ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Έπεσαν στο μισό οι παραγγελίες για νέα πλοία το α' τρίμηνο

Μείωση κατά 55% στις παραγγελίες για νέα πλοία έφερε το α' τρίμηνο η πανδημία του κορονοϊού, ενώ πολύ αυξημένες είναι οι διαλύσεις πλοίων, σύμφωνα με σημείωμα της Bimco.

Ισχυρές πιέσεις και στις ναυπηγήσεις φέρνει η επιδημία του κορονοϊού η οποία επηρεάζει όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους αλλά και ιδιαίτερα τις παραγγελίες νεότευκτων αλλά και τις διαλύσεις πλοίων, όπως τονίζει σε σχετικό report η Bimco.

Ειδικότερα, η σύναψη συμβάσεων ναυπήγησης κινούνταν πτωτικά και πριν την εμφάνιση της επιδημίας, αλλά με τον Covid 19 η τάση επιδεινώθηκε, με αποτέλεσμα το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι παραγγελίες νεότευκτων να παρουσιάζουν μείωση κατά 55% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Έτσι μόνο 6,6 εκατ. dwt τοποθετήθηκαν για ναυπήγηση στους τρεις σημαντικότερους ναυτιλιακούς κλάδους των bulker, tankers, και containerships, έναντι 14,7 εκατομμύρια dwt πέρυσι.

Τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζουν τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2020 τοποθετήθηκαν παραγγελίες 1,6 εκατ, DWT από 6,9 εκατ. dwt το πρώτο τρίμηνο του 2019. Οι παραγγελίες αυτές περιλαμβάνουν δύο Capesizes (σύνολο 420.000 dwt), ένα Panamax (82.000 dwt) και πλοία Handymax (1 εκατομμύριο dwt).

Την μικρότερη πτώση καταγράφουν τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού, καθώς οι νέες παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους μειώθηκαν μόλις κατά κατά 17,8% στα 806.500 DWT σε σύγκριση με πέρυσι. Στον τομέα του αργού πετρελαίου, οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν κατά 53%. Έχουν καταγραφεί τρεις εντολές για κατασκευή VLCC, ενώ οι υπόλοιπες νέες παραγγελίες αφορούν τα πλοία Suezmax και Aframax.

Στα containerships σημειώθηκαν πολύ λίγες παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, μόλις 48.519 TEU, ενώ τον Μάρτιο προστέθηκε μια παραγγελία για πέντε πλοία 23.000 TEU.

Αυξημένες οι διαλύσεις πλοίων

Σε αντίθεση με τις νέες παραγγελίες οι διαλύσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν σε 6,1 εκατομμύρια DWT, αυξημένες κατά 62% από το α 'τρίμηνο του 2019.

Καθυστερούν οι παραδόσεις

Όπως σημειώνει η Bimco, μία από τις βραχυπρόθεσμες και άμεσες επιπτώσεις του κορονοϊού στο ναυτιλιακό στόλο είναι οι καθυστερήσεις των νεότευκτων πλοίων στην Κίνα και στην Άπω Ανατολή. Τον Φεβρουάριο, τα κινέζικα ναυπηγεία έφεραν μόνο 398.712 dwt, ένα τέταρτο των παραδόσεων τον Φεβρουάριο του 2019. Οι παραδόσεις τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους ήταν οι μισές από αυτές που παρατηρήθηκαν τον Μάρτιο του 2019. Σήμερα, τα κινεζικά ναυπηγεία καθυστερούν από τέσσερις έως οκτώ εβδομάδες.

Συνολικά, οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 16,7% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπους ναυτιλιακούς κλάδους, όπου οι παραδόσεις μειώθηκαν σε σχέση με πέρυσι, η αγορά χύδην ξηρού φορτίου έχει περισσότερες παραδόσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους από ό, τι πέρυσι. Συνολικά, 12,9 εκατομμύρια dwt παραδόθηκαν το πρώτο τρίμηνο, 3,9 εκατομμύρια dwt περισσότερο από τις παραδόσεις του πρώτου τριμήνου πέρυσι.

Οι παραδόσεις των πλοίων ξηρού φορτίου χύδην αντιπροσώπευαν το 60% των 21,5 εκατομμυρίων dwt που παραδόθηκαν συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Στα δεξαμενόπλοια, οι παραδόσεις μειώθηκαν λιγότερο από το ήμισυ σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, -49% και -43% για δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου και μεταφοράς προϊόντων αντίστοιχα. Συνολικά 5,7 εκατομμύρια dwt πετρελαιοφόρων μεταφοράς αργού πετρελαίου παραδόθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, εκ των οποίων τα 4 εκατομμύρια dwt προέρχονται από την παράδοση 13 VLCCs.

Στην αγορά ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων, παραδόθηκε ένα ULCS καθώς και τρία neo-panamax, ενώ 14 πλοία μεταξύ 1.162 και 2.806 TEU αποτελούσαν τις υπόλοιπες παραδόσεις. Οι συνολικές παραδόσεις μειώθηκαν κατά 58,6% σε 102.435 TEU σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στέφανος Γκίκας Κέρκυρα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γκίκας στον ΟΟΣΑ: Το όραμα της Ελλάδας για στρατηγική νησιωτικής πολιτικής

Ο Στ. Γκίκας παρουσίασε στη Σύνοδο του ΟΟΣΑ τη νέα ελληνική στρατηγική νησιωτικής πολιτικής, με έμφαση στη συνδεσιμότητα, την ανθεκτικότητα και τις ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις για τα νησιά.
Βασίλης Κικίλιας στη Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Νέα εποπτική μονάδα ενισχύει την ασφάλεια σε λιμάνια και πλοία

Ο Βασίλης Κικίλιας παρουσίασε στη Βουλή τη νέα Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων, τονίζοντας ότι θα ενισχύσει τους ελέγχους, την ασφάλεια των ταξιδιωτών και τη λειτουργία της ακτοπλοΐας.
Ρυμουλκό στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρεμβάσεις του Λιμενικού: Έρευνες, συλλήψεις και διακομιδές σε όλη τη χώρα

Το Λιμενικό πραγματοποιεί εκτεταμένες επιχειρήσεις: έρευνες για αγνοούμενο αλιέα στην Επίδαυρο, συλλήψεις σε Κάλυμνο και Πάτρα, περιστατικά υγείας σε Καβάλα και επείγουσα διακομιδή από Αίγινα.
δεξαμενόπλοιο Αφραμαξ στη Μαύρη Θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Τούρκος ΥΠΕΞ: Οι επιθέσεις στη Μαύρη Θάλασσα απειλούν ασφάλεια και εμπόριο

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν χαρακτήρισε «πολύ τρομακτικές» τις πρόσφατες επιθέσεις σε ρωσικά δεξαμενόπλοια στη Μαύρη Θάλασσα και τόνισε ότι η Τουρκία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία εξετάζουν μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Πλοίο φλέγεται στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Υεμένη: Ελεύθεροι οι ναυτικοί του Eternity C μετά τη βύθιση από Χούθι

Οι Χούθι απελευθέρωσαν το πλήρωμα του πλοίου Eternity C, που είχαν αιχμαλωτίσει στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι ναυτικοί, μεταξύ τους εννέα Φιλιππινέζοι, μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από τη Σαναά στη Μουσκάτ χάρη στη μεσολάβηση του Ομάν.