Σε αύξηση επενδύσεων στα 560 εκατ. ευρώ στοχεύει η Motor Oil για το 2025, από τα 315 εκατ. ευρώ το 2024, με έμφαση χαρτοφυλάκιο πράσινης ενέργειας, όπως υπογράμμισε ο κ. Πέτρος Τζανετάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Μιλώντας πριν από λίγο σε αναλυτές και δημοσιογράφους, ο κ. Τζανετάκης ανέφερε ότι ο όμιλος θα εξετάσει και νέες εξαγορές στις ΑΠΕ αν η τιμή είναι σωστή.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ο δασμολογικός πόλεμος που ξεκίνησε ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, στο επενδυτικά σχέδια της εταιρείας, εκτίμησε ότι δεν θα τα επηρεάσει.
Όπως υπογράμμισε «το επενδυτικό μας πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά. Είμασταν και είμαστε ούτως ή άλλως πάντα προσεκτικοί. Όπως με τα αποθέματα πετρελαιοειδών».
Παράλληλα ζήτησε την άρση των έκτακτων μέτρων που εφαρμόστηκαν κατά την περίοδο της κρίσης στην αγορά καυσίμων. Πρόκειται για το ανώτατο περιθώριο κέρδους στην εμπορία καυσίμων και την έκτακτη εισφορά στα κέρδη των διυλιστηρίων. Για το πρώτο (περιθώριο κέρδους) ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι «είναι παράλογο», δεδομένου ότι έχουν μεσολαβήσει διαδοχικές αυξήσεις στον κατώτατο μισθό. Η ισχύς του μέτρου με τα τωρινά δεδομένα εκπνέει στο τέλος του Απριλίου. Για την έκτακτη εισφορά εξέφρασε την ελπίδα ότι δεν θα επαναληφθεί, υποστηρίζοντας ότι με την μέθοδο αυτή πρακτικά παραβιάζεται ο ευρωπαϊκός κανονισμός για το πλαφόν στις δαπάνες του Δημοσίου.
Επίσης όπως ανέφερε ο κ. Τζαννετάκης έχει ήδη τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία η νέα μονάδα φυσικού αερίου ισχύος 877 μεγαβάτ που κατασκευάζεται σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το καλοκαίρι.
Οι προοπτικές για το 2025
Παράλληλα κατά την παρουσίαση στους αναλυτές της πορείας του, ο όμιλος αναφέρθηκε και στις προοπτικές του για εφέτος, ανά κλάδο δραστηριότητας. Όπως τονίστηκε οι εκτιμήσεις είναι οι ακόλουθες:
Κλάδος Καυσίμων
Βασική προτεραιότητα για τη χρήση 2025 αποτελεί η περάτωση των εργασιών για την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της μονάδας Διύλισης αργού πετρελαίου(CDU). Οι εν λόγω εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του Γ’ τριμήνου 2025 και κατά το διάστημα υλοποίησής τους η παραγωγική δυναμικότητα του Διυλιστηρίου της Εταιρείας αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 65%-80% της συνολικής ονομαστικής δυναμικότητάς του όπως αυτή διαμορφώνεται με συνυπολογισμό της διύλισης αργού πετρελαίου και της επεξεργασίας εναλλακτικών καυσίμων (μαζούτ, νάφθα και VGO).
Ο χαμηλότερος βαθμός απασχόλησης των μονάδων του Διυλιστηρίου σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη εξομάλυνση των περιθωρίων διύλισης, συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά περιθώρια των χρήσεων 2022 και 2023, αναμένεται να επιδράσουν περιοριστικά επί των λειτουργικών αποτελεσμάτων (EBITDA) του Α’ εξαμήνου 2025 της Εταιρείας. Μέρος της επίδρασης του χαμηλότερου βαθμού απασχόλησης θα αντισταθμιστεί από ασφαλιστικές αποζημιώσεις (business interruption insurance coverage).
Κλάδος Κυκλικής Οικονομίας
Τον Ιανουάριο 2025 η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε., μέσω της 100% θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία MANETIAL LIMITED, ολοκλήρωσε την απόκτηση του 94,44% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με την επωνυμία ΗΛΕΚΤΩΡ Ανώνυμη Εταιρεία Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών Εφαρμογών (ΗΛΕΚΤΩΡ Α.Ε.). Η ανωτέρω συναλλαγή είχε εγκριθεί με την από 17 Ιουλίου 2024 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. Με την ανωτέρω εξαγορά ο Όμιλος εδραιώνει τη θέση του στον κλάδο της κυκλικής οικονομίας στον οποίο ήδη δραστηριοποιείται μέσω των εταιρειών LPC, ΒΕΡΝΤ και ΘΑΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.
Κλάδος ηλεκτρισμού
Το Δεκέμβριο 2024 ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου ισχύος 877 MW της ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ Α.Ε. στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. συμμετέχει με ποσοστό 50%. Η εμπορική λειτουργία της μονάδας αναμένεται εντός της χρήσης 2025.