ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Taco Bell, Jackaroo, Mailo’s: Έντονη κινητικότητα στο γρήγορο φαγητό

Οι Gen Z και οι Millennials ανατρέπουν τα δεδομένα στην εστίαση, αναζητώντας εμπειρίες, αισθητική και προσωποποίηση. Το street food μετατρέπεται σε lifestyle και οι αλυσίδες επανατοποθετούνται στρατηγικά.

Η αγορά του γρήγορου φαγητού βρίσκεται σε φάση αναμόρφωσης, με επίκεντρο τις διατροφικές επιλογές και τον τρόπο ζωής των νεότερων γενεών, Gen Z και Millennials. Πρόκειται για ένα κοινό που δεν επιλέγει απλώς φαγητό, αλλά εμπειρία. Η ταχύτητα, η ποιότητα, η αισθητική του brand, η δυνατότητα προσωποποίησης, αλλά και οι ψηφιακές υπηρεσίες (όπως apps και delivery) καθορίζουν πλέον την επιτυχία μιας αλυσίδας. Σε αυτό το πλαίσιο, νέοι παίκτες παίρνουν θέσεις στην αγορά, επιδιώκοντας να κατακτήσουν τις προτιμήσεις των νεανικών καταναλωτών.

Η επικείμενη άφιξη της αμερικανικής αλυσίδας Taco Bell στην Αθήνα δεν είναι απλώς ένα νέο άνοιγμα. Είναι μέρος ενός ευρύτερου κύματος στρατηγικών επεκτάσεων, που περιλαμβάνει εξαγορές, νέες συνεργασίες και επενδύσεις σε αναδυόμενα brands όπως το Mailo’s ή το Jackaroo

Η Food Plus, με εμπειρία από τα KFC επεκτείνει το portfolio της, ενώ ο όμιλος VG Holding ενισχύει τη θέση του μέσω της Mailo’s. Παράλληλα, η Vivartia εδραιώνει την κυριαρχία της αποκτώντας πλήρη έλεγχο της Jackaroo, μιας αλυσίδας με σαφή στόχευση στη νεανική αγορά.

Άλλωστε όπως φαίνεται και από τις διεθνείς τάσεις Gen Z και Millennials αποζητούν «φωτογραφίσιμες» εμπειρίες. Η εικόνα του φαγητού, το design του καταστήματος, ακόμα και η ιστορία του brand παίζουν ρόλο στην επιλογή. Το branding είναι πλέον εξίσου σημαντικό με τη γεύση.

Το street food δεν είναι πια πρόχειρο φαγητό είναι τρόπος ζωής. Και οι δύο αυτές γενιές νέων ανθρώπων, με ταχύτητα, απαιτήσεις και ψηφιακή εξοικείωση, διαμορφώνουν τις ισορροπίες σε έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας.

Τα Taco Bell φέρνουν το ...Μεξικό στην Ελλάδα

Η εμβληματική αλυσίδα εστιατορίων Taco Bell, με σήμα την καμπάνα και έμπνευση από τη μεξικάνικη κουζίνα, ετοιμάζεται να ανοίξει το πρώτο εστιατόριό της στην Αθήνα μέσα στο καλοκαίρι. Το νεανικό αυτό brand υπόσχεται να γίνει ο αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων καταναλωτών. 

Συνταγές με άρωμα από το Μεξικό έρχονται για να κερδίσουν το νεανικό και όχι μόνο κοινό. Με πάνω από 8.500 εστιατόρια παγκοσμίως, τα Taco Bell είναι γνωστά για το μενού τους παρουσιάζοντας καινοτόμες συνταγές. Το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει μια μοναδική εμπειρία γεύσεων και αισθήσεων στα εστιατόρια που θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στο 2025, με περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία του πρώτου καταστήματος να ανακοινώνονται σύντομα.

taco-bell

Η Taco Bell Corp., θυγατρική της Yum! Brands, Inc., είναι το κορυφαίο brand εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης με έμπνευση από τη μεξικάνικη κουζίνα σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι μοναδικές συνταγές που περιλαμβάνονται στο μενού τους παράγονται κατά παραγγελία και σερβίρονται σε περισσότερους από 40 εκατομμύρια πελάτες την εβδομάδα σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα υπάρχουν πάνω από 1.000 εστιατόρια Taco Bell σε 31 χώρες εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η Food Plus ΑΕΒΕ, ιδρύθηκε το 1989 ως franchisee της YUM! Brands Inc., με αντικείμενο την ανάπτυξη στην ελληνική αγορά, του σήματος Pizza Hut. Το 1997 και μετά από 8 χρόνια επιτυχούς λειτουργίας της Pizza Hut, ανέλαβε παράλληλα και την ανάπτυξη των εστιατορίων KFC στην Ελλάδα. Σήμερα, η Food Plus, λειτουργεί και διαχειρίζεται ένα δίκτυο 21 – συνολικά- ιδιόκτητων εστιατορίων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα υπό το σήμα KFC, απασχολώντας συνολικά περισσότερα από 650 άτομα.

