ΓΔ: 2019.25 1.15% Τζίρος: 240.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Πέφτει ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ

Από το 95% της πρώτης «εβδομάδας κορονοϊού», ο ρυθμός αύξησης έχει υποχωρήσει στο 11%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία. Σε καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής η μεγαλύτερη ζήτηση.

Αύξηση εσόδων της τάξεως του 30,4%, που μεταφράζεται σε συνολικό τζίρο 739,3 εκατ. ευρώ στις ταχυκίνητες κατηγορίες αγαθών, εμφανίζουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 29 Μαρτίου. 

Η εν λόγω επίδοση υποδεικνύει ότι η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ σε βασικά είδη συνεχίζει να είναι αυξημένη, ωστόσο πλέον εμφανίζει σταθερά επιβραδυνόμενους ρυθμούς σε σχέση με τις πρώτες εβδομάδες από την στιγμή που εμφανίστηκε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στην Ελλάδα και ελήφθησαν αυστηρότερα μέτρα περιορισμού στις μετακινήσεις

Αναλυτικότερα, τα στοιχεία της IRI που παρακολουθεί την πορεία σε 340 κατηγορίες υποδεικνύουν ότι η τάση στις πωλήσεις εξακολουθεί να είναι ανοδική. Όπως αναφέρθηκε, στο διάστημα 24 Φεβρουαρίου έως 29 Μαρτίου (σ.σ. εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα στις 26 Φεβρουαρίου) η αύξηση ανήλθε στο 30,4%.

Ωστόσο, σε σχέση με την εικόνα την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 22 Μαρτίου, όπου η συνολική αύξηση ήταν 35,1% ήδη καταγράφεται μια πιο ήπια αύξηση τζίρου. Στο βαθμό που εξεταστούν οι εβδομαδιαίες επιδόσεις προκύπτει ότι μετά τις επιδόσεις ρεκόρ της εβδομάδας 9-15 Μαρτίου όταν η αύξηση πωλήσεων άγγιξε το 95,7%, ακολουθεί η αύξηση 32,6% που καταγράφηκε την εβδομάδα 16-22 Μαρτίου, ενώ το ποσοστό βαίνει μειούμενο την εβδομάδα 23-29 Μαρτίου και διαμορφώνεται στο 11,5%. Την τελευταία εβδομάδα πραγματοποιήθηκε τζίρος 124,3 εκατ. ευρώ, όταν την προηγούμενη τα έσοδα ήταν σχεδόν διπλάσια στα 150,3 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η κατανάλωση έχει αρχίσει να ομαλοποιείται με το καλάθι είναι και πιο στοχευμένο, οι επισκέψεις λιγότερες  και η κίνηση στα καταστήματα πιο περιορισμένη σε σχέση με το πρώτο δεκαπενθήμερο της καραντίνας. 

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι πρωταγωνιστική θέση εξακολουθούν να έχουν κωδικοί όπως το οινόπνευμα, τα αντισηπτικά μαντιλάκια, τα σαπούνια, ενώ η υψηλότερη αύξηση πωλήσεων καταγράφεται στην ευρύτερη κατηγορία των καθαριστικών σπιτιού, όπου το ποσοστό διαμορφώνεται σε 52,7%, ακολουθεί η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας με 44,5% και τα τρόφιμα με 27,5%. Σημαντικά ηπιότερο ρυθμό αύξησης της τάξεως του 2,7% εμφανίζει η κατηγορία «λοιπά είδη» που συμπεριλαμβάνει 86 κατηγορίες προϊόντων.

Οι μετρήσεις της IRI υποδεικνύουν από την αρχή της χρονιάς έως και τις 29 Μαρτίου η αγορά των ταχυκίνητων κατηγοριών εμφανίζει συνολική ενίσχυση εσόδων 13,7%. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χωρίς βασικά προϊόντα διατροφής η λίστα με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Απογοητευμένοι οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι βασικά αγαθά όπως ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας απουσιάζουν από τη λίστα των 2.000 προϊόντων με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ. Στους 1.356 οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.
AB Eshop
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΒ Βασιλόπουλος: Δέκα χρόνια δίπλα στους καταναλωτές το ΑΒ Eshop

Από το 2015 με το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρονικού καταστήματος ως AB Click2Shop, μέχρι σήμερα, το AB Eshop έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και αξιόπιστα ηλεκτρονικά supermarkets της χώρας.
Euronext, Ευρωπαϊκά Χρηματιστήριο
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η Black Friday των σούπερ μάρκετ, flash boys έξω (Euronext) - βραδύποδες μέσα

Τί είπε ο Κ. Μητσοτάκης για την ενεργειακή θέση της χώρας, η Black Friday των σούπερ μάρκετ και τα ψιλά γράμματα, ταχύτητα αστραπής για τους ξένους (Euronext) - ακινησία για τους ντόπιους και τα κίνητρα που ζήτησε ο Γ. Κοντόπουλος.
Ο Κορκίδης στο βήμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορκίδης: Θετικό βήμα οι μειώσεις τιμών, αλλά η ακρίβεια παραμένει

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, χαρακτήρισε θετική την πρωτοβουλία για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ, ζητώντας διαρκή έλεγχο και απλοποίηση τιμολόγησης για ουσιαστικό όφελος των καταναλωτών.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένωση Σούπερ Μάρκετ: Τι ισχύει με τα 2.000 προϊόντα με μειωμένη τιμή

Οι κωδικοί που συμπεριλαμβάνονται στην πρωτοβουλία και οι οποίοι θα έχουν μειωμένη τιμή, θα εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ως το τέλος του χρόνου.