ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Coca Cola HBC: Η «συνταγή» των ανατιμήσεων έφερε ισχυρή αύξηση πωλήσεων

Με οργανική αύξηση εσόδων 10,6% το α’ τρίμηνο, η Coca-Cola HBC διατηρεί τη δυναμική που ανέπτυξε το 2024. Κλειδί η αύξηση των τιμών. Η διοίκηση επιβεβαίωσε το guidance που είχε δώσει στην αρχή του χρόνου.

Συνεχίζοντας την πολιτική των ανατιμήσεων που εφάρμοσε το 2024, χωρίς να μειωθούν οι όγκοι των πωλήσεων, προχώρησε στο α' τρίμηνο του 2025, η Coca Cola HBC ανακοινώνοντας διψήφιο ποσοστό οργανικής αύξησης εσόδων, 10,6%.

Όπως τονίστηκε από τη Διοίκηση της Coca Cola HBC, χθες, κατά τη διάρκεια του conference call, κεντρικός μοχλός αυτής της ανάπτυξης υπήρξε η αύξηση των εσόδων ανά μονάδα κιβωτίου κατά 8,7% σε οργανική βάση – ένα αποτέλεσμα που αποδίδεται κυρίως στις ανατιμήσεις που εφαρμόστηκαν σε κρίσιμες αγορές, σε απάντηση στον υψηλό πληθωρισμό και τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις. Παράλληλα, η αποτελεσματικότητα των στρατηγικών αυτών ενισχύθηκε και από την προσαρμογή τιμολόγησης ανά αγορά, με βάση τις τοπικές συνθήκες ανταγωνισμού και τις ρυθμιστικές απαιτήσεις.

«Κρατάμε τρία βασικά σημεία των αποτελεσμάτων μας. Είχαμε ένα ακόμη τρίμηνο ισχυρής ανάπτυξης εσόδων και μια καλή εκκίνηση για το 2025 σε ένα απρόβλεπτο και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον σε μακροοικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο», επισήμανε η διοίκηση του ομίλου και συμπλήρωσαν πως «η ανάπτυξη των εσόδων σε συνδυασμό με τη σταθερή προσήλωσή μας σε ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων κατανάλωσης 24/7, μας επιτρέπει να επιβεβαιώσουμε το guidance για το σύνολο του τρέχοντος έτους που είχαμε εκδώσει τον Φεβρουάριο».

Η διοίκηση της εταιρείας επισήμανε πως η τιμολόγηση θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ταυτόχρονη προώθηση δύο στρατηγικών: της προσφοράς προϊόντων σε «προσιτή τιμή» με μικρότερες συσκευασίες και της «πριμοδότησης» (premiumization), εστιάζοντας σε προϊόντα υψηλής αξίας και γεωγραφική τμηματοποίηση.

Νωρίτερα χθες το πρωί, η Coca Cola HBC κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων α' τριμήνου 2025 επιβεβαίωσε το guidance για το 2025, που προβλέπει αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 6% με 8% και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7% με 11%.

Συνολικά, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 1,8% σε οργανική βάση, υποστηριζόμενοι κυρίως από τις επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών, οι οποίες κατέγραψαν αύξηση 20,3% στα οργανικά έσοδα. Στον αντίποδα, οι αναπτυγμένες αγορές παρουσίασαν περιορισμένη αύξηση κατά 2,1% και οι αναπτυσσόμενες κατά 4,6%.

Η εικόνα της Ελλάδας

Όσον αφορά την Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με υψηλή μονοψήφια αύξηση στην Coke Zero και αύξηση στις Fanta και Sprite. 

Στα ποτά ενέργειας σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στον καφέ σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση. Στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στην αύξηση που καταγράφηκε στα εμφιαλωμένα νερά και στην ισχυρή διψήφια αύξηση, σε μικρή συγκριτική βάση που σημειώθηκε στα ισοτονικά ποτά.

Το παράδειγμα της Νιγηρίας

Παράλληλα, η εταιρεία ανέδειξε τον ρόλο της premium κατηγορίας, με ειδική αναφορά στην επέκταση προϊόντων υψηλής αξίας σε αγορές όπως η Νιγηρία, όπου η ζήτηση για Schweppes κατέγραψε δεκαπλάσια αύξηση. Αντίστοιχα, ο τομέας των ενεργειακών ποτών σημείωσε εντυπωσιακή οργανική άνοδο 25,5%, με νέες καινοτομίες, επεκτάσεις προϊόντων (όπως το Monster Energy Green Zero Sugar) και συνεργασίες – όπως με την Chelsea FC – να δίνουν ώθηση στις πωλήσεις.

Η αγορά του καφέ

Την ίδια ώρα σύμφωνα με τη Διοίκηση της εταιρείας, για την Costa Coffee ακολούθησε πιο επιλεκτική στρατηγική, επανεστιάζοντας στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού, γεγονός που επέφερε μείωση 8% στους όγκους πωλήσεων, με την εταιρεία όμως να επιδιώκει μακροπρόθεσμη κερδοφορία στον τομέα αυτό.

Υπενθυμίζεται ότι το 2020 η Coca Cola Τρία Έψιλον έφερε στην Ελλάδα τα προϊόντα Costa Coffee, με στόχο ο όμιλος να γίνει ένας από τους ισχυρούς παίχτες στην αγορά του καφέ. Ωστόσο, όμως πέντε χρόνια αργότερα και δη τον Ιανουάριο του 2025, η Coca Cola δήλωσε ότι αποσύρει από όλα τα ράφια των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα Costa Coffee, ώστε να τα διαθέσει αποκλειστικά στη Horeca.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής «24/7 κατανάλωσης», η Coca-Cola HBC συνέχισε να επενδύει στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, ενεργοποιώντας καμπάνιες όπως το «Coke and Meals» και το «Share a Coke», ενώ διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά μη αλκοολούχων έτοιμων ποτών, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς κατά 130 μονάδες βάσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ισχυρή ανάπτυξη για την Coca-Cola στην Ελλάδα και μεγάλες επενδύσεις

Η Coca-Cola HBC «ποντάρει» στον τουρισμό και θέτει στόχο διψήφια αύξηση το 2025. Νέες επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ και αναζήτηση ευκαιριών για εξαγορές. Εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων η Coca-Cola Hellas.