειτουργούν (δύο) 2 κεντρικές και (δύο) 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. 

Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 66,35% (στοιχεία Οκτωβρίου 2024).

Πρόοδος κατασκευής Βορείου Τμήματος

  • Συνολική πρόοδος κατασκευής 66,35%.
  • Σήραγγες: 96,45%
  • Γέφυρες: 93,62%
  • Ασφαλτικά: 39,72%
  • Χωματουργικά: 74,65%

Τεχνικά χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
  • 2 Τεχνικά Cut&Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
  • 23 Γέφυρες
  • 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking& WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σουρέτης: Έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές

Όπως τόνισε ο Εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σουρέτης: Ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ η επενδυτική ισχύς της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

«Αναμφίβολα ο κατασκευαστικός κλάδος είναι από τους κατ’ εξοχήν επιδραστικούς κλάδους στην οικονομία και στην απασχόληση» υποστήριξε ο εντεταλμένος σύμβουλος και μέλος του ΔΣ της εταιρείας.
Εθνική οδός ηλιοβασίλεμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογράφηκε η σύμβαση του έργου «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»

Οι συμβάσεις θα υλοποιούνται ταυτόχρονα με την κύρια σύμβαση του έργου και προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2027, μαζί με την ολοκλήρωση και της κύριας σύμβασης.