Η Meta Platforms, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα σταματήσει να πωλεί πολιτικές και θεματικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επικαλούμενη το νέο κανονιστικό πλαίσιο που τίθεται σε ισχύ τον Οκτώβριο.
Σε ανάρτησή της σε επίσημο blog, η εταιρεία ανέφερε ότι οι αλλαγές στους κανόνες διαφάνειας και στόχευσης πολιτικού περιεχομένου δημιουργούν «ένα αβάσταχτο επίπεδο πολυπλοκότητας και νομικής αβεβαιότητας», καθιστώντας δύσκολη τη συνέχιση της σχετικής δραστηριότητας.
Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ περιορίζουν σημαντικά τα δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες για να στοχεύσουν τους χρήστες με πολιτικά μηνύματα.
Παράλληλα, επιβάλλουν αυστηρότερες απαιτήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας σχετικά με το ποιος χρηματοδοτεί τις πολιτικές διαφημίσεις και πώς αυτές προβάλλονται.
Η απόφαση της Meta αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις αρχές Οκτωβρίου, επηρεάζοντας τις διαφημιστικές καμπάνιες πολιτικών κομμάτων, οργανώσεων και υποψηφίων ενόψει και των επικείμενων ευρωεκλογών του 2026.
Αν και η εταιρεία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο επανεξέτασης της πολιτικής της στο μέλλον, προς το παρόν δηλώνει πως δίνει προτεραιότητα στη συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση αυξάνει την πίεση στις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες για αυξημένη διαφάνεια, προστασία των προσωπικών δεδομένων και υπευθυνότητα στη διαχείριση περιεχομένου με πολιτική ή κοινωνική διάσταση.