Ο Όμιλος Singapore Airlines (SIA) ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 405 εκατομμυρίων για το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2025/26 (έως 30 Ιουνίου 2025), αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητά του σε ένα δύσκολο λειτουργικό περιβάλλον.
Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,5% ετησίως, φτάνοντας τα 4,79 δισ., με ώθηση από την ισχυρή ζήτηση σε επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.
Η Singapore Airlines και η Scoot μετέφεραν συνολικά 10,3 εκατ. επιβάτες, αριθμός-ρεκόρ για το τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 6,9%.
Ο συντελεστής πληρότητας ανήλθε στο 87,6%, αν και τα έσοδα ανά επιβάτη μειώθηκαν κατά 2,9%, λόγω ανταγωνιστικών πιέσεων.
Στις εμπορευματικές μεταφορές, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,9%, με τον συντελεστή πληρότητας να περιορίζεται στο 56,9%.
Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 3,2%, στα 4,386 δισ., εξαιτίας της επέκτασης της χωρητικότητας και του πληθωρισμού. Ωστόσο, τα καύσιμα κόστισαν λιγότερο, με καθαρή μείωση 7,9%, λόγω χαμηλότερων τιμών.
Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου υποχώρησαν κατά 58,8%, στα 186 εκατ., κυρίως εξαιτίας χαμηλότερων εσόδων από τόκους και ζημιών από συνδεδεμένες επιχειρήσεις, όπως η Air India, η οποία ενσωματώθηκε λογιστικά από τον Δεκέμβριο 2024.
Ο ισολογισμός του Ομίλου παρέμεινε ισχυρός, με ίδια κεφάλαια 15,8 δισ. και χρέος 11,5 δισ.. Τα διαθέσιμα μειώθηκαν σε 7,8 δισ., λόγω επενδύσεων και αποπληρωμών.
Ο στόλος περιλάμβανε 204 αεροσκάφη με μέσο όρο ηλικίας 7 έτη και 9 μήνες. Η Scoot προσέθεσε προορισμούς όπως Ιλοΐλο, Βιέννη, ενώ το δίκτυο επεκτείνεται σε Να Τρανγκ, Ντα Νανγκ και Κότα Μπαρού.
Μετά το επικείμενο κλείσιμο της Jetstar Asia (31 Ιουλίου), ο Όμιλος θα ενισχύσει τη χωρητικότητά του προς ασιατικούς προορισμούς.
Επίσης, ανακοινώθηκε πρωτοβουλία για βιώσιμα καύσιμα (SAF), με στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 9.500 τόνους CO₂, ενώ συνεργάζεται με τον Mandai Wildlife Group για δράσεις αειφορίας και προώθηση του τουρισμού.
Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει ισχυρή, ωστόσο το διεθνές περιβάλλον χαρακτηρίζεται από αστάθεια, γεωπολιτικές προκλήσεις, πληθωριστικές πιέσεις και μεταβαλλόμενη δυναμική αγοράς.
Η διοίκηση δηλώνει έτοιμη να προσαρμόσει τη στρατηγική της και να εκμεταλλευτεί αναδυόμενες ευκαιρίες, βασιζόμενη σε ένα ταλαντούχο προσωπικό, στιβαρή τεχνολογική βάση και υπηρεσιακή αριστεία.