Όταν το 2017 ο Μανώλης Ζαχαριουδάκης ξεκινούσε την προσωπική του έρευνα για το ελαιόλαδο, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως λίγα χρόνια αργότερα αυτό θα γινόταν... σοκολάτα και μάλιστα με το όνομα Phive. Μια σοκολάτα χωρίς ζάχαρη αλλά με γλυκιά γεύση που θα μπορούσε να καταναλωθεί από διαβητικούς, γυναίκες σε εγκυμοσύνη αλλά και όσους κάνουν υγιεινή διατροφή καθώς δεν ανεβάζει το γλυκαιμικό δεκτή.
Η Ellive μπορεί να ξεκίνησε παράγοντας και εξάγοντας μόνο premium ελαιόλαδο, ωστόσο τώρα έχει μετατραπεί σε μια καινοτόμα ελληνική εταιρεία που παράγει μία σειρά ξεχωριστών και μοναδικών προϊόντων.
Ελαιόλαδο, πάστα ελιάς, μέλι και το τελευταίο δημιούργημα είναι η σοκολάτα. Ηλεκτρολόγος μηχανικός στο επάγγελμα ο κ. Μανώλης Ζαχαριουδάκης, το σαράκι όμως της δημιουργίας δεν τον άφησε να επαναπαυθεί σε αυτό που σπούδασε, αφού αν και παιδί της Αθήνας αγαπά βαθιά την ύπαιθρο, σέβεται τους παραγωγούς και έχει όραμα να ταξιδέψει τα ελληνικά τρόφιμα στην άκρη του κόσμου.

Ο ίδιος ξεκίνησε από 100 ρίζες ελαιόδεντρων που νοίκιασε στην Αρχαία Ολυμπία και σήμερα έφτασε να συνεργάζεται μέσα από τη συμβολαιακή γεωργία με δεκάδες παραγωγούς στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας παίρνοντας το ελαιόλαδο από 14.400 δέντρα.
Μάλιστα όπως είπε στο BD: «Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα τι έχουμε στα χέρια μας. Το ελληνικό ελαιόλαδο είναι ένα ισχυρό συστατικό, που αναδεικνύει όλο το φαγητό. Κάποιοι στο εξωτερικό το εκτιμούν πολύ περισσότερο από εμάς».
Η Ellive και τα προϊόντα της
Η Ellive με CEO και ιδρυτή τον κ. Μανώλη Ζαχαριουδάκη διαφοροποιήθηκε από νωρίς, επενδύοντας στη δημιουργία πολυφαινολικού ελαιολάδου, ενός προϊόντος που πληροί τα αυστηρά κριτήρια του ευρωπαϊκού κανονισμού για ισχυρισμό υγείας. Με περιεκτικότητα από 850 έως και 1.100 mg πολυφαινολών ανά κιλό, η Ellive παράγει το ομώνυμο ελαιόλαδο τετραπλάσιας διατροφικής αξίας από το ελάχιστο όριο. Ένα προϊόν που δεν περιορίζεται στη γαστρονομία αλλά αγγίζει πλέον τα όρια του φαρμάκου.

Εκτός από την premium σειρά Ellive υπάρχει και το Arteleon. Πρόκειται για εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, μονοποικιλιακό κορωνέικης ποικιλίας, χαμηλής οξύτητας που το καθιστά ηπιότερο σε ένταση ως προς την πικράδα του. Το συγκεκριμένο ελαιόλαδο πωλείται σε σούπερ μάρκετ, delicatessen αλλά και στη HORECA. Η πορεία όμως δεν σταμάτησε στο λάδι. Η πάστα ελιάς – χωρίς πικράδα, χωρίς συντηρητικά, μόνο καθαρή σάρκα – αποτέλεσε ένα από τα πρώτα top sellers, μέχρι που ήρθε το μέλι.

Όταν ρωτήσαμε τον κ. Μ. Ζαχαριουδάκη αν μία εταιρεία μπορεί να παράγει τόσα προϊόντα, μας είπε: «Αν έχεις καλούς παραγωγούς που συνεργάζεσαι μπορείς». Έτσι η Ellive εκτός από τα ελαιόλαδα παράγει και τρεις premium ποικιλίες μελιού (έλατο βανίλια, βελανίδι και πεύκο), επενδύοντας σε 1.150 κυψέλες και δίκτυο παραγωγών που δίνουν αυτές τις τρεις ποικιλίες σε ικανοποιητικές ποσότητες για την Ελλάδα και για το εξωτερικό.
Μια σοκολάτα με το όνομα Phive
Αυτό που έχει προκαλέσει την εντύπωση στην αγορά είναι η σοκολάτα Phive, μία καινοτόμος σοκολάτα χωρίς ζάχαρη, εμπλουτισμένη με πολυφαινολικό ελαιόλαδο.
Ένα αποτέλεσμα 174 πειραμάτων, εμπνευσμένο από την προσωπική ζωή του ιδρυτή και ειδικά την σύντροφό του – επίσης παραγωγό πολυφαινολικού ελαιολάδου στη Ζάκυνθο. Η Phive κυκλοφορεί σε υγείας, γάλακτος και γάλακτος με αμύγδαλα.
Όπως είπε ο κ. Ζαχαριουδάκης «ουσιαστικά πρόκειται για μια καινούρια σειρά σοκολάτας που θα φέρει πίσω της και άλλα προϊόντα». Μάλιστα το συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να καταναλωθεί από διαβητικούς μπορεί να καταναλωθεί από γυναίκες που είναι σε περίοδο εγκυμοσύνης καθώς δεν ανεβάζει το γλυκαιμικό δεκτή.
Εξαγωγές και ανάπτυξη με προσανατολισμό στο μέλλον
Αυτό που κάνει να ξεχωρίζει την Ellive του Μανώλη Ζαχαριουδάκη είναι ότι παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια νέα εταιρεία ωστόσο έχει το βλέμμα στραμμένο στις εξαγωγές με αποτέλεσμα το 35-40% των εσόδων να προέρχεται από εξαγωγές ενώ ο στόχος είναι να φτάσει στο 75%. Ήδη εξάγει σε ΗΠΑ, Ρωσία, Αγγλία, Αυστραλία, Κύπρο, Λετονία, ενώ προχωρά σε συνεργασίες με σούπερ μάρκετ παράγοντας τόσο ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας όσο όμως και με το δικό τους brand το Arteleon. Παρά τις διεθνείς προκλήσεις – όπως οι δασμοί στην Αμερική – η εταιρεία διατηρεί σταθερή ετήσια αύξηση 24% στην κερδοφορία και διπλασιασμό στον τζίρο κάθε χρονιά.
Η Ellive έχει ήδη χωριστεί σε τρεις βασικούς τομείς:
1. Ellive Food – Όπου εντάσσονται όλα τα προϊόντα τροφίμων της εταιρείας.
2. Ellive Hospitality – Εξειδίκευση σε ξενοδοχειακά δώρα, γευσιγνωσίες και συνεργασίες με tour operators. Σύντομα εγκαινιάζεται και ειδικός χώρος γευσιγνωσίας.
3. Ellive Health – Το νέο εγχείρημα της εταιρείας, με στόχο τη μετατροπή του ελαιολάδου σε κάψουλες υψηλής διατροφικής αξίας, ήδη εγκεκριμένες από τον ΕΟΦ.