ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Π. Σουρέτης. Πηγή: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σουρέτης: Έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές

Όπως τόνισε ο Εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών».

Η ασφάλεια των πολιτών, η προστασία του περιβάλλοντος, η βελτίωσης της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής, αλλά και η προαγωγή της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, είναι οι βασικές αρχές  που πρέπει να υπηρετούν  οι σχεδιασμοί των έργων υποδομής, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στην ομιλία του στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

«Η πολιτεία πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα τα θέματα ασφάλειας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών του λεκανοπεδίου, με ενέργειες και σχεδιασμούς που θα βοηθήσουν στη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και καθυστερήσεων λόγω αυξημένου φόρτου κυκλοφορίας στους βασικούς οδικούς άξονες σε ώρες αιχμής».

Ο κ. Σουρέτης επεσήμανε, επιπλέον, ότι παρά τη θετική πορεία του κλάδου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υπάρχει υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, όπως η Ρουμανία. «Η Ελλάδα καταγράφει το χαμηλότερο ποσοστό επενδύσεων σε κατασκευές ως ποσοστό του ΑΕΠ (4,8%) μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου ο μέσος όρος διατηρείται στο 11,5%, με πρώτη στην κατάταξη τη Ρουμανία που έχει αγγίξει το 16,7%».

Αναφερόμενος στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είπε πως χρειάζεται να επιλυθούν θεσμικά ζητήματα που χρονίζουν για δεκαετίες. «Θα πρέπει να διευθετηθούν οι χρονιές παθογένειες του κλάδου της κατασκευαστικής αγοράς με κυρίαρχη τη λειτουργία του παρατηρητήριου τιμών που θα λύσει το θέμα των ελλείψεων αναθεωρήσεων και των ανεδαφικών κοστολογικών προβλέψεων των έργων που έχει ως αποτέλεσμα το 2024 ο κλάδος να καλείται να εκτελέσει έργα με τα δεδομένα του 2004».

Ειδική μνεία, έκανε, όμως, ο κ. Σουρέτης και στο φλέγον ζήτημα του ανθρώπινου κεφαλαίου. «Είναι πραγματικά σοκαριστικό ένας κλάδος όπως αυτός των υποδομών που αποδεδειγμένα έχει τεράστια επίδραση στην απασχόληση και στην τόνωση της οικονομίας, να μη μπορεί να βρει εργατικό δυναμικό και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που η κατασκευαστική δραστηριότητα γνωρίζει άνθηση.

Ενδεικτικά, το μερίδιο της απασχόλησης στον κλάδο των Κατασκευών επί της συνολικής απασχόλησης μειώθηκε από 8,0% το 2008 σε 4,1% το 2022, και συνεχίζει φυσικά να κινείται σαφώς χαμηλότερα από το 6,7% που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη των 27. Πρέπει να δοθούν κίνητρα στους νέους ανθρώπους να δουλέψουν στον κλάδο, αλλά και να εντατικοποιηθεί η προσέλκυση εργαζομένων από τρίτες χώρες».

Τέλος, ο κ. Σουρέτης υπερθεμάτισε του στρατηγικού σχεδιασμού και των επενδύσεων που κάνει ο Όμιλος ανταποκρινόμενος στις σύγχρονες ανάγκες. «Εμείς στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υλοποιούμε ένα σχεδιασμό με επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση σύγχρονων έργων υποδομής. Στόχος μας είναι να επενδύουμε σε έργα πράσινα, ανθεκτικά, με ενσωμάτωση σύγχρονης τεχνολογίας που διασφαλίζουν την ασφάλεια των χρηστών, την προστασία του περιβάλλοντος και την αποτελεσματική συντήρηση των υποδομών».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το ισχυρό χαρτί των παραχωρήσεων και οι παθογένειες στα έργα

Εναλλακτικά σενάρια εξετάζονται για τη μεγιστοποίηση του αποτυπώματος των παραχωρήσεων στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ δεν αποκλείονται οι συνέργειες με άλλους ομίλους σε Αττική Οδό και ΒΟΑΚ.
GEK TERNA, TERNA ENERGIAKI, George Peristeris, Giorgos Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς οι κατασκευές φέρνουν πάλι κέρδη στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο κατασκευαστικός τομέας του ομίλου είχε προσαρμοσμένα EBITDA 80 εκατ. ευρώ στο 9μηνο, όσα ολόκληρο το 2022 και έναντι μόλις 19 εκατ. το 2020. Εκτιμήσεις για συνέχιση της υψηλής δραστηριότητας με ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους.
Patra Pyrgos Olympia Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάτρα – Πύργος: Οι περιπέτειες του έργου, τα πρώτα διόδια και η επόμενη μέρα

Από την παραχώρηση, τις οκτώ εργολαβίες και τα βοσκοτόπια, στη συμφωνία «ενωρίτερης ολοκλήρωσης» και στα σημερινά εγκαίνια των πρώτων 65 χλμ. της νέας Πατρών-Πύργου, που εντάσσονται στην Ολυμπία Οδό.
odos_pyrgos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρέχουν οι εξελίξεις στα μεγάλα οδικά έργα, με αφετηρία το Πάτρα - Πύργος

«Κορδέλες» στο Πάτρα - Πύργος, παράδοση της Εγνατίας Οδού ως το τέλος του έτους, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2026 βάζει πλώρη η ολοκλήρωση του Ε65. Εντός του 2025 ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανεβάζει τον πήχη η ΑΒΑΞ για EBITDA, καθαρά κέρδη και μερίσματα

Στα 150 εκατ. ο στόχος για τα EBITDA το 2029, σημαντική άνοδος καθαρών κερδών το 2024 και αύξηση μερίσματος. Πώς προχωρούν τα έργα που υλοποιεί η εταιρεία, οι καθυστερήσεις σε μετρό και Ελληνικό. Οι νέες πηγές εσόδων.