Η VG Holding μπήκε στα Mailo's 

Ο όμιλος  ενίσχυσε τη συνεργασία του με τη Mailo's The pasta project, προχωρώντας στην εξαγορά τον περασμένο Απρίλιο επιπλέον ποσοστού 15% της εταιρείας, ανεβάζοντας έτσι τη συνολική συμμετοχή του στο 35%.

Η νέα αυτή κίνηση της VG Hodling, ήρθε λίγους μήνες μετά την αρχική απόκτηση μειοψηφικού πακέτου μετοχών της Mailo's, σε άσκηση δικαιώματος αγοράς επιπλέον ποσοστού που προβλεπόταν από την αρχική συμφωνία. Η ενίσχυση της συνεργασίας αντανακλά τη σταθερή εμπιστοσύνη ενός μεγάλου ομίλου στο όραμα του brand, το  αναπτυξιακό του μοντέλο και τη δυναμική που έχει χτίσει στην αγορά.

Mailo's

Η Μailo's, με ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Νίκο Μουτσουρούφη, μετρά ήδη 42 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ 10 νέα σημεία βρίσκονται σε φάση υλοποίησης. Η αλυσίδα συνεχίζει να αναπτύσσεται με εντυπωσιακό ρυθμό, έχοντας ήδη «κλειδώσει» στρατηγικές συνεργασίες για την επέκτασή της στο εξωτερικό, με την 3η κατά σειρά χώρα να ξεκινάει στα μέσα της χρονιάς. Η σύμπραξη με τη VG Holding, της οποίας πλειοψηφικός μέτοχος είναι ο Βλάσσης Γεωργάτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Γρηγόρης Α.Β.Ε.Ε., ενισχύει τη δυνατότητα της Μailo's να αξιοποιήσει τεχνογνωσία, υποδομές και συνέργειες που επιταχύνουν την ανάπτυξή της σε μεγαλύτερη κλίμακα και ενισχύουν την αποδοτικότητα σε όλα τα επίπεδα.

Jackaroo και Vivartia

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της παρουσίας της στον χώρο της εστίασης πραγματοποίησε η Vivartia, ολοκληρώνοντας την εξαγορά του 60% της ανερχόμενης αλυσίδας street food Jackaroo, έναντι 10 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία ήρθε να συμπληρώσει την προηγούμενη απόκτηση ποσοστού 40% που είχε πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2024, οδηγώντας την εταιρεία πλέον σε πλήρη έλεγχο της Jackaroo.

Η Vivartia, μέλος του χαρτοφυλακίου του αμερικανικού επενδυτικού ομίλου CVC Capital Partners, συνεχίζει να διευρύνει στρατηγικά τη δραστηριότητά της στον κλάδο της μαζικής εστίασης, ενισχύοντας περαιτέρω τον όμιλο Goody’s – Everest και επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή της να ηγηθεί στην ελληνική αγορά τροφίμων και εστίασης. Τον ρόλο του χρηματοοικονομικού συμβούλου στη συμφωνία ανέλαβε η KPC Finance.

jackaroo

Η Jackaroo αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα επιτυχίας στον χώρο του ποιοτικού street food στην Ελλάδα. Ιδρυτής της ο Μιχάλης Μαντζουράνης, ο οποίος το 2007 ξεκίνησε με μια απλή αλλά φιλόδοξη ιδέα: να φέρει το αυθεντικό αμερικανικό fast food στο ελληνικό κοινό. Το πρώτο κατάστημα στον Πειραιά σημείωσε επιτυχία, καθιερώνοντας το chicken finger και το burger σε νέες βάσεις.

Η γρήγορη ανταπόκριση του κοινού οδήγησε σε διαδοχική επέκταση, με καταστήματα στην Κυψέλη, στον Νέο Κόσμο και στο Περιστέρι, δημιουργώντας μια αλυσίδα με πιστό κοινό και ξεχωριστή ταυτότητα. Η εξαγορά της από τη Vivartia αναμένεται να επιταχύνει περαιτέρω την ανάπτυξή της, αξιοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο και την τεχνογνωσία του ομίλου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπενόπουλος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Μπενόπουλος (CAFETEX): Τι κρύβει η ξέφρενη άνοδος των τιμών του καφέ

Σε συνέντευξη στο BD, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CAFETEX εξηγεί τους παράγοντες που οδηγούν στα ρεκόρ διεθνών τιμών, μιλά για τη σχέση των Ελλήνων με τον καφέ και αναφέρεται στη συνεχή επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου.
Bread Factory
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποδαρικό στο 2025 από την Bread Factory με νέο κατάστημα στη Γλυφάδα

Ο τζίρος της εταιρείας έτρεξε φέτος με αύξηση της τάξης του 7%, ενώ τα κέρδη θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα. Το 11ο κατάστημα της αλυσίδας θα ανοίξει στο παλιό σούπερ μάρκετ Μπαλάσκας στη Γλυφάδα